Moeders die tijdens zwangerschap hoge bloeddruk hebben gehad.. Deel jullie ervaringen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mommy2012A, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Spannend dames!! ALvast heel veel succes en een voorspoedige gezonde bevalling toegewenst voor jullie allemaal! Groetjes Monica

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dansdocent: CTG waren ze heel erg tevreden over vandaag. Druk lijkt zich iets hoger te houden nu. Onderdruk rond de 90.

@Miep: spannend! Heel veel sterkte alvast!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ miep, wat spannend! Alvast veel succes!

@ cryptonism, fijn dat het CTG zo goed was vandaag!

Hier overwogen om de gyn te bellen in verband met regelmatige harde buiken. Maar juist op het moment dat ik dacht 'laat ik toch maar even bellen' begon het weer wat rustiger te worden. Gelukkig maar, ze moet nog even blijven zitten!

4. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

6 mrt 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Wat fijn dat de ctg goed was! Beetje goed nieuws is zo welkom hè?!

Nen87, fijn dat je buik weer wat rustiger is!

Hier een rustige avond, m'n partner is een avond weg om te trainen en eten met vrienden dus ik heb het rijk voor mij alleen.. Kwam ik in de keuken, had hij eten klaar gemaakt voor me met een super lief briefje erbij! Hij is zo lief! Word er helemaal blij van..

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ dansdocent, wat een lieve verrassing!!
    Had nog niet gereageerd op jou trouwens. Wat heftig dat je maar zo weinig kunt slapen nu je de medicatie hebt afgebouwd!

6. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

6 mrt 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Ja lief hè! Ik mag niks meer doen in huis hihi.. Hij roept bij alles let jij maar op de baby!

Het slapen is idd heel frustrerend! Vandaag zo blij met 6 uurtjes slaap! Voel me meteen stukken beter maar dat betekend vanavond weer een stuk minder waarschijnlijk :(
    Maar ben alweer wat positiever.. Er groeit zo een mooi wondertje in onze buik! Daar kunnen we eigenlijk alleen maar dankbaar voor zijn!

Morgen weer op controle.. Ben benieuwd! Spannend spannend spannend!

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de harde buiken weg zijn Nen. Houden zo.

@Dansdocent. Dat is onwijs lief zeg. Doet een mens goed.

Hier blij. Lief zei vandaag dat zijn moeder gevraagd had of ze eerder moest komen (zijn moeder woont in Griekenland en zou 28 september een maand komen) in verband met alles wat nu mis gaat. Ik had gister met zijn zus gesproken en gezegd dat ik me enorm zorgen om hem maak. Hij had ten eerst al huilend naar huis gebeld een week terug omdat ie zo geschrokken was. Gister zat ie met natte ogen naast mijn bed. Maar nee, alles was ok.

Dus ik vraag wat ie geantwoord had 'nee'. Ik zeg 'nou, ik had daar graag ook een antwoord in gehad'. Wat ik dan gezegd zou hebben. Nou uh, ja. Dus toen zag je hem al een beetje blij worden. UIteindelijk ticket geregeld en toen zag je hem volledig opleven. Hij gaf het niet toe maar hij was zo blij en opgelucht.

Stel je voor. Uit een ander land kom je hier. Je staat er volledig alleen voor in tijden dat je juist zulke mensen hard nodig hebt. Respect voor mijn lief hoor. Mijn moeder doet haar best maar woont hier niet vlakbij dus die kan ook weinig doen. Ze is hartpatient en slecht ter been dus kan niet even heen en weer komen. Tot haar eigen grote verdriet.

Anyways. Over twee weken komt schoonmams en hoef ik me om mijn lief in ieder geval geen zorgen meer te maken. Hele geruststelling.

Verder gaat het hier wel. Bloeddruk bleef vorige week keurig op 80 / 85 onderdruk. Nu blijft ie op 90 / 95 onderdruk. Hij loopt dus wel iets op. Spannend. Ik hoop zo dat we dan in ieder geval het halen tot schoonmoeder er is.

Morgen weer bloedprikken. Weekend weer urine sparen. We zullen het allemaal weer zien.

Ik ga zo tukken. Welterusten alvast meisjes.

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Monica: dank je. En jij nog gefeliciteerd. Zie nu pas je banner :). Gaat alles goed?

9. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

6 mrt 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Cryptonism, wat ontzettend fijn voor jou en je man! Fijn dat je zo'n lieve schoonmoeder hebt! (ben ik stiekem wel een beetje jaloers op! Hihi) En hoe minder zorgen jij nu hebt hoe beter!

Toch balen van je bloeddruk! Hoop dat hij alsnog zal zakken.. En vooral dat hij niet verder stijgt!

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ cryptonism, wat fijn dat ze eerder kan komen! Inderdaad fijn voor je man om van haar ook wat support te hebben in deze spannende tijd.

Vandaag voel ik me niet echt lekker. Begon vanmorgen al met enorme duizeligheid toen ik mijn zoontje bij de gastouder bracht. Moest gewoon even gaan zitten om niet flauw te vallen. Blijf nu steeds wat licht in mn hoofd en voel me benauwd... Kan er niet goed de vinger op leggen, maar voelt erg raar. Alsof ik er maar half bij ben.. Even kijken hoe dat gaat verlopen en anders bel ik maar even denk ik.

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bellen Nen. Neem het alsjeblieft serieus.

Hier gaat het sinds vandaag de verkeerde kant uit. Bloedwaarden gaan achteruit. Max. aantal plusjes eiwitten in urine. Heb al afspraak bij de anaestesist gehad voor het geval dat.
    Morgen hoor ik meer maar ik denk niet dat ons meisje nog lang daarbinnen gaat blijven.

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ cryptonism, och jee wat balen dat het nu toch de verkeerde kant op gaat zeg!! Kunnen de bloedwaardes ook weer verbeteren of is dat onomkeerbaar zo lang je nog zwanger bent?

Heb thuis bloeddruk gemeten, maar die is echt keurig. Kun je dan toch nog PE klachten hebben, ondanks dat je bloeddruk netjes is?

13. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja. Want mijn druk is niet eens slecht. Mijn overbuuf hier op d ekamer heeft klachten maar een keurig lage druk.

14. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik wacht even tot mijn partner thuis is (binnen een uur) en als ik me dan nog zo voel ga ik bellen. Kan hij me even brengen als ze me willen zien. Zie het niet zo zitten om nu naar het zh te fietsen.

15. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

6 mrt 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Jeetje meiden wat een vervelend nieuws allemaal!!

Nen, voel je je al wat beter? Of heb je al gebeld?

Cryptonysm wat naar zeg!! Zou het nog bij kunnen draaien?

Hier was vanochtend in het ziekenhuis m'n bloeddruk 138/110.. Dus weer ctg, urine en bloed onderzoek maar alles was gelukkig weer goed en bloeddruk zakte naar 135/80.. Snap er niks van.. Nu weer thuis. Moet deze week aan kijken en anders weer met m'n slaapmedicatie ook beginnen. Ik ben te moe.. En de gynaecoloog vond het niet verantwoord zo weinig slaap.. Ik hoop dat het niet hoeft wil zo graag het beste voor ons kindje.. Anders wordt hij verslaafd geboren en moet hij minimaal 48 uur de couveuse in voor controle :(
    Over een week weer op controle..

16. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ dansdocent, heb vanmiddag een tukje gedaan en voelde me daarna al beter. In ieder geval niet meer benauwd/licht in mijn hoofd. Ik zie er vandaag wel echt slecht uit! Schrok er gewoon van toen ik in de spiegel keek, zo moe! Morgen om 16u reguliere afspraak bij de gyn.
    Jeetje bij jou is het nu dus eigenlijk de keuze uit twee kwaden: of je gaat er zelf aan onderdoor, of je kindje wordt verslaafd geboren. Beide is natuurlijk echt rot :( Maar uiteindelijk zou je denken dat het voor de kleine wel beter is als jij er bent na de bevalling. Als je tijdens je zwangerschap al zo opgebrand bent, lijkt het me niet te doen om die pittige eerste tijd van gebroken nachten door te komen. En de gyn zal daar vast ook niet makkelijk over denken aangezien de gevolgen voor je kleine duidelijk zijn. Zijn er naast de verslaving nog meer complicaties als je die medicijnen weer gaat gebruiken?

@ cryptonism, ik vind het maar spannend wat ze morgen gaan beslissen! Hebben ze je al iets gezegd over wanneer voor hen de grens is bereikt en ze gaan ingrijpen? Of bekijken ze per dag en maken ze ad hoc een beslissing?

17. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

6 mrt 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Hoi Nen!

Wat fijn dat je een beetje bent opgeknapt! Hoop dat morgen alles goed is bij de controle.. Zou het vermoeide uiterlijk ook van de stress kunnen komen? Ik merk datzelfde altijd erg als ik veel stress heb dat m'n gezicht meteen tekend, nog eerder dan wanneer ik erg moe ben.

Ja het is wel een lastige keuze. Precies wat je zegt.. Zo zei de gynaecoloog het ook. In principe is er verder voor de baby geen gevaar.. Maar het idee dat de kleine hummel straks af moet kicken.. Is toch geen goede start van een nieuw leven? Ik voel me daar echt heel slecht bij.. Donderdag maar weer overleggen.. Ik denk altijd je moet toch een keer goed gaan slapen haha het houdt toch een keer op..

Ik mag na de bevalling wel gewoon meteen weer beginnen en wel borstvoeding geven. M'n moeder heeft al aangeboden om eventueel de eerste dagen 'avonds te komen helpen zodat ik dan wat bij kan slapen..

Het blijft moeilijk.. Ik kies sws voor de gezondheid van de baby maar als ik niet slaap kan dat ook weer slecht zijn.. Haha tjee van al die dilemma's gaat een mens ook niet beter slapen :p

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ dansdocent, ja misschien komt het wel van de stress. Heb me de afgelopen week eigenlijk elke dag wel zorgen gemaakt. Meestal omdat het overdag zo rustig was in mijn buik. Maar precies als ik me dan voor nam om te gaan bellen, begon ze heel druk te bewegen dus belde ik uiteindelijk niet. Maar dat levert toch elke dag weer spanningen..

Ik kan me goed voorstellen dat dat absoluut niet de start is die je je kind wil geven. Maar je moet ook aan jezelf denken. Als jij zelf compleet in stort, kun je je kleine ook niet de start geven die je zou willen.

Is er niet een optie dat je slechts af en toe die medicatie neemt? Dus dat je geen spiegel opbouwt, maar bijvoorbeeld om de nacht een goede nacht maakt? Of zeg ik nu iets doms :p

19. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ miep, hoe is jouw dag verlopen vandaag?:)

20. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

6 mrt 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    @Nen, ja zorgen maken is zo killing! Ik denk dat we nog niet half weten hoeveel invloed stress op ons lichaam heeft.. En je kan er zo moeilijk iets tegen doen hè?!

Nee hoor je zegt helemaal niet iets doms hihi! Probleem is de medicatie die ik gebruik kan je niet sporadisch nemen helaas.. Dan werken ze niet goed.. Zal donderdag eens vragen of er niet een ander soort slaappil ofzo is die ik bijv 1 of 2 keer per week kan nemen.. Dan red ik het wel nog max 6,5 week.. (het gaat zo snel ineens :-O)

Doe je het lekker rustig aan?! Als ik het zo lees heeft je lichaam rust nodig en je hoofd ook! Lekker aan toegeven hoor..

Deel Deze Pagina