Ha dames, Ik ben me aan het oriënteren op een moedermelk sieraad (dus waarin mijn moedermelk verwerkt zit) en zoek tips en ervaringen. Ik zie veel moois maar nog niet hét sieraad. Weet ook nog niet of ik alleen oorbellen wil of ook een ketting en/of ring. Misschien wil ik het zelfs wel speciaal laten ontwerpen. Kortom, nog in de oriëntatiefase. Heb jij een moedermelk sieraad? Ben je er tevreden mee? Waar heb je het gekocht? Misschien wil je een foto laten zien? Ik ben benieuwd!
Ik heb een armband laten maken via deze website. https://www.solilly.nl/c-3344472/moedermelk-sieraden/ Alweer een paar jaar geleden, ik draag hem niet zo vaak meer maar meestal hangt hij op bij m’n bed. Blijft een mooie herinnering aan een bijzondere periode. Melk in het hangertje is wel wat donkerder geworden.
Ik heb toevallig gisteren een moedermelk sieraad besteld! Ik heb voor een ring gekozen, omdat ik het symbolische van een ring mooi vind. En ook praktisch: ik ben bang dat een armbandje of oorbellen sneller verlies. Ik heb gekozen voor Edelsmederij Elize, ring nummer 9, maar dan in het rosegoud. Ik draag weinig sieraden, dus wilde niet iets al te opvallends. Voor mij hoeft ook niet iedereen te weten dat het een sieraad met moedermelk is, maar dat het ook een 'gewoon' steentje zou kunnen zijn. Ze dacht heel goed mee via de mail, waardoor ik uiteindelijk een keuze heb kunnen maken. Het duurt natuurlijk nog wel even voordat ik hem binnen heb. Ik ben erg benieuwd!
Ik lees vaker dat de melk in haar sieraden donker worden. verder lees ik mee wil op ten duur ook sieraad! Heb van R ook klein beetje melk in vriezer en dan van H ook en hopelijk van komend kindje ook en dan alles samen in 1 sieraad
Mooi! Deze site heeft als enige de optie om ook cryo-embryo's in een sieraad te verwerken. Dat heb ik ook nog in mijn achterhoofd als iets wat ik mogelijk ooit wil. Wij hebben nog 2 cryo's over die we niet meer gaan gebruiken en over vijf jaar moeten we bedenken wat we ermee willen. Wie weet wel zoiets.
Wat een mooie! Is ook wel een beetje de stijl die ik mooi vind, simpel en elegant. Ben benieuwd hoe het resultaat wordt. Enne, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Jij ook gefeliciteerd! Wat mooi om op termijn van al je kindjes wat melk in een sieraad te hebben. Zo ongelooflijk waardevol!
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou je zo'n sieraad willen? Wat voor betekenis hangt er voor jullie aan?
Dank je wel! Het is nog erg pril, dus ik ben nog wat voorzichtig. Maar de eerste stap is weer gezet! Ik heb lang zitten twijfelen over dit sieraad, elegant en simpel is inderdaad waar ik voor wilde gaan. Ik ben ook benieuwd naar het resultaat. Als je wil, kan ik later wel een foto delen. Maar dat gaat dus nog wel even duren (website geeft 6 weken aan na ontvangst van melk, ik moet het pakketje om de melk op te sturen nog ontvangen).
Ik begrijp je vraag goed. Ik vond het voorheen altijd een beetje raar. Ik ben vrij nuchter en vond zoiets allemaal een beetje ver gaan. Voor mij heeft het met meerdere dingen te maken: ik wilde sowieso al een mooi sieraad aanschaffen. In mijn jongere jaren droeg ik veel goedkopere sieraden en dat wilde ik niet meer. Helaas is mijn vriend niet zo van het geven van sieraden en ik vond het lange tijd lastig om mijzelf zomaar een cadeautje als een duur sieraad te geven. Daarnaast is het krijgen van een kind voor ons best een lastige weg geweest. Ik ben zo blij dat ik nu moeder ben. Baargoud heb ik dus niet van mijn vriend gekregen. Voor de eerste verjaardag van mij zoon kwam dus het idee in mij op om een sieraad aan te schaffen om de uiteindelijke goede uitkomst te vieren. Aangezien ik nu ook net aan het afbouwen ben met borstvoeding, is het ook het einde van die fase. Voor mij gaat het dus niet zozeer om de borstvoeding, maar die moedermelksteen zorgt er wel voor dat het niet zomaar een stukje goud is. Het voegt iets van ons samen toe en is voor mij meer symbool voor het moeder zijn. Een lok haar van de baby had bijvoorbeeld ook gekund, maar mijn kind is zowat kaal geboren en dat begint nu pas eindelijk een beetje te groeien, daar ga ik echt niet in knippen
Voor mij heeft het meerdere betekenissen: - een soort afsluiten van een periode met zwangerschappen/bevallingen/baby's omdat ons gezin nu compleet is. - Ik wilde alledrie de keren dolgraag borstvoeding geven en dit ging altijd behoorlijk moeizaam. Bij de eerste twee ook nooit volledig "gelukt". Bij de derde wel, na weer een moeizame start, heeft zij als enige echt volledig bv gehad en dat al een jaar lang. Daar ben ik trots op. - Naast verloskundige mag ik mezelf sinds een jaar ook lactatiekundige noemen. Ik had al een diep ontzag voor hoe het vrouwenlichaam in staat is om een baby te dragen en te baren, maar met nog meer kennis over borstvoeding vind ik dat aspect ook echt iets magisch. Noem me zweverig maar ik vind het echt ongelooflijk dat ik dus met mijn lichaam al een jaar mijn kind voed en laat groeien! Voor mij is een moedermelksieraad dus deels een persoonlijke herinnering aan mijn borstvoedingsavontuur, maar deels ook een soort ode aan het moederlichaam in al haar kracht. En dat is iets wat ik in mijn werk dagelijks ervaar en waar ik ontzag voor heb.
Vanaf moment dat ik zwanger was wist ik al dat ik bv wou geven toen R overleed in mijn buik en geboren was kon ik hem dat niet geven terwijl mijn lichaam er wel klaar voor was natuurlijk. Ik heb toen de druk met de hand er afgekolfd en in de vriezer gedaan met in achterhoofd ik kan er altijd een sieraad van maken ook als aandenken. Toen werd H geboren en die mag ik nog steeds bv geven. En hopelijk volgende kindje ook. Vind het een mooi aandenken aan mijn kindjes die ik heb mogen voeden en aan hun grote lieve broer die ik helaas niet mocht voeden
Duidelijk Misschien veranderd mijn gedachte ook nog wel als dit keer de borstvoeding wel lukt. 1e 2 compleet mislukt en vind dat nog altijd erg jammer.
Ik leer weer van alles. Moedermelksieraad, baargoud… nog nooit van gehoord Heb bewust nooit borstvoeding gegeven dus ook ver van mn bed.. Maar begrijp het na de uitleg van jullie wel. Dat je zo’n sieraad zou willen. De betekenis die er dan achter zit.
Dikgedrukte is voor mij precies hetzelfde. Ik heb ook al lang de wens voor een bijzonder sieraad als symbool voor het moederschap. Mijn man vind het moeilijk om cadeaus te geven en ik heb ook nooit iets als baargoud gehad, terwijl ik dat wel leuk had gevonden. Nu dan iets met moedermelk wat overkoepelend symbool staat voor alledrie mijn kinderen en de periode van zwanger zijn, bevallen en borstvoeding geven. Ik ben benieuwd hoe lang het uiteindelijk duurt voordat je je ring binnen krijgt. Stuur je de melk op per post of ga je het brengen? Hoe gaat zoiets? En als je hem ontvangen hebt zou ik het heel leuk vinden om een foto te zien
Ik krijg als het goed is binnen een paar dagen een pakketje thuis, waarin iets van een buisje of iets dergelijks zit waarin ik de melk moet doen. Dat stuur ik dan terug en dan gaat zij ermee aan de slag. Ik hoop natuurlijk dat ik niet de volle 6 weken hoef te wachten. Dat zal wel afhankelijk zijn van hoe druk ze is. Ik ga je een foto sturen!
Ik lees even mee. Ik heb geen sieraad met moedermelk. Wel heb ik een ring waarin met hars de as van onze zoon is verwerkt met glitter. Dit heb ik laten maken door SeeYou sieraden. Ik lees dat zij ook moedermelk sieraden maken.
Is het ook echt stuk minder mooi geworden nu het donker is geworden? Of vind je het nog wel een aanrader?