moeders die voeden met tepelhoedje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bapsie, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

    bapsie Niet meer actief

    Zijn er hier meer dames die (moeten) voeden met tepelhoedje omdat het anders niet kan?
    Kloppen de verhalen bij jullie? meer borstontsteking? vaker voeden? productie terugloop?

    Hier gaat tot nu toe prima en kleine man is goedtevreden alhoewel hij overdag nog wel vaak komt, 's nachts laat hij er sinds 2 nachten 5 uren tusen ;) hopelijk houd ie dat vol :)

    Wel al de eerste borstontsteking gehad maar of dat nou t.g.v. tepelhoedje komt?tja anti-biotica slaat in elke geval goed aan dus we gaan vrolijk door met voeden want BV met tepelhoedje lijkt me nog altijd beter dan KV :)
     
  2. allanieew

    allanieew Actief lid

    5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik voed al bijna 7 maanden met het tepelhoedje en het enige 'probleem' waar ik tegen aangelopen ben is het feit dat mijn zoon een erg onrustige drinker is en dus afentoe het tepelhoedje van mijn borst afrukt om vrolijk verder te zuigen op het tepelhoedje alleen (zo'n tepelhoedje heeft ook voordelen bij een onrustige drinker, het hoedje stroomt namelijk vol met melk en dan drupt het er rustig uit ipv de straaltjes melk als je tsr op gang is gekomen :)...)
    ik voed nu nog 4 a 5 keer per dag (of eigenlijk weer 4 a 5x een poosje terug zat hij namelijk ineens op 3x)

    Geen borstontstekingen ook (wel gehad voordat de kleine geboren was gek genoeg stonden ze bij mijn verloskundigen praktijk ook van te kijken want alle adviezen die ik vond waren warm houden en goed leeg laten drinken, maar hoe doe je dat als er geen baby is :)......)

    Het is net iets meer gedoe (want je moet ze wel altijd bij je hebben etc) maar ik vind het verder prima om te doen.
     
  3. bapsie

    bapsie Niet meer actief

    dank voor je reactie annanieuw, af en toe kan ik alle negatieve verhalen over tepelhoedje niet meer horen ben blij om te horen dat het ook goed kan gaan :D
     
  4. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Ik heb zelf niet met een tepelhoedje gevoed, maar mijn beste vriendin wel. Dat ging hartstikke goed. Zonder tepelhoedje was geen optie, maar met tepelhoedje heeft ze 'gewoon' ruim 6 mnd bv gegeven. Ze heeft uiteindelijk afgebouwd omdat ze het zelf genoeg vond.

    Productieproblemen had ze allerminst, heeft nog maanden met handdoeken geslapen tegen het lekken ;). Verder ook geen borstonstekingen of whatever...
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik heb de eerste 6-8 weken met tepelhoedje gevoed, omdat Thirza de borst niet vacuum gepakt kreeg.
    Ze heeft toen zelf van het ene op het andere moment besloten zonder tepelhoedje te willen drinken: de eerste helft van de voeding deed ze nog met, daarna verschoonde ik d'r en legde haar weer aan en toen ging ze tegen dat ding liggen miepen, net zolang tot ie weg was en toen hapte ze zomaar aan.
    Ik had overproductie, dus de terugloop in productie was eigenlijk wel welkom hier. Toen ze zonder ging drinken, merkte ik wel dat mijn productie direct een enorme boost kreeg en ik weer meer voor moest kolven.

    Van borstontstekingen nooit last gehad.
    Ik denk maar zo: je kunt wel hard roepen dat voeden met een tepelhoedje niet goed is, maar als het niet anders kan, lijkt het me toch beter om te voeden met dan maar helemaal niks te doen...
    Als het niet nodig is, moet je ook lekker zonder zo'n ding voeden, maar als het niet anders kan, is het een geweldige uitvinding, hebben we hier ook maar gemerkt!
     
  6. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook gevoed met tepelhoedje. Volgens mij met ongeveer 2,5 maand weg kunnen gooien, ik wilde er graag vanaf want vond het erg irritant, vooral met voeden in het openbaar. ;)
    Ik heb nooit een nadeel gemerkt, geen onstekingen, terugloop vd productie, niets.
     
  7. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Ik heb de eerste 3,5e maand met tepelhoedje gevoed, en nooit iets van borstontsteking gehad hoor! Wel goed in de gaten gehouden natuurlijk, maar altijd op tijd weg kunnen masseren. Volgens mij liep mijn productie wel iets terug, maar toen ben ik gewoon vaker gaan aanleggen en binnen no time had ik weer genoeg. Ik vond het een top-product, zonder tepelhoedje had ik het niet lang vol gehouden. En nu voed ik alweer bijna een jaar! :)
     
  8. kjara

    kjara Actief lid

    7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb nooit problemen gehad met voeden met tepelhoedjes,
    ik heb ze niet lang hoeven gebruiken, (dat de kloven over waren zijn ze de kast weer in gegaan) maar wat ben ik blij dat die dingen zijn uitgevonden! heb er veel aan gehad.
     
  9. blinky

    blinky VIP lid

    11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb de eerste 7 maanden gevoed met tepelhoedje. na de kraamtijd geen borstontsteking meer gehad. mijn productie is eigenlijk ook nooit teruggelopen en anders niet noemenswaardig. na 2 maanden sliep mijn zoon door van 23.00 tot 7.00 uur, dus ook daar geen problemen. na 7 maanden besloot mijn zoon tijdens het drinken het tepelhoedje er tussenuit te pakken en gewoon de tepel te pakken haha. het lukte hem gewoon ineens.
     
  10. bapsie

    bapsie Niet meer actief

    fijn om te zien dat er ook veel kindjes later toch "live" gaan voeden, hoop dat dat er hier ook inzit :) en anders mooi zo door!
     
  11. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik heb 1,5 jaar met een tepelhoedje gevoed, heb last gehad van 1x borstontsteking maar hoogstwaarschijnlijk was de vrieskou buiten daar de oorzaak van, overproductie (het liep dus helemaal niet terug). Mijn dochter wilde echt niet zonder tepelhoedje drinken dus ik had geen andere keus. Ik heb het ook geen probleem gevonden.

    Uiteindelijk is ze ineens gestopt met drinken, van de een op de andere dag. Dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn zwangerschap. Toen ik 8 weken zwanger was stopte ze met drinken.
     
  12. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ik voed, in verband met heftige pijn, waarschijnlijk door kleine, gevoelige tepels, sinds dag 2 met tepelhoedje. Dat gaat helemaal prima en ik ben hartstikke tevreden. De vorige keer is de borstvoeding finaal mislukt en nu drinkt onze kleine meid al bijna 4 weken bij mij! Toch zou ik eigenlijk liever zonder tepelhoedje voeden, maar ik durf het hoedje eigenlijk niet zonder hoedje omdat ik bang ben voor de pijn of dat mijn dochter dan ineens niet meer goed aanhapt...

    Is dat herkenbaar voor iemand? En zijn er ook meiden met eenzelfde probleem bij wie het in een latere fase zonder tepelhoedje lukte?
     
  13. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb bij mijn 3e met een tepelhoedje gevoed, ze snapte werkelijk niks van de borstvoeding en was echt enorm onrustig. Soms was ik wel 3 kwartier bezig met aanleggen... Toen heb ik een tepelhoedje gebruikt en na een maand snapte ze er iets meer van (Ze overstrekte zich heel erg) en ben ik zonder gaan voeden.

    Heb het niet ervaren als dat het veel anders was dan zonder hoedje kwa problemen.

    @liesl, ik zou zeggen, gewoon proberen. Laat het hoedje een keer weg, werkt het niet, dan zit ie er zo weer op immers ;).
     
  14. Karoke

    Karoke Niet meer actief

    Ik heb de eerste 3 maanden ook met een tepelhoedje gevoed, ons ventje wilde de tepel niet goed aannemen, nam altijd te weinig in zijn mond. Na 3 maanden heb ik nog eens geprobeerd, en toen bleek hij het wel zonder probleem te doen (tussendoor ook getest, maar zonder succes).
    Ik heb 2 keer last gehad van een verstopt melkkanaal, maar dat zal waarschijnlijk eerder hebben gelegen aan het feit dat ik behoorlijk zware borsten heb, dan raakt er al sneller iets afgeklemd. Voor de rest vond ik het iets onhandiger met voeden in het openbaar en een voeding duurt wat langer, maar het viel mij zeker goed mee. :)
     
  15. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook ik heb de eerste 3mnd met tepelhoedje gevoed.. op een wel eens zonder geprobeerd maar dat was het echt niet!
    Beau kon niet goed aanhappen en werd dan boos en gefrustreerd.. dus toch elke keer maar weer tepelhoedje erbij.
    Na ongeveer 3 maand hapte hij ineens prima aan, het tepelhoedje nog een maand bij de hand gehouden maar nooit meer nodig gehad!

    Nooit last gehad van ontstekingen, verstopte kanaaltjes of iets anders.. dus echt geen problemen gehad!
    Ik voed nu ruim 2 mnd zonder en dat gaat wat makkelijker, maar anders had ik gerust met tepelhoedje doorgevoed!
     
  16. Marjanneke

    Marjanneke Fanatiek lid

    11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik voed tot op heden regelmatig met tepelhoedje. In het begin in het ziekenhuis was het voeden een drama ondanks goede adviezen van verpleging en lactatiekundige. Ik had enorme pijn en voor mijn eigen gevoel te kleine tepels die Dennis niet goed te pakken kreeg met aanhappen. Toen ik naar huis mocht (ben met keizersnee bevallen) heb ik mijn man als de wiedeweerga tepelhoedjes laten halen en zooo, daar was ik blij mee! Geen pijn meer en een tevreden kindje!
    Ook tijdens een periode van spruw was ik enorm dankbaar voor die dingen, ook al wordt gezegd dat ze de spruw juist kunnen verergeren, bij mij was het omgekeerd.

    Ik voed af en toe ook zonder, vooral als Dennis een beetje suf is, dan is hij minder snel afgeleid en drinkt ie gewoon door, maar eigenlijk voed ik het liefste met.
    Ik heb ook nooit last gehad met afnemen van m'n productie of zo, in het begin duurde het voeden wel wat langer met tepelhoedje dan zonder. Maar inmiddels maakt dat niet meer uit.
    Ik ben overigens op het moment aan het afbouwen met de bv omdat ik merk dat Dennis drinken aan de borst minder gaat vinden, met èn zonder tepelhoedje. Maar ik ben ontzettend blij dat Dennis al die tijd toch borstvoeding heeft gehad, inderdaad, beter borstvoeding mèt tepelhoedje dan helemaal niet!
     

Deel Deze Pagina