Fijn om ook even zo'n verhaal te horen Beertje. Ik kan niet ontkennen dat de angst er hier behoorlijk in zit. Vooral dat mijn kleintje iets overkomt of dat ik het loodje leg. Ik lig nog steeds in het ziekenhuis en dat zal voorlopig zo blijven. De verplichte rust doet me wel goed. Alles is vooralsnog stabiel. Eiwit in de urine loopt heel langzaam op maar ja dat hoort ook bij het ziektebeeld.
cryptonism, je moet maar zo denken waar je nu bent ben je op dit moment voor jullie allemaal even een ,veiligst , maar klote is het wel . ik lag zelf ook met 30 weken plat in het ziekenhuis en toen ik na 3 weken werd ontslagen en naar huis toe mocht werd dat de volgende dag direct afgestraft met een dreigend eclamptisch insult , dus ik zeg vooral blijven liggen hopen dat jullie meisje ( toch?) het nog even uithoud en jij natuurlijk ook en dan op naar een bevalling met goede afloop voor jullie beide !!!! ik blijf je volgen zet ,em op meid . liefs edith mama van mees* en juultje
Heel lang zal het niet meer gaan duren. Druk was vanmiddag weer te hoog. Meteen bloedgeprikt en ze zagen dat de leverwaardes iets verhoogd waren. Morgen gaan ze bespreken wat te doen.
@Cryptonism.. Meid.. zoals Edith ook zegt.. waar je nu bent ben je het beste af momenteel..! Ze kunnen gelijk actie ondernemen als je je niet goed voelt of wanneer je kindje besluit te komen.. of gehaald moet worden! Tis niet de zwangerschap zoals je het wenst.. en misschien denk je vaak waarom overkomt mij dit! Maar meid... je lichaam heeft het toch nog mooi (tot zover...) tot 32 weken vol gehouden!! Ondanks alle kwalen!! Dus.. echt.. je bent in goede handen daar!! Wat is verder het plan voor jou daar? Moet je blijven liggen tot zolang mogelijk? Of word je ingeleid/ks? Succes meid.. en sterkte!!
@ cryptonism, heb je al meer duidelijkheid naar aanleiding van het overleg? Hier lijkt het gelukkig goed te gaan. Vrijdag weer op controle..
Nog niets gehoord. Vanochtend wel even de gyn maar die was niet eens echt ontevreden. Bloeddruk was ook weer laag vanochtend. Ik weet dat ik in goede handen ben idd. Dat de zwangerschap zo gaat is op zich iets wat ik wel kan accepteren. Voel me alleen zo'n enorme faal omdat ik het voor mijn kleine meid blijkbaar niet kan uitzingen . Ze beweegt momenteel wel weer goed. Al vinden ze haar opd e ctg wat tammetjes. Zullen binnenkort wel gaan checken of de navelstreng nog genoeg voeding geeft. Zit nu op de brigade te wachten .
Nou. Net echo gehad om te zien of de navelstreng genoeg voeding/zuurstof afgeeft. Dat was in orde. Ze ligt weer mooi in stuit
Fijn dat de doorbloeding van de navelstreng goed was! En de kleine ondeugd dus weer terug gedraaid Hopelijk gaat ze ook uit zichzelf weer goed liggen! En meid, je kunt er niets aan doen dat je lichaam zo reageert dus je faalt niet! Het feit dat je aan de bel getrokken hebt en nu in het zh ligt, wijst er toch juist op dat je er alles aan doet om je meisje zo lang mogelijk bij je te houden. Als je er invloed op had kunnen hebben, had je het natuurlijk anders aangepakt, maar helaas kun je hier nu weinig aan doen.
@cryptonism: Goed dat ze je (en de beeb) zo goed in de gaten houden, je kunt nu denk ik niet op een betere plek zijn. Hopelijk blijf je goede berichten houden! Ben benieuwd wat ze verder nog van plan zijn met je Heb trouwens al 3 dagen hele dikke, tintelende olifantenpootjes. Denk ook door het warme weer. Morgen weer ziekenhuiscontroles, we zien het wel!
Hoi meiden! Ik lees mee en dacht laat ik ook even m'n verhaal doen. Ik ben 23 jaar oud en 32+3 dagen zwanger van onze zoon. Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik ben over het algemeen heel fit, geef normaliter sport fitness en dansles. Wel heb ik een auto imuunziekte en een slaapstoornis waar ik medicatie voor gebruikte. In de eerste 20 weken van m'n zwangerschap ben ik ruim 20 kilo aangekomen en steeg m'n bloeddruk van altijd perfect (120/70) naar 145/85. Ik hou extreem veel vocht vast maar dit is ook een bijwerking van de medicatie. Ik was al onder behandeling van de gynaecoloog en na onderzoeken werd ik naar huis gestuurd, mocht niet meer werken en dus geen les meer geven en moest absoluut rust houden. Ivm een veel te hoge hartslag en stress hyperventilatie waardoor de baby in de stress schoot mocht ik helemaal niet meer sporten. Nu was vorige week m'n hartslag 150/95.. Ctg scan en bloed en urine was goed dus nu donderdag weer terug.. Ben op het moment mentaal op.. Heb m'n slaap medicatie volledig afgebouwd voor de gezondheid van onze zoon maar slaap hierdoor maximaal 3-5 uur per dag. Heb het gevoel langzaam overspannen te worden door alle emoties. Maar gelukkig is met ons wondertje alles goed! Hij heeft 4 niertjes maar vooralsnog werken ze alle 4 goed dus zou het geen kwaad kunnen.. Fijn om even het verhaal te schrijven! Voor iedereen een hele fijne zwangerschap nog dat we allemaal maar mooie gezonde kindjes mogen krijgen!
DAnk jullie wel. Nen, hoe gaat het met jou verder? @miep: olifantenpoten, hoe herkenbaar Ik zit vol met vocht in mijn voeten. doet vooral 's avonds zeer. Vandaag trouwens vervelend. CTG was niet goed genoeg dus wilden ze dat ik op mijn zij ging liggen. Liefst paar uur. Wat was ik pissed off. Elke keer weer hartslag kwijt, opnieuw. Uiteindelijk hebben ze me er maar afgehaald maar nou kan ik bijna niet lopen van de pijn in mijn linkerbeen omdat ik op mijn zij geforceerd heb moeten liggen. Kunnen zij ook niets aan doen. Het zijn schatten, maar dit ga ik niet meer doen.
GEwoon lekker hier meekletsen hoor Dansdocent. Het sleept mij er ook echt even door. Heftig ook. Knap dat je de medicatie zo kon afbouwen maar hoe herkenbaar zijn de mentale klappen die je krijgt. Mij hebben ze al een maatschappelijk werker aangeraden en gelukkig komt mijn eigen mw deze week. Heel fijn want met haar heb ik al een band. Je krijgt een hoop te verstouwen. Voor mij geldt dat mijn hele leven ineens geleefd wordt en ik er zelf geen invloed meer op heb. DAt is best heel zwaar. Sterkte. En nogmaals, blijf lekker meeschrijven. Het doet echt goed.
Hoi Cryptonysm! Wat fijn dat je deze week met iemand kan praten! Ik moet donderdag weer terug naar het ziekenhuis.. Ik hoop dat ze besluiten (gezondheid van de baby voorop natuurlijk!) om me met 37/38 weken in te leiden vooral omdat de kans op complicaties steeds groter wordt vooral ivm mijn auto imuunziekte. Onzekerheid is vooral ook naar hè? Dat je zelf helemaal geen controle meer hebt.. Maar we zijn sterk! We kunnen dit! En straks hebben we ons eigen gezonde wondertje! Dat is m'n mantra op het moment hihi
De onzekerheid is inderdaad killing. De volledige regie kwijt zijn en niet de uitkomst weten. Verschrikkelijk. Ze zullen ivm je auto immuunziekte daar toch wel rekening mee houden? Mij zouden ze al met 38 inleiden omdat ik zwangerschapsdiabetes heb.
Ja kan ik me zo voorstellen. Hoe ver ben je nu? Hoop zo dat de tijd een beetje voorbij gaat voor je! Ik vind mezelf af en toe heel zielig en de wereld heel oneerlijk, maar eigenlijk mag ik nog helemaal niet zeuren . Ja ze houden eigenlijk goed rekening met alles in het ziekenhuis! Ik kan niet anders zeggen. Ook met het feit dat ik na een eventuele keizersnede nog minstens een half jaar niet zou kunnen werken omdat ik dans/aerobicsles geef als freelancer en me ivm mijn ziekte niet kan verzekeren krijg ik nu al 12 weken geen salaris dat zou dan nog langer duren. Maar de gezondheid van de kleine man staat natuurlijk voorop, dus we hopen dat hij zo fantastisch blijft groeien als tot nu toe. Ik zit op het moment op m'n telefoon en heb nog niet helemaal terug gelezen naar je hele verhaal, gaat alles met de kleine wel goed?
Ik ben nu 32 weken en 4 dagen. Met de kleine gaat tot zover alles goed. Zo weer aan de ctg. Mijn bloeddruk schijnt in de middag wel steeds iets hoger te zijn sinds gister. Raar, vanochtend was ie weer lager.
Wat fijn dag de kleine het wel goed doet! Hoop dat de ctg ook weer goed was?! Hoe hoog was je bloeddruk? Ik ben net wakker heb hem meteen gemeten en hij is nu 135/85.. Tegenover 157/97 gister avond.. Terwijl ik gister ook al paar uur op bed lag.. Volgens mij is het best normaal toch dat hij gedurende dag hoger wordt? En met alle stress die je hebt helemaal niet gek! Omdat ik normaal altijd 120/70 heb vind m'n gynaecoloog onderdruk 85 te hoog. Echt balen dat hij niet gewoon zakt.. Ik heb zowaar 6 uur geslapen met maar 3x opstaan om te plassen! Voel me meteen weer iets positiever Hoe is het nu? Was de ctg goed?
Kom net van het ziekenhuis vandaan, morgenvroeg, op de uitgerekende datum, word in ingeleid! SPANNEND!!! Bloeddruk was weer hoger, rond de 150/93. Voor het eerst inwendig onderzoek gehad (zo dat deed zeer!!), en had al 2cm ontsluiting vanmiddag beetje rustig aan doen, wil wel nog ff de was wegwerken en bovenstofzuigen dan is alles netjes als we thuiskomen Hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen, ben nu toch wel erg zenuwachtig!!