@ dansdocent, je zou haast zeggen dat er ook iets anders moet zijn wat je mag gebruiken. Al schijnt slaapmiddel nogal gauw verslavend te zijn, dus dat maakt het misschien weer extra lastig. Hopelijk kan de gyn je er meer over vertellen! Ik ga nu de laptop lekker afsluiten en mijn rust pakken Goeie nacht dames!!
@ cryptonism, weet je al meer? Ik heb echt mega slecht geslapen. Was misselijk, restless legs en wist me geen houding te geven. Denk dat ik in totaal 3 uur heb geslapen. Voel me nog steeds een beetje vreemd. Bij de minste inspanning ook alsof er een olifant op mijn borstkas zit (is dit gewoon benauwd, of zal dit het bandgevoel zijn?). Vanmiddag naar de gyn dus dan zal ik het allemaal aankaarten. Zal wel weer de hele molen van onderzoeken worden....
Vandaag ben ik bij de gyn geweest. Bloeddruk wordt elke keer hoger. Aan het begin van de zwangerschap gestopt met Methyldopa omdat de BD goed was, nu aan het einde van de zwangerschap stijgt hij weer. Hij was vanmorgen 130/95. Vanavond dus weer beginnen met de medicijnen. In de bijsluiter staat dat je met deze medicijnen geen BV mag geven. Wat weten jullie van deze medicijnen i.c.m. de zwangerschap en BV?? Graag jullie reactie...
@Cryptonism, hoe is het nu? Nen, wat zei de gynaecoloog? Hoop dat het weer wat beter gaat. Wat zei de gynaecoloog over die benauwdheid? @Jonon, wat vervelend dat je toch weer aan de medicatie moet! Ik heb er zelf geen ervaring mee.. Hier een rustige dag.. Ben erg moe, was even in de stad om wat spulletjes te halen maar werd na een half uur hlml naar, misselijk, draaierig, zweten.. Dus snel naar huis.. Nu weer wat beter na een uurtje slaap.. Ik maak me zorgen.. En heb graag jullie mening.. Het wordt wel even een verhaal. Ik heb chronische ITP dit betekend dat mijn lichaam mijn bloedplaatjes als indringer ziet en deze overmatig afbreekt waardoor er niks over blijft en m'n bloed niet meer stolt.. In 2010 is hiervoor m'n milt verwijderd waardoor m'n waardes stabiel zijn en ik zelfs normale waardes heb. Normaal is tussen 150/400 echt slecht is onder de 50.. Sinds m'n operatie ben ik niet meer onder de 250 geweest.. Vorige week ineens 149 deze week 129.. Ze zakken!!!! :-O Paniek bij mij, maar omdat 129 nog niet echt slecht is geen paniek bij de artsen.. Nu heb ik een doem scenario in m'n hoofd dat ik niet los kan laten.. Een crash in m'n waardes.. Dan mag ik niet bevallen dus transfusie en spoed keizersnede onder volledige narcose want dan mag ik geen ruggenprik.. Nu snap ik dat het geen zin heeft om zo vooruit te denken en dat ik positief moet blijven maar ik kan het niet meer loslaten.. Wat nu? Donderdag weer laten prikken hopen dat ze stijgen.. Maar zoals m'n lichaam aanvoelt zou ik zeggen dat ze verder zakken.. Overigens nog geen blauwe plekken gelukkig..
Zal er een kort verhaaltje van maken..(is niet gelukt.. Sorry) Bij Eefje vanaf het begin hogere bloeddruk dus vrij snel begonnen met labetalol. Week 27 ging ie omhoog (onderdruk 115) en heb ik een week in het zh gelegen om nieuwe medicijnen in te stellen. (aldomet) goed gegaan tot week 37, toen kwam Eefje spontaan. Bij Fiene ging het super goed tot week 32, onderdruk was 95, niet erg hoog, maar toch voor de zekerheid urine gecontroleerd en een half uurtje later lag ik al aan het infuus, eerst werd het nog "gewoon" hoge bloeddruk genoemd, maar conclusie van bloedonderzoek was pre-eclampsie.. Enige symptoom die ik had was dat ik minder moest plassen.. Bleek dus nierfalen te zijn.. Wist ik veel, zag geen sterretjes, geen hoofd of buikpijn. Hoop gedoe, longrijping, flowmeting van de placenta, veel medicijnen, infuus, ctg's... Maar na een week was mijn bloeddruk onder controle en mocht ik thuis met rust het uitproberen.. Ze hebben Fiene maar met 38+2 gehaald.. Werd gek van de voorweeen, maar denk dat vrouwtje nog wel ff was blijven zitten, vond het veels te lekker daar binnen.. Na de bevalling begon de ellende pas (bovendruk van 205 jaja..) maar dat is een ander verhaal Mijn meisjes waren trouwens kerngezond en alles behalve klein.. Denk idd niet vooruit, het heeft geen zin.. Ze hadden tegen mij gezegd met 32 wk dat ik voor de bevalling niet meer naar huis mocht en dat ik geluk zou hebben als ik de 34 weken zou halen.. En stress is alleen maar slecht voor je bloeddruk Met methyldopa mag je wel bv geven.. Mocht ik wel, helaas hielp methyldopa mij niet meer na de bevalling en moest ik stoppen... Succes dames, zorg goed voor jezelf, bellen bij twijfel, ik had geen dag later moeten komen..
@Moontje, wat fijn om even een positief verhaal te horen!! En dat je twee prachtige gezonde meiden hebt! Hoop dat het nu goed met je gaat.. (gezien je extreem hoge bloeddruk na de bevalling) Moeilijk vind ik het om positief te blijven, maar dat zijn van die dagen! Morgen is m'n partner weer 2 dagen thuis ipv aan het werk dus weer wat afleiding!!
het is ook niet eenvoudig.. ik heb die periode echt veel gejankt en na de bevalling heb ik het ook echt een tijdje erg moeilijk gehad.. waarom werd mij nou geen normale zwangerschap gegunt? en om de dag een ctg 6 wk lang en bedrust daarnaast met een peutertje van bijna 3 bleek heeft ons echt gesloopt.. ik was ook erg teleurgesteld in mijn lichaam, heb me afgevraagd of ik iets had kunnen doen, maar gelukkig had ik een geweldige gyn waar ik goed mee kon praten. waarschijnlijk ligt het bij mij aan mijn stollingsafwijking. En nu.. nu rolt er op de grond ons dikkertje dap, altijd vrolijk, lekker eigenwijs en het verdiet (en de angsten of het goed met haar gaat) slijten langzaam en ze is alle verdriet en angsten meer dan waard geweest.. ik hou zielsveel van mijn dochters, voor hen doe ik alles. ik wens je vooral rust toe, en probeer te genieten, hoe moeilijk het ook is.. heb ik echt veel te weinig gedaan en dat is het enige wat ik mezelf kwalijk mag nemen.. knuf en succes!
@ cryptonism, ben heel benieuwd hoe het met je gaat! @ dansdocent, balen dat je waardes naar beneden zijn gegaan. Hopelijk zakken ze niet verder. Kan me je angst wel voorstellen, zeker als dat ook nog eens zoveel impact heeft op de wijze waarop je dan moet bevallen. @ moontje, had je verhaal ook al eens ergens anders gelezen. Vind het toch elke keer weer confronterend om te lezen dat je geen dag later had moeten zijn... Poe wat fijn dat dat goed is gegaan toen! @ all, gisteren echt het meest belachelijke consult OOIT gehad bij een arts. Eerst ging de assistente mijn bloeddruk opmeten. Dat deed ze ook ontzettend snel (qua leeglopen van de band) dat ze nooit secuur de waardes kan aflezen. Maargoed, voel me dan ook weer een beetje ongemakkelijk om daar wat van te zeggen. Vervolgens naar de gyn. Die vroeg hoe het ging dus ik vertelde over de duizeligheid, benauwdheid en dat ik het de afgelopen dagen wel rustiger vind in mijn buik. Ik vroeg hem of het rustigere van het warme weer kon worden, maar daar wist hij geen antwoord op. Werd dus sowieso doorgestuurd naar de verloskamers voor een ctg. Ik vroeg vervolgens 'komen we hier dan nog terug?' Gyn 'nee, het spreekuur gaat zo dicht. Waarom dan?' Ik 'er zou vandaag een echo gemaakt worden om de groei te bekijken'. Hij helemaal moeilijk kijken en pakt zijn pc erbij om de curves te laten zien. Hij zegt 'dit ziet er perfect uit'. Toch wel apart, want ze buigt wel af ten opzichte van de gemiddelde lijn en alle vorige gyns die ik heb gesproken zeiden allemaal dat de groei goed in de gaten gehouden zou worden. Dus ik benoemde ook dat ik benieuwd was naar de groei en dat de vorige keer was afgesproken dat die deze keer gecheckt zou worden. Uiteindelijk heeft hij op het briefje voor de verloskamer geschreven dat er dan ook maar een echo gemaakt moest worden. Daarna nogmaals gevraagd hoe het zit met die benauwdheid. Ik vertelde dat het soms voelt alsof er iemand met zijn voet midden op mijn borstkas staat. Hij zegt "ja niet heel verwonderlijk dat je soms benauwd bent, je bent 34 weken zwanger'. Dus ik vroeg of het normaal is dat dat ineens ontstaat. Zijn antwoord was 'Nee, dat komt heel geleidelijk". Ik weer aangegeven dat het bij mij plots de dag ervoor was begonnen terwijl ik de dagen daarvoor niet benauwd was geweest. Hij ging er verder niet op in... Dat was het bij die gyn. Heb hem de hand geschud en we zijn naar de verloskamers gegaan. Mijn vriend was zo kwaad over hoe hij met mij om was gegaan dat hij zonder zijn hand te schudden de kamer uit is gelopen. Het liefst had hij die gyn ff flink de oren gewassen. Op de verloskamer werd ik aan de ctg gelegd. De vpk vroeg of de gyn al naar het hartje had geluisterd; nee dus. Zou maar een half uurtje hoeven. Na een uur kwam er eindelijk een vpk binnen die me eraf haalde. Haar verhaal was 'ja de doktoren hadden altijd overleg tussen 17 en 17:30 dus vandaar dat het wat langer duurde'. Maar volgens haar was de ctg perfect. We moesten even wachten op de dokter die de echo zou komen maken. Tien minuten later kwam ze binnen; het zou nog een half uur duren, want ze waren nog met iets bezig op de poli. Maar het was inmiddels dus tegen kwart voor 6 en we moesten ons zoontje halen bij de gastouder. Daarbij had ik plannen om uit eten te gaan en dus helemaal geen zin om een eeuwigheid nog in het ziekenhuis rond te hangen. We zeiden dus tegen die vpk dat we de echo dan maar lieten zitten, omdat we andere verplichtingen hadden. Toen moest ze ineens nog met de arts overleggen om mijn ctg te laten goedkeuren en horen of hij akkoord was dat er dan geen echo gemaakt werd. De arts heeft er heel snel even naar gekeken en besloot dat we dus wel konden gaan. Kortom: dit was de meest lousy controle! Ik was WOEST! NIEMAND heeft gevoeld hoe hoog mijn baarmoeder zit, of de kleine al is ingedaald, etc.. De komende twee afspraken staan weer gepland bij dezelfde gyn, maar ik ga maandagochtend gelijk bellen om dat om te laten zetten. Ik ben in staat die kwakzalver over zijn bureau heen te sleuren. Werd totaaaal niet serieus genomen. Je hebt @#$%#$&% een medische indicatie en dan wordt er maar een halve controle gedaan!! Ongelofelijk!!! *adem in, adem uit* Zo dat is eruit. Nou die vent is niet goed voor mijn bloeddruk zoals jullie kunnen lezen... En de volgende afspraak staat pas weer gepland bij 36 weken. Ik vind het te schandalig voor woorden dat ik dan eigenlijk 4 weken geen goede controle heb gehad (zat twee weken tussen de vorige afspraak en die van gisteren..)
Krijg nu toch wel een beetje de zenuwen nu crypotonism niet meer vlug reageert Liefs Edith Mama van mees*& juultje
Sorry sorry. Alles ging ineens nogal snel. Gister uitgebreide echo gehad en gesprek met de gynaecologen. Vandaag zijn wij de trotse en dankbare ouders geworden van een prachtig meisje, I.oanna S.ofia, via een ks. Precies 33 weken. Tot zover heeft ze een flitsende start gemaakt en maakt ze het goed. Ze ademt zelfstandig. De komende dagen afwachten hoe alles gaat verlopen .
Gefeliciteerd met jullie dochter ioanna Sofia . Ik had ineens zo,n ,onderbuik, gevoel . Ik duim voor jullie kleine meisje . Hoe voel je je ? Liefs Edith Mama van mees*&juultje
+Cryptonism & cryptonism-man, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een prachtige namen heeft ze gekregen Hoe groot/zwaar is ze? Fijn dat ze het zo goed doet. Heeeeel veel geluk toegewenst!
DAnk jullie wel lieve meiden. Ze is zo mooi . Ik moet sowieso nog een week hier blijven voor zorg. Dus ik ga zeker rustig aan doen. De komende 48 uur zijn ook nog kritiek. Maar wat ben ik trots. Ze was 1800 gram bij geboorte. liefs, Crypto
Lieve cryptonism Ik hoop dat het goed gaat met de kleine en dat ze zich er dapper doorheen slaat en mama , uit ervaring weet ik dat je nu maar 1 focus hebt en dat is je dochter maar probeer je iets te laten verzorgen pe is niet niks en een ks ook niet ! Goed voor jezelf zorgen dan kunnen jullie straks goed voor ioanna zorgen Liefs Edith
hoi iedereen, op 23aug is na een snelle bevalling (net geen 6uur) onze zoon Pepijn geboren! Volgens ons natuurlijk het mooiste ventje op deze wereld
@ crypto, hoe gaat het met jou en je kleine moppie? Doet ze het goed? En worden jouw waardes weer beter? @ dansdocent, hoe is het met jou? Hier net de laatste twee afspraken omgezet naar een andere gyn. Hoef die eikel van vrijdag niet meer te zien!
Hoi meiden! Ik was even afwezig ivm een heel druk weekend.. Miep, gefeliciteerd met jullie prachtige wondertje!! Cryptonism, gefeliciteerd!! Hoe is het nu met de kleine en met jou? Nen, jeetje wat een rot ervaring! Heel goed dat je je afspraken hebt laten omzetten!! Hoe voel je je verder? Als je twijfelt of het wel goed gaat wel contact opnemen hè! Want zo lang geen goede controle is natuurlijk ook niks! Hier een druk weekend gehad omdat m'n schoonmoeder 50 werd.. Ze wonen hier 2 uur vandaan dus hebben daar geslapen.. Helaas is ze niet echt bepaald m'n beste vriendin om het zo maar even te zeggen dus ik vond het een slopend weekend.. Heel weinig geslapen afgelopen dagen en ontzettende last van misselijkheid en jeuk.. Jeuk jeuk jeuk!! Vooral snachts tjee wat is jeuk naar zeg.. Verder wordt morgen onze Stokke kinderwagen en Bloom kinderstoel geleverd!! Kijk ik echt naar uit! Donderdag weer controle in het ziekenhuis.. Helaas moet m'n partner werken maar gelukkig staat m'n nicht om call.. Hihi ze woont vlakbij dus als ik lang moet blijven oid dan komt ze me gezelschap houden..
@ dansdocent, oef dan is een heel weekend inderdaad wel veel als je het al niet zo op je schoonmoeder hebt. Wat vervelend die jeuk! Heb je dat al eens besproken bij de gyn? Want er bestaat ook zoiets als zwangerschapscholestase (als ik het zo goed schrijf?). Heeft te maken met je lever... Wauw die Bloom stoel vind ik zo gaaf! Heb je de witte of de chroom versie? Hopelijk is je controle donderdag goed. Hier gaat het nu best aardig. Merk alleen dat ik niet lang meer kan staan (lees: langer dan 2 minuten) want dan word ik me een partij duizelig! En ik heb 's nachts behoorlijk last van bekkenklachten met omdraaien. Slaap al met een voedingskussen, maar dat mag helaas niet baten. Maargoed, aftellen geblazen en ze zeggen niet voor niks dat de laatste loodjes het zwaarst wegen