Moedermelkzakjes

Discussion in 'Borstvoeding' started by Misstiara5, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Om een voorraad aan te maken gebruik ik moedermelkzakjes.
    Ik ga er alleen zo rap doorheen. Na het ontdooien zijn de zakjes nog goed. Denk je dat ik de zakjes zou kunnen herbruiken na omspoelen/ wassen of is dat niet hygiënisch?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Je zou ze dan eigenlijk ook moeten steriliseren. En ik weet niet of dat kan met die zakjes. Ze hebben kennelijk ook bij de Kruidvat zakjes, zijn goedkoper. Maar niet overal verkrijgbaar (bij ons niet in ieder geval)

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Meid, gewoon diepvrieszakjes middelgroot van de AH.:)
    Anderhalf jaar met de eerste gedaan, nu een half jaar met de tweede en nog nooit ziek ervan geweest oid hoor:)
    En t scheelt bakken geld. Die tip heb ik destijds ook hier gekregen. Ideaal!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
  5. reinespa

reinespa Actief lid

Sep 5, 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ze in ieder geval niet hergebruiken.
    Je hebt ook verschillende prijsklasses. Medela is superduur, maar ik gebruik nu zakjes van een duits merk en die zijn de helft goedkoper.
    Maar de tip van diepvrieszakjes ga ik ook zeker gebruiken. En dan met het invriezen het zakje in bakje of bekertje zodat het niet zo'n plat zakje wordt.

6. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Lansinohzakjes, goedkoop te krijgen bij amazon.de (boven de 20 euro betaal je geen verzendkosten. :)) Ik heb echt veeel rondgekeken en vergeleken en dit is het goedkoopste waar ik op uitkwam, terwijl het toch fijne "zachte" zakjes zijn (die van Difrax en Medela scheurden bij mij omdat het van dat stugge plastic was).

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik gebruik deze. 100 stuks voor nog geen €8!!
    Gezien ze eigenlijk voor flesvoeding bedoeld zijn, zijn ze dus steriel!

Ik vries het in ijsblokjesbak en zodra t hard is over in zakjes. Je moet ze namelijk 2x omvouwen en dichtplakken dus vloeibare melk erin kan wel maar moet t rechtop staan tijdens het invriezen.
    En dit ontdooid makkelijker :D

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Inderdaad.

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik gebruik ijsblokzakjes van de hema. Dan kun je ook makkelijk doseren. Gaat ongeveer 300 ml in een zakje, je kunt de blokjes er gewoon uitdrukken zoveel als nodig en de rest bewaren.

10. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Hoe sluiten jullie die diepvrieszakjes, gewoon met een knoop erin? Krijgen ze dan niet een onhandige vorm?

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb nu diepvrieszakken van AH met ziplocksluiting gebruikt.
    Let er alleen op dat ik ze rechtop staand invries zodat de melk niet door het hele zakje heen gaat.

12. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb de eerste tijd gewone ijsblokzakjes gebruikt. Ideaal te doseren maar ik vond het wel een plekbende iedere avond als ik ging ontdooien...

Ben aan het einde van mijn 'kolfperiode' in aanraking gekomen met de Vaculess zakjes (Kruidvat) en dat vond ik ideaal! Gewoon per portie invriezen met de klip er op, staand in een klein bakje. Zodra het bevroren was een plakker eroverheen met de datum en het aantal cc's er op en er konden er tig van in de vriezer, nog compacter dan ijsblokzakjes.
    Ontdooien precies andersom, sticker er af, klip er op en rechtop in een bakje zetten, sochtends omkeren in een flesje :) (uit het zakje 'drukken' in een maatbeker met deksel en zo ontdooien kan ook).

13. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ja hoor, gewoon een knoop erin. ja ze worden plat bij mij maar geeft niet, gewoon in een bakje in de koelkast als het moet ontdooien. oppas/pappa knipt er dan het onderste hoekje uit en giet het zo in de fles.

Share This Page