Wie is er zwanger en wil net als ik gebruik maken van hypnobirthing technieken? Het lijkt me leuk wat ervaringen uit te wisselen! Ik gebruik nu het boek van Marie Mongan en verscheidene filmpjes en mp3s Ben zelf wetenschapper dus ik ben snel skeptisch als het te zweverig wordt, maar ik geloof ook in de kracht van je lichaam en natuurlijke endorfines, en dat je met genoeg geloof in jezelf de pijn (grotendeels) aan kunt. Mijn eerste bevalling had ik helemaal natuurlijk willen doen, in bad, zonder pijn bestrijding, met zelf aanpakken, meteen huidcontact etc uiteindelijk duurde het 23 uur en het was bij ontsluiting van 5, 6 cm bijna niet meer te houden (sterrenkijkertje), zelfs in bad. Ik ben in het ziekenhuis ingeleid, omdat het na 6 cm niet meer doorzette, en heb een ruggenprik gekregen terwijl ik daar juist zo fel op tegen was. Ik wil het bij de tweede dus toch helemaal anders! Wie heeft dezelfde of juist heel andere ervaring?
Ik was ook van plan om in bad te bevallen of eventueel een baarkruk, zonder pijnstilling etc. Heel mooi bevallingsplan geschreven voor de mensen om me heen uiteindelijk met 40+6 nog geen baby waardoor ik ben ingeleid. (AZM wil niet langer wachten) Dus ingeleid en hop na kwartier al persweeën met nog maar een paar cm ontsluiting. Uiteindelijk ook ruggeprik en na de bevalling een stuk placenta die is blijven zitten dus meteen geopereerd. Dusss van mijn bevallingsplan is niet veel gekomen. Het enige waar ik mij wel aan heb gehouden is meteen bij mij op de borst en zsm aangelegd voordat ik geopereerd werd (wilde graag bv geven) In mijn plan stond ook dat wanneer er iets met mij zou gebeuren na de bevalling mijn man haar moest blijven vast houden en vooral niet afgeven! arme man heeft 3,5 uur met dochter op schoot gezeten omdat ik zei dat ze bij hem moest blijven
Hallo! Zelf wil ik ook graag hypnobirthing doen en daarvoor met vl de cursus gaan volgen. Heb paar dagen terug bij iemand anders nog gereageerd: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/516324-hypnobirthing-iedereen-cursus-niet.html Het is voor mij trouwens de eerste zwangerschap!