Hallo, Ik heb sinds het begin van de avond een verstopt melkkanaal. Het is erg dik en warm en loopt vanaf het begin (bovenkant) van mijn borst tot aan mijn tepel. Het hele kanaal is dus denk ik verstopt en is behoorlijk pijnlijk. Mijn kindje krijgt er bijna geen melk uit en ook met kolven niet. Ik heb het al langdurig gemasseerd en ik heb net een half uur onder de douche gestaan, met de harde straal erop en ondertussen kolven. Maar tot nu toe voel ik helemaal geen verbetering. Heeft iemand nog wat tips voor me wat ik hieraan kan doen, want ik ben bang dat het anders een ontsteking wordt. o ja, ik geef sinds 3 dagen een combinatie smorgens bv overdag 2 keer fv en de rest weer bv. Ik voed om de 4 uur. Ik heb over de hele dag gen stuwing, mijn borsten voelen gewoon soepel. Zou ik dan toch tussendoor moeten kolven o dit probleem te voorkomen? Alvast bedankt, groetjes, Meike
Het beste is om je dochter zo veek mogelijk aan de pijnlijke borst aan te leggen, het liefst met het kinnetje in de richting van de pijnlijke plek. Het liefste weer even elke 2 a 3 uur bij jou laten drinken. Een kind krijgt een borst beter leeg dan een kolf.
Maar ze krijgt denk ik haast niks uit de borst (Met kolven krijg ik er praktisch niets uit) en ze wordt dan heel onrustig en gaat huilen. Weet iemand misschien hoelang je met zo'n verstopping rond kan lopen zonder dat het een ontsteking wordt. Want ik heb wel vaker verstoppinkjes gehad, maar nog nooit in deze mate. gr meike
ha Meike, Wat vreselijk! en helaas enorm herkenbaar.... ik heb het ook erg vaak gehad, en helaas ook 3 keer een BO.... maar sinds ik weet waar het fout gaat, gaat het goed.. (vreemde zin ) daarvoor echt alles geprobeerd, warmte /koude compressen, kwark compressen, massage, handkolven in bad/douche etc... maar de harde plek 3/4 borst vaak! bleef soms wel 3 dagen! Ik ben er achter gekomen dat ik steeds iniemienie blaartjes op mijn tepel heb, eigenlijk niet eens zo te zien en ook niet pijnlijk, maar als ik de harde plek vastpak en er in knijp/ of hard duw op de pijnlijke plek, dan zie ik een wit bolletje ergens op mijn tepel verschijnen...wat melk onder een vliesje. De eerste dat ik het zelf doorprikte vond ik heel eng, maar het is DE oplossing.... Wat ik doe is lekker onder de warme douche en borst wat masseren, kijken waar het plekje zit, met een steriele naald het plekje door prikken en dan spuit letterlijk de melk eruit, zoveel druk zit er achter.... (handig dat je dan in de douche staat, scheelt veel klieder zooi...) nu doe ik het ook wel eens gewoon beneden op de bank, maar dan heb ik altijd een bakje binnen hand bereik en vang ik zo de melk op... lekker makkelijk kolven Je staat verstelt hoeveel melk er dan uitkomt! Als ik nu een harde plek heb, raak ik niet in paniek, ga ik ff opzoek naar het miniscuul kleine blaartje (ongelooflijk dat je borst daar zo keihard vankan worden!) en ff prikken en klaar... mijn zoontje kan het dan ook niet opendrinken. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.... laat je eht ff weten?!
Hoi! Het is gelukkig weg! Ik heb gisteravond de hle avond op de bank gezeten met een kruik erop en vannacht ook. En tijdens de voeding van 03:00 masseerde ik nog en het schoot er zo uit! Wat een opluchting, echt pijnlijk. Het was dus gelukkig geen blaartje. Ik had daar nog nooit van gehoord trouwens. Goed dat ik dat nu weet voor als het een keer niet spontaan oplost. Bedankt in ieder geval! gr meike
Sinds vandaag heb ik daar ook last van, het doet echt pijn, heb net onder de douche gestaan om te masseren en te kolven. Het is nu wel iets beter, maar nog niet helemaal weg. Ik zal straks bij de volgende voedingen even goed opletten hoe ik Eliora aanleg.