kleding zit nu al niet meer lekker!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sabrina1984, Sep 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    1,754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

ik ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger en ik merk dat mijn kleding niet meer lekker zit.
    heb altijd spijkerbroeken aan naar mijn werk en dat zit niet meer het doet zeer op mijn buik.
    ik vind het een beetje erg vroeg om met een zwangerschapsbroek te gaan lopen.
    weten jullie een tip voor me?
    want ik word er gek van en kan ook geen jurk of legging ofzo aan naar me werk.
    thuis loop ik lekker in slobber kleding want dat zit nu het lekkerst.

ik hoop dat jullie een tip voor me hebben want ik ben te einde raad.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

lucky girl (Do Sep 11, 2008 11:29 am)

--------------------------------------------------------------------------------
    hallo vrouw 1984,
    Helemaal niet raar hoor, ik heb het zelfde. Ik ben nu zelf dik 8 week zwanger maar de broeken zitten mij ook strak.
    Misschien is het een tip om een elastiek om je knoop en door het broeksgat te gaan dragen.
    Men zegt dat een dikke buik zo vroeg in de zwangerschap komt door vocht, door darmen die opzetten (heb ik erg last van) en hormonaal. Denk maar eens als je ongesteld bent, dan heb je ook een dikkere buik.
    Ach, eigenlijk vind ik het ook wel grappig, weet je tenminste dat je zwanger bent, toch?

Poster had verkeerde knopje gebruikt ;)
    Elmo

3. vrouw27

vrouw27 Lid

Aug 22, 2008
    55
    0
    0
    Hoi,

Had ik ook al vrij snel, nou heb ik wel een paar broeken met een elastische band maar die voldoen nu ook niet meer (7 weken).
    Dus toch maar zwangerschapskleding shoppen, ik heb wat besteld bij de Otto want ik vind het ook nog wat vroeg om openlijk te gaan schoppen :(

groetjes, vrouw27

4. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat had ik ook vrij snel en vond het ook te vroeg voor zwangerschapsbroeken. Ik liet de broek gewoon open en deed er een riem om zodat hij niet afzakte. Je moet er dan wel iets langs overheen doen. Werkte voor mij prima!..succes

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Heb je niet toevallig een paar spijkerbroeken liggen die voor het mooie iets te wijd zijn? Die droeg ik zelf namelijk de 1e weekjes.

6. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Typisch dat dat bij iedereen zo verschillend is.
    Ik ben nu 16 weken en 2 dagen en ik kon tot vorige week gewoon nog mijn oude kleding aan.
    3 dagen geleden begon er ineens een soort groeispurt ofzo, want nu heb ik plots wèl een klein bol buikje :(

Ik had echt zoiets van: hè hè... eindelijk heb ik een beetje het idee dat ik zwanger ben... Ben benieuwd wanneer ik het kindje ook zal kunnen voelen...

Maar positiekleding kan ik ook nog niet aan... Zit er nu dus tussenin... oude broeken passen niet meer en voor positiekleding is het nog te vroeg...
    Heb er afgelopen weekend iets op gevonden gelukkig... misschien ook een goede tip voor andere dames hier >>
    Heb een hele set leuke, wat dikkere maillots gekocht (met strepen en gewoon basic modelletjes enzo) en daarbij wat van die wijde t-shirts en truien (met zo'n stretchrand aan de onderkant) die nu in de mode zijn (is superhandige mode voor zwangere vrouwen dit najaar :)).
    Daaronder gewoon leuke instappers... leuke ketting erbij en je bent klaar. Zit ook erg lekker trouwens.

En ben zelf normaal iemand die graag spijkerbroeken, leuke rokjes en strakke jurkjes draagt enzo, dus dacht dat het niets voor mij zou zijn... Beetje door noodzaak geboren, maar bevalt erg goed en staat eigenlijk ook wel erg leuk. Mijn vriend was ook blij verrast toen ik terugkwam van het winkelen :D

7. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    1,754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hallo

wat leuk ik ben dus niet de enigste die het niet lekker meer vind zitten.
    ik kom net van me werk af en zit nu lekker met me broek los op de bank:p

broek met een elastiek om de knoop zit ook niet lekker. heb nu maar een broek van een half jaar geleden aan (ik woog namelijk 2 jaar geleden 30 kilo meer) naar me werk en thuis lekker de mode volgen en als we zo doorgaan word het met een paar weken andere kleding shoppen dat is dan ook wel weer leuk!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik deed ook een elastiekje om de knoop heen (dus door het gaatje en om de knoop). Werkte perfect! Daar heb ik het wel een paar weken mee uitgezongen en toen ben ik alleen maar jurkjes/rokken met leggings gaan dragen. Die draag ik nu nog. Zwangerschapsbroeken zijn nog steeds vreselijk namelijk (lubberen ontzettend en zakken continu af). Ik draag wel bijna alleen maar zwangerschapstruitjes omdat die lekker lang zijn. Ik vind het geen gezicht als een blote zwangere buik onder mijn shirt te zien is :)

9. Niet meer actief

Ik had ook heel snel dat mijn broeken echt te strak zaten... ik heb toen wel gewoon zwangerschapsbroeken gekocht.. anders haal je er gewoon alvast 1tje bij de H&M ofzo? Die zijn ook niet zo heel duur..

En anders is een legging met een rokje ook een uitkomst :)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

haha zo heb ik 37 weken gelopen!

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Legging + jurk kan je 42 weken lang aan... Bij de H&M kan je ook op de niet-zwangere afdeling veel dingen vinden... wollen jurkjes, tunieken enzo die je heel lang lang kan dragen! Paste zelf na 35 weken niet eens meer in de gewone zwangerschapskleding maar het is gewoon een kwestie van uitproberen...

Bij de Wonder Woman heb je veel broeken met stretch met lage taille, kan je ook lang dragen!

Had dat ook, broeken van Vero Moda pasten niet meer na 4 weken, had wel een skinny van de H&M tot vier maanden aan...

Maar bij de Cool Cat / Wonder Woman kan je best leuke broeken vinden die je nog erg lang aan kan.

Je bent echt niet meteen veroordeeld tot degelijke broeken met elastiek en bandplooi en oncharmante kerstman-shirts hoor! ;)

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh he, gefeliciteerd met jullie mooie zoontje!

13. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik had al vanaf week 7 positiekleding nodig, eerst maar begonnen met broeken met elastiek. En met mijn eigen broeken wat geimproviseerd door er een postelastiek tussen te proppen.
    Anders koop je gewoon wat rokjes met elastiek aan de bovenzijde, jurkjes, of een goedkopere positiebroek van de H&M.

Ik ben inmiddels bijna 28 weken zwanger, en zelfs mijn positiebroeken zitten voor geen meter meer. Leuk met een kantoorbaan, want slobberbroeken (die nu juist vreselijk lekker zitten) zijn echt uit den boze.

14. Niet meer actief

Nou.. ik vind veel zwangerschapskleding erg modieus.. als je bij mamalicious/noppies/Queen Mum etc. kijkt... Is echt supermooi! Ik heb hier zelf ook best veel dingetjes van (ook een paar skinny jeans) en veel mensen vragen mij verwonderd "Pas jij je eigen broeken nog?"

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ahah! Dus ik ben niet de enige bij wie die dingen afzakken!
    Ik heb laatst een hele leuke soort van aerobicsbroek gekocht van Noppies. Die zit heeeeerlijk en ziet er ook gewoon nog leuk uit met een mooi strak truitje erover heen. Die broek was afgeprijsd van 42 euro naar 12 euro 8) Doe mij die dan maar voor die laatste paar weekjes.

16. Niet meer actief

Nou niet alle zwangerschapsbroeken zijn zo hoor... Die broek van de H&M die ik heb is inderdaad zo maar die broeken van mamalicious en noppies en queen mum zakken echt niet af..

17. Sijke

Sijke Bekend lid

wat ik de eerste tijd deed was wel een positiebroek, maar dan een soort van strechmodel, dus niet met een echte zwangerschapsband (vind ik nu wel lekker). Als je daar gewoon je normale bovenkleding bij draagt valt het niemand op dat het een positiebroek is.

18. Thanx voor de tips!

Ik heb precis hetzelfde probleem! Ik heb nog maar 3 broeken die redelijk zitten :D

Sou

Share This Page