Moeders die tijdens zwangerschap hoge bloeddruk hebben gehad.. Deel jullie ervaringen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mommy2012A, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je lieve berichtje. Ik probeer me er rustig onder te houden en op zich lukt dat goed want de methyldopa maakt erg suf en slaperig. Maar morgen moet ik weer op controle en dan hoop ik toch van harte dat ik niet weer hoef te blijven. Vooral omdat ik me verder ook goed voel.

Aan de andere kant ben ik bijna 31 weken en dus kunnen we er weer een weekje bij optellen :).

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte. HEb je al iets gehoord over de uitslag?

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook veel sterkte. Net als jij dacht ik bij de hoofdpijn (ik had alleen hoofdpijn) dat het niets te maken had met ZV. Zeker omdat het op die abnormaal warme en drukkende dag vorige week was en er onweer aankwam. Ik heb altijd hoofdpijn met zo'n dag. Als mijn vriendin niet had gezegd dat ik moest bellen had ik het niet eens gedaan. Tja en toen moest ik de dag erna meteen blijven.

Inmiddels heb ik nu bijna een week die Methyldopa. Je kan het beter dope noemen in mijn geval :D. Wat maakt dat spul suf zeg. Althans dat is wel het effect op mij. Ik ben 's ochtends rond deze tijd wakker. Meet de suiker (heb zwangerschapsdiabetes) en eet wat. Ga weer naar bed en slaap tot zo'n tien uur. Wakker tot een uur of 1 en hoppa, weer naar bed en ik ben weg. Uurtje of vier er weer uit tot een uur of 20.00 en dan ben ik wel in bed nog wakker tot een uurtje of 23:00 omdat ik 's avonds laat nog insuline moet spuiten.
    Maar ik heb het idee dat ik de hele dag slaap :$. En er komt niets meer uit mijn vingers. Huis doet lief vooral maar ja, mannen dus dat is een bende. Koken ook weinig of ik moet echt wakker zijn. Etc.

Maar goed, het is voor een goed doel. Als ons meisje nog even blijft zitten ben ik al bijzonder dankbaar. Daar bid ik elke dag voor. Ik hoop dat ik me verder gewoon goed blijf voelen en me even geen zorgen hoef te maken. We zullen zien.

Jouw Labetalol, maakt die ook zo duf? Fijn overigens dat je bloed helemaal ok was.Toch weer een geruststelling.

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dreamcatcher. Daar zal je ook van geschrokken zijn. Gaat alles nu goed met je kleine mannetje?

Het zijn toch best allemaal heftige verhalen. Hebben jullie eigenlijk nog wel kunnen genieten van de geboorte of net na de geboorte? Had je nog vertrouwen in je lichaam en vooral, had je het gevoel dat het met je kindje allemaal goed ging? Ik vind dat moeilijk me af te vragen. Het is onze eerste natuurlijk maar je raakt ook wel een beetje het vertrouwen in je lijf kwijt.

5. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Hallo dames. Gistermiddag heb ik een keizersnede gehad. Ze hadden besloten om niet langer te wachten ivm de gevaren van zwangerschapsvergiftiging. Keizersnede ging vlot en voor ik het wist had ik ons mannetje in mn armen. Ik was wel erg high hahaha.
    Maar goed. De kleine en ik maken het goed. Moet nog 4 dagen in het ziekenhuis blijven om te herstellen. Zwangerschapsver. is volgens mij zo goed als verdwenen. Groetjes Monica

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    meid! van harte. Heel veel geluk samen.
    Mooi nieuws!

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ cryptonism, ik ben niet zo suf van de labetalol als wat jij omschrijft. Maar merk zeker wel dat ik er sloom/vermoeid van word. Vervelend he als je zo belemmerd wordt door vermoeidheid. Maar net wat je zegt: de kleine moet nog even blijven zitten!

@ monica, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Hoe voel je je nu na de ks? En doet je mannetje het goed?

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik heb hier trouwens sinds een paar dagen weer dat ik wat vlekken zie voor mijn ogen en soms in de loop van de dag heel op de achtergrond wat hoofdpijn. De hoofdpijn lijkt vandaag wat sterker te worden, dus ik hou het even goed in de gaten. Hoop niet dat mijn bloeddruk weer aan het stijgen is!

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nen: inderdaad lastig. Ik hou het er maar op dat het me dwingt om rust te nemen.... nou ja, zoveel mogelijk dan. Vandaag hebben we nog een stukje vinyl voor de babykamer gehaald en dat heeft mijn vriend er net ingelegd. Hij gaat zo de kommode nog even in elkaar zetten. Ik ga op bed liggen. Desnoods kan ik zo even overstappen om te helpen.

In het ZH vanochtend was de bloeddruk te hoog. Maar ik voel me kiplekker. Nergens last van. Moet zondag 24 uurs urine opvangen en dat maandagochtend afleveren. Dan heb ik om 15:00 een afspraak bij de gyn en zijn hopelijk de uitslagen binnen.

Heel gedoe weer maar fijn dat ze mij en de beeb in ieder geval goed in de gaten houden.

Hou jij het inderdaad maar goed in de gaten Nen. Vlekken zien lijkt me toch niet goed. Ik moest al komen bij een licht hoofdpijntje.

Sterkte!

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ cryptonism, hoe hoog was je bloeddruk? Vervelend hoor dat ie toch weer te hoog is! Maar gelukkig houden ze jullie goed in de gaten. Hopelijk komt er niets zorgwekkends uit de uitslagen van je urine.
    Ik heb net een paracetamol genomen, maar die heeft alleen de scherpe kantjes eraf gehaald. We hebben thuis een bloeddrukband (handmatig) dus zal mijn vriend even vragen of hij het wil opmeten. Als het niet te hoog is, kijk ik het wel even aan. Heb verder niet echt klachten. Alleen pijn in het midden op mijn bovenrug, maar dat heb ik al bijna 2 weken en daarom werd de vorige keer ook bloed geprikt.

Leuk he om de babykamer af te maken :) Wij gingen 3 weken geleden de meubels monteren, maar kwamen er achter dat er op elk meubel beschadigingen zitten :( Nu komen ze 30 augustus de beschadigde onderdelen vervangen. Maar dan ben ik al bijna 36 weken. Vind het niet fijn dat het pas zo laat klaar is, maar heb er weinig over te zeggen.

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij was 160 / 105. Ik moest in ieder geval mijn medicijnen van 250g naar 500g verhogen. Dokter vroeg of ik ergens last van had en ja dat is het rare, ik heb echt helemaal nergens last van *klopt af*. Dus afwachten maar maandag.

Hoe is het nu met jou vandaag?

Ja het is idd leuk om alles een beetje in orde te hebben. Enige is dat wij na de bevalling hopen een ander huis te krijgen dus we leggen niets vast zeg maar. Vloer ligt er gewoon los in. Overigens zo netjes dat je het niet eens vast hoeft te leggen. Maar we kunnen het straks zo meenemen. Betekent wel dat we bv niet behangen enzo. Dat doen we in het nieuwe huis wel. Beetje zonde om nu teveel geld te investeren en te weten dat je met een paar maanden hopelijk weggaat.

Wat zonde dat alles beschadigd was. HIer had vriendlief de commode in elkaar gezet maar als wij iets in elkaar zetten is er altijd iets dat omgekeerd terecht komt :D. Zo hadden we een deur omgekeerd in onze kledingkast en nu een lade die net omgekeerd zat. Zit er een stukje wit boven ipv onder haha. Maar goed, dat is onze signatuur. Gelukkig gaan wij heel goed samen als we dingen in elkaar zetten. Maar dit is wel heel grappig. Elke keer gebeurd het weer :D.

Hoop dat alles goed gaat met je. Maak me toch wel wat zorgen om je want je klachten zijn wel serieus.

Voel jij je beeb wel goed b ewegen? Die van mij is wat rustiger sinds gister. Daar maak ik me dan wel weer altijd zorgen om. Maar ja, hartje en alles klopte goed dus op zich moet ik er maar op vertrouwen.

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ cryptonism, nu dus nog suffer nu je dosis verhoogd is.. Hopelijk gaat je bloeddruk weer mooi naar beneden, want die is inderdaad hoog zeg!

Hier nog wel wat hoofdpijn, maar niet zo zwaar als gisteren. Hebben thuis de bloeddruk gemeten maar die was in orde dus verder ook geen actie op ondernomen. Nu lekker rustig aan doen. Volgens mijn vriend heeft het te maken met mijn werk. Zou best kunnen. In de vakantie is mijn bloeddruk gedaald naar 120/70 (met medicijnen) en dat is voor mijn doen laag, want ik zit buiten de zwangerschap altijd op 120/80. Heb tijdens de vakantie dus ook geen hoofdpijn gehad. En sinds ik deze week weer ben begonnen, is de hoofdpijn ook weer terug gekomen. Maar de komende week is gelukkig mijn laatste werkweek. Maandag weer naar de gyn.

Gaan jullie iets kopen of sta je hoog in de lijst van huurders dat je hoopt gauw een andere woning te vinden? Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je niet gaat behangen. Kun je straks helemaal los op een nieuwe kamer :D
    Haha wat grappig dat er bij jullie altijd iets omgekeerd zit. Hier is er standaard iets kapot/beschadigd (we wijten het aan mijn achternaam, omdat het bij mijn ouders ook altijd hetzelfde liedje is ;)). Dat vind ik weer minder geslaagd, want kun je zelf niet echt oplossen. Tja ze hadden er een flesje typex bij gedaan, maar ik vind het ronduit belachelijk dat ze hopen dat je zo zelf de beschadigingen maar weg smeert. Sommige beschadigingen waren zelfs door hen al 'verdoezeld'! Ik was echt flink nijdig toen ik dat zag. Voelde me zo opgelicht.

Hier beweegt de beeb juist ontzettend veel de laatste dagen! En dat terwijl het rond deze termijn juist ook niet gek is als het wat minder wordt. Dus het is in ieder geval een fijne bevestiging dat ze daar lekker zit :) Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon de gyn bellen hoor!!

Liefs

13. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt nog mee te vallen met het verergeren van de sufheid. Maar ja, benook nog maar net een dag bezig natuurlijk.

Fijn dat het goed is met de bloeddruk. Toch weer een geruststelling. Ik zit normaliter ook op 120/80. Maar dat is tegenwoordig niet meer het geval.

Nee hoor, wij kopen niets. We zijn op zoek naar een huurhuis. Een die wat fatsoenlijker geprijsd is dan deze dure bak. Schandalig gewoon wat je hier betaald aan huur. Is wel particuliere huur maar goed. Ik had destijds geen keus, moest met spoed een woning hebben.

Ja hier is standaard iets omgekeerd. Dat is ons kenmerk :D. Tel daar een bijzonder eigenwijze man bij op die alles diezelfde dag nog af wil hebben en het is compleet :D. Voordeel is wel dat we altijd lachend aan dit soort klussen bezig zijn dus onze relatie is bestand tegen Ikea-perikelen :D.

Schande dat ze zo die boel geprobeerd hebben te verdoezelen. Krijg je wel nieuw hiervoor? Dat mag ik toch hopen. Balen dat dat dan zo laat in je zwangerschap moet. Zeker gezien het feit dat het bij jullie en ons niet zeker is of wij de beeb uberhaupt zolang binnenhouden. DAn wil je toch alles op orde hebben. Wat dat betreft ben ik ook blij dat eindelijk alles er hier is.
    Alleen nog een 1-persoonsbed voor mijn schoonmams regelen. Die komt heerlijk een ruime maand naar Nederland om voor me te zorgen. Nou ja,da's naief natuurlijk. Ze komt vooral om heerlijk met haar kleinkind bezig te zijn :D. Maar goed, haar kennende zal ik ook niets tekort komen. Een hele maand Grieks eten! yaaaay.
    Dat bed heb ik als het meezit al via MP geregeld en kan ik hopelijk dinsdag ophalen. Dus alles is dan ok. En dat brengt ook veel rust. Nu kunnen we ons alleen maar bezig houden met knuffels, hebbedingetjes etc. :).

Beeb was vanochtend na een glas melk alweer actief. De hele zwangerschap door heeft ze dat wel gehad. Zo schopte ze me een week aan gort en zo was ze ineens wel beweeglijk maar rustig en zachtjes. Denk dat dat nu ook weer zo is. Maandag gaan ze haar sowieso weer bekijken.

Weten jullie eigenlijk al wat je krijgt? Of wil je dat niet voor geboorte weten?

Liefs

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De dames die ook tijdens hun zwangerschap hogere bloeddruk hadden en hoe hun zwangerschap is verlopen en met hoeveel weken de baby is geboren. Graag zou ik er ook bij willen lezen hoe oud jullie toen waren/zijn en hoe hoog de bloeddruk toen was

Ik was 27 (28 met bevalling)
    Startbloeddruk: 120/55
    Hoogste bloeddruk voor inleiding: 170/100
    Ingeleid met 39+1 (vanwege hele erge hoofdpijn klachten, ivm bloeddruk)
    Geboren met 39+2

Tot een week of 29 was de bloeddruk goed, daarna ging hij stijgen als een gek. Met week 33 of zo was het weer goed, door veel rust etc. Vanaf week 35 weer hoog, maar geen klachten. Met 39 weken heel veel hoofdpijn, en opgenomen voor inleiding.

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop je dat over een week of zes te vertellen. Tot dan: Ik ben 38.

16. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ cryptonism, poe particulier kun je soms inderdaad flink in de buidel moeten tasten! Wij hadden ooit ook een optie op een particulier appartement. Wat ben ik blij dat de verhuurder zo'n zak was om het voor onze neus aan een ander te verhuren! Destijds was ik daar wel boos om, maar achteraf was het veel te duur geweest. En uiteindelijk kregen we een veel groter appartement voor 60% van de prijs die het bij die man had gekost!
    Mooi dat jullie lachend het klussen in gaan :) Wij moeten meestal ook wel lachen als blijkt dat er weer iets kapot is, maar uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind. Je moet er zelf weer achteraan om het goed te krijgen en dat is soms zo'n gedoe! Nu was de service (tot dusver) erg goed. We moesten precies doorgeven welke planken beschadigd waren. Die zijn opnieuw besteld en worden door een monteur gemonteerd (betekent onder andere dat de complete hang/legkast weer uit elkaar moet). Ik hoop maar dat de vervangende planken allemaal wel netjes zijn. En ik hoop dat ze voorzichtig zijn met de vloer, want er ligt een gloednieuwe vloer in. En dan kun je natuurlijk wel een schadevergoeding vragen, maar we hebben er niet voor niks een nieuwe vloer in gelegd ;)
    Komt je schoonmoeder al voor je uitgerekende datum naar Nederland of is ze er pas als de bevalling al is geweest? Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn schoonmoeder (of wie dan ook) een maand in huis te hebben nadat ik net ben bevallen. Dat vind ik echt een periode voor ons. Al is het natuurlijk wel lekker om verzorgd te worden :) En regelmatig Grieks eten ook zeker niet verkeerd!
    Wij krijgen een meid :) Zo leuk! Ik merk dat er voor haar zoveel meer keus is in onder andere kleding. Voor mijn zoontje vind ik het soms best lastig om leuke kleding te vinden. De rekken zijn vaak de helft zo groot als wat er voor meisjes hangt.

17. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt van die overschoentjes he. Daarmee kun je je vloer beschermen. Of anders kranten. Gewoon even overleggen met die jongens of beter nog, bel ze voor ze komen afleveren. Communicatie kan vaak een hoop doen.

Mijn schoonmams komt inderdaad voor de uitgerekende datum. Alleen......... die datum geldt niet meer. De kans is nu groot dat beeb er al is wanneer zij komt :D. Ik ben officieel op 13 oktober uitgerekend maar ik word sowieso met 38 weken ingeleid. Nu is het nog maar de vraag of ze voor of na die tijd geboren wordt. In het ergste geval.... en dat zou echt iets voor ons zijn, komt ze op de dag dat we mams van schiphol moeten halen :D.

Ik moet je eerlijk zeggen, normaliter moet ik er ook niet aan denken om een schoonmoeder in huis te hebben maar mijn Griekse mams is zo'n ontzettende lieverd dat ik een maand nog te kort vind. Ze respecteert wie ik ben en wat ik wil en zal nooit zomaar dingen opdringen. En ze heeft me zoveel liefde gegeven en nog. Toen ik het hardst nodig had oordeelde ze niet maar hield me gewoon vast en ondanks dat we geen woorden spraken liet ze me weten 'het komt allemaal goed'.

Nee, die zou hier mogen komen wonen :)>

Een meisje. Ja wat leuk he. Hier dus ook. Ik ben gedwongen gestopt met kleertjes kopen. Heel moeilijk. Laatste keer was bij de CA twee hele leuke Hello Kitty pakjes. Te schattig gewoon.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben dan wel vorig jaar bevallen.

Maar ik kreeg met 25 wk te horen dat mijn bloeddruk te hoog was 150/90. Aan de medicatie. Ondanks de medicatie bleef hij te hoog 145/89 dus medicatie om hoog. Goed om een lang verhaal kort te maken hielp de medicatie niet ( verschillende gehad ) En mijn bloeddruk was 5 dagen voor de bevalling 34.3 wk 180/118 en toen bleek ik ook zwangerschapsvergiftiging te hebben en ben ik ingeleid en met 35 wk bevallen.

Oh en ik was 23 met bevalling.
    Ingeleid omdat door de te hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging mijn placenta niet meer werkte en de kleine een groei achterstand op liep.

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig Saja.

Ik hoop hier nog steeds dat de medicatie gaat aanslaan. Net was mijn druk nog wel te hoog. Ik heb zo'n digitale meter. Moet wel zeggen dat ik twijfel aan de betrouwbaarheid van dat ding maar goed.

Punt is dat de medicatie pas gister verhoogd is dus ik denk dat het ook wat vroeg is om te zeggen dat het niet werkt. Hoop ikdan.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja mij werd verteld dat het 7 dagen kan duren voor de medicatie aan zou slaan.

Alleen dat gebeurde hier dus niet hahaha.
    Maar goed ik was er ook echt beroerd van en ik kon niks meer omdat ik bij het minste wat ik deed al te duizelig werd en knallende koppijn had.

Deel Deze Pagina