Huisartsen die het niet serieus nemen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LadyIngrid, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi meiden,

Het zit me behoorlijk dwars, vandaar dit topic. Misschien zijn er meer meiden die een soortgelijk verhaal hebben? Praat dan mee!

Vandaag (voor de zoveelste keer) naar de huisarts geweest. Mijn vriend en ik proberen nu al ruim een jaar zwanger te worden. Maar er is 1 groot obstakel: mijn vriend werkt op de binnenvaart en is dus 1 week weg en 1 week thuis (enz.). Dit betekende het afgelopen jaar dat hij weg was terwijl ik leuk mijn eisprong had!

Hier mee ben ik dus naar de ha gegaan. Op een gegeven moment moest hij lachen en vertelde doodleuk dat mijn vriend van week moest draaien. Of kwam hij met het idee dat ik maar met mijn vriend mee moest op het schip. Hallo, alsof ik zelf geen werk heb???!!!

Ik voelde me ontzettend onbegrepen door mijn ha en hield mezelf voor dat als ik geen verwijsbrief meekreeg voor de gyn ik naar een andere ha zou stappen.

Na enig geduld te moeten hebben vanmiddag, afwachtende wat hij achter zijn computer deed, hoorde ik m zeggen: nou ja, van mij mag je wel een verwijzing hebben hoor, daar gaat het niet om.
    Wat is dat nu weer een ongelofelijke domme reactie van een ha. Ik had echt het gevoel bij die kerel dat hij kinderen krijgen heeel gewoon vindt.

Na het consult kreeg ik een brief mee en wenste hij mee heel veel succes en 'dan hoor ik het nog wel'. Dat gaf me een ontzettend dubbel gevoel. Me eerst 'uitlachen' en daarna me heel veel succes wensen en me op mijn gemak stellen. Vreemd. Maar ik ben blij dat ik de verwijzing binnen heb!

Liefs!

2. fafa

fafa Niet meer actief

ik heb er geen ervaring mee, maar als het echt zo is dat jij zo regelmatig bent dat je eisprong telkens precies in de verkeerde week valt, is het dan niet een idee om een maandje aan de pil te gaan en hem dan een week extra te slikken om je cyclus te verschuiven, zodat je eisprong van een even week naar een oneven gaat?

En niet om je probleem te bagettaliseren, want ik snap dat het heel vervelend is, maar ik begrijp ook dat de HA je niet wil doorverwijzen als het probleem niet medisch is, maar met timing te maken heeft... want een gyn kan namelijk natuurlijk ook niks aan je man's werkrooster doen?

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Aan de pil gaan om je cyclus te verschuiven zou ik niet doen, je weet neit wat voor effecten dat heeft op je lichaam en misschien schop je het daarmee wel heel erg in de war. Ik snap jouw reactie heel goed, want als je het gevoel hebt dat je uitgelachen wordt zou ik ook boos worden, maar ja, je hebt je verwijzing wel...
    sterkte dr mee

4. fafa

fafa Niet meer actief

ik denk dat een hele lichte pil echt geen kwaad zou kunnen, maar is er anders niet iets anders speciaal daarvoor dan? Een dagelijkse lichte dosis HCG of progesteron ofzo, die de afbraak van het baarmoederslijmvlies nog even uitstelt, en die de HA gewoon kan voorschrijven?

5. adi

adi Niet meer actief

Fijn dat je de doorverwijzing hebt gekregen!

Maar uit jouw verhaal lees ik dat jij geen medische klachten hebt (geen eisprong, onregelmatige menstr enz). Ik weet dan niet hoe een gyn jou kan helpen???

6. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    We zijn inmiddels een dik jaar verder en ik ga me (misschien wel geheel onterecht) zorgen maken of het allemaal wel goed is zowel bij mij als mijn vriend. We hebben voor allebei een verwijzing zegmaar. Hij zijn sperma en voor mij een echo en nog wat onderzoekjes.
    Dat was de verwijzing. En mocht dit allemaal goed wezen, dan heb ik hier in ieder geval een gerust gevoel over!

Ik heb ook wel tabletjes meegekregen van de ha waarbij je de ongi uitstelt, maar ik ben bang dat ik daarmee mijn hele cyclus in de war schop en miss wel onregelmatig ongesteld ga worden. Liever nog niet dus...

Deel Deze Pagina