Besef me vandaag pas dat mijn enorme honger waarschijnlijk komt door de borstvoeding. Vooral vandaag (6 weken: regeldag). Wat eten jullie op zulke dagen? Ik raak maar niet verzadigd en kan blijven eten. Net nog twee dikke boterhammen op maar weer honger. Dingen als yoghurt, fruit, groente vullen me niet. Alleen van brood raak ik vol. Maar beetje variatie zou gezond zijn. Tips? Heb trouwens ook amper tijd om iets te maken, dus moet snel klaar zijn. Wat eten jullie voor gezonde dingen op dagen dat je vaaaaak voed?
Brood, brood, havermout, koek, nog meer koek, fruit en alles wat ik tegenkom. Al maanden. Oh en extra veel avondeten . Resultaat: 67 kilo bij 1.80m
Moet eerlijk zeggen dat ik best veel slechte dingen eet. Als mn dochter er bij is eet ik gezond, maar zodra ze op bed ligt smacht ik gewoon naar chocolade.
o ik kan wel van alles eten. Maar tijd is altijd een dingetje. Dus inderdaad extra brood, yofu ( Soja yogurt), appel, noten op tafel. Maar ik wil eigenlijk altijd zoet eten....Dus ja, liever heb ik een pak koekjes liggen
's Morgens een bordje havermout met rozijnen en een halve banaan erdoor geprakt. En brood. Samen geeft dat een goeie basis, dan hoef je tenminste het eerste uur niet meer aan eten te denken Verder veel noten, snel en voedzaam. En verder... tjah... alles wat los en vast zit
Ik eet alles wat ik kan vinden, koekjes, fruit, zuivel, boterhammen, crackers enz. Ondanks bijna dagelijks koekjes, chips, snoep of chocolade ben ik al tijden onder het gewicht wat ik had voor de zwangerschap.
Ik at graag volle kwark met noten en klein beetje honing. Dat vult enorm goed en lang! Noten los ook favoriet!
Noten eet ik idd veel! En heb heel se dag trek in zoet, moet mezslf heel de dag inhouden, zwaar irritant, zoetigheid is immers verslavend
Je lichaam vraagt om zoet omdat het energie nodig heeft, snelle suikers uit koek en snoep, dit kun je voorkomen door meer brood, fruit e.d te eten.
Ook een goeie tip: een grote pan maaltijdsoep koken, en dat in porties invriezen. Dan is het, als je het eenmaal gekookt hebt, appeltje-eitje om een lekkere vullende kom soep voor jezelf te regelen! Weer 's iets anders dan steeds maar brood
Brood inderdaad, als ik echt snel honger heb neem ik een stuk peperkoek. Op de top at ik standaard 8 sneden brood per dag + tussendoor fruit (4 stuks) + groot bord avondeten + toetje + nog wel zoetigheid tussendoor. Daarmee bleef ik stabiel als gewicht, dat had ik gewoon nodig. Nu de borstvoeding minder is, eet ik nog altijd standaard 6 sneden brood per dag en ook echt nog wel tussendoor als ik honger heb.
Hier ook veel brood, volle melk, volle chocolade melk, jodenkoken, fries suikerbrood, fruit, veel aardappelen groente en vlees. Snoep maal ik totaal niet om, net als chips, chocola etc. Soms een stukje voor de lekker omdat het toch in huis is maar waar ik voorheen een hele reep opvrat doe ik dat nu niet meer haha!
Haha heel herkenbaar die honger! Hier peperkoek, eierkoek, rauwkost noten, fruit, rozijntjes als extra tussendoortje. En geen gewoon bruin brood maar meergranen en extra avondeten. En verder ook veeeeeel water! Die zoete trek is inderdaad wel lastig, soms geef ik gewoon even toe maar dat is dan wel lastig begrenzen, dus koop maar niet teveel en stort me dan maar op zakje wortels