Moeders en tattoo`s

Discussie in 'De lounge' gestart door Biancaaa, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tink

Tink Niet meer actief

Vraag me af wat dat met moederschap te maken heeft :). Dan kun je ook wel vragen: wat vinden jullie van moeders met rood haar? Of van moeders met sproeten?

2. Tink

Tink Niet meer actief

Zelf wil ik overigens geen tattoo.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb er 2, 1 op mn voet en 1 op mn onderrug, en ik wil ook een sleeve :) Bij mij houd mn werk me tegen, het wordt daar echt niet geaccepteerd. Maar als ik ooit een andere baan krijg ga ik ervoor :D

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Het ligt eraan wat voor een tattoo. Als ik een moeder zie met één of andere vuurspuuwende draak van boven naar beneden getatooeerd, dan zeg ik ook, nou nee...
    Maar je hebt echt hele mooie tattoo's (heb er geen, ook geen verstand van, wat is een sleeve :)?) En die ik dan best mooi vind staan, ook al is wat groter.
    Het is een typisch vrouwen opmerking van; wat moet een ander wel wel niet denken. Behalve van je werk zou ik me van bijv schoolpleinmoeders niks aantrekken. Natuurlijk wordt je er geen mindere moeder van!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Meid als jij het mooi vind en er verder kwa werk oid geen problemen zijn. Gewoon doen!
    Voor anderen kan je het toch nooit zo doen als dat zij vinden dat het moet. Dus of je nou een moeder met of zonder tatoo's bent dat boeit eigenlijk niet. Commentaar komt er toch wel. Maar ook mensen die je wel nemen voor wie je bent.
    Je leeft voor jezelf niet om anderen te plezieren ;)

Wel heel zeker zijn van wat en waar enzo. Want je krijgt er geen gummetje bij! (DE rede dat ik er nog steeds geen heb...kan niet kiezen!) :p

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb er 1 laten zetten ter ere van mijn dochter.
    het staat voor moederliefde en bescherming.
    hij moet nog bijgewerkt worden(foto is van toen hij net gezet was)
    ik kan hem wel bedekken als ik dat wil.
    maar weet zeker dat er nog meer komen.
    ook op plekken die ik wel kan bedekken.

7. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik heb er 4 waarvan 1 zichtbaar is op mijn pols en krijg veel leuke reacties ik doe het voor me zelf niet voor een ander.

heb het wel eerst ff gecheckt bij mijn werk :D

8. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Heb van mn leidinggevende toestemming gekregen om de naam van onze tweede op de binnenkant van mn arm te plaatsen maarjah toen even naar de bedrijfsleider vandaag en vragen of een hele arm mag van hem kijken wat hij ervan zegt voordat ik er zometeen mee aan kom zetten en hij is het er niet mee eens

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Voor mij zou het veel schelen wát iemand kiest. Ik denk dat het in zekere zin wél iets met het moederschap te maken heeft in die zin dat het bijdraagt aan de (eerste) indruk die je maakt. Dus ook de eerste indruk op de leerkracht, de medemoedertjes op het schoolplein etc. Dat wil niet zeggen dat die indruk daardoor negatief is, maar in kleine mate heeft het daar dus wel mee te maken. Ik tast altijd ook de ouders af waar mijn kind thuis gaat spelen. Bij de ene ouder vind ik dat prettiger dan bij de andere. Dus beeldvorming over een moeder speelt bij mij wel degelijk een rol.

Persoonlijk vind ik bepaalde tattoo's erg mooi maar wat al vaker is gezegd: je huid gaat al zo vroeg de eerste tekenen van veroudering laten zien en dan is een tattoo ineens een stuk minder fraai. Ik zou dus als ik al voor een tattoo zou gaan, gaan voor eentje op je enkel, je schouderblad of whatever, omdat je daar de minste kans maakt op uitdijen (jaja dames, dat gaan de meesten van ons toch echt nog doen) of rimpelvorming.
    Verder ben ik zelf meer van de minder drastische/definitieve verfraaiingen. Liever een nieuw kleurtje in mn haar of nieuwe kleding. Als ik dat zat ben verander ik het makkelijk. Mijn smaak is de afgelopen 10 jaar best een beetje veranderd. Wie zegt dat dat de komende 40 jaar niet gebeurt...

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb er ook 1, een tribal op mijn enkel en zou er nog wel eentje willen maar twijfel nog dus dan maar niet.
    Ik vind dat iedereen zoiets voor zich moet weten maar zoals iemand anders al zei, van onder tot boven met een vuurspuwende draak of doodskoppen, daar pas ik toch voor eerlijk gezegt.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind een vuurspugende draak eigenlijk wel leuk. Niet voor op míjn lijf, maar ik hou wel van draken. En als Kyra later wil spelen bij iemand zal ik niet naar tatoeages kijken maar naar een algemene eerste indruk.

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Devy, ik bedoelde ook niet dat ik daar iemand op zou 'afkeuren', heb dat ook niet gezegd. Ik zeg alleen dat een tattoo 'bijdraagt' aan die algemene eerste indruk waar jij het over hebt en wat dat verder met iemand doet dat moet iedereen voor zich weten. Ik zou, in het extreemste geval, niet zo makkelijk zijn als iemand met een peuk uit dr mond, stinkkleding, 600 doodshoofden getattoeerd op dr gare brommertje dr kind op stond te halen op school. Nee dan krab ik even achter mn oren of ik wil dat mn kind hier gaat spelen. Maar er zijn mensen bij wie die grens anders ligt, die wél een hekel hebben aan tattoo's. Dan nog hoeft dat geen reden te zijn om hem niet te zetten, het gaat dan slechts om een mening. Maar ts vraagt om het verband tussen een tattoo en het moederschap en ik vind het ivm algemene beeldvorming wel te maken hebben met het moederschap.
    Laat het duidelijk zijn dat ík mn kind niet bij mensen met tattoo's vandaan hou haha!

13. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    @ shenoby, die tattoo komt me zooo verschrikkelijk bekend voor, mag ik vragen waar je die hebt laten zetten?

14. mamavan3meiden

mamavan3meiden Niet meer actief

Ik wil toch even reageren.
    Ik ben van mening dat iedereen voor zichzelf uit moet maken of je wel of niet een tattoo neemt en ook wat voor één, maar ik weet uit ervaring ook dat mensen je anders gaan bekijken als ze erachter komen dat je ze hebt.....

Ik heb 3 kids en nu 2 tattoos.
    Mijn eerste staat op mijn onderrug zo geplaatst dat niemand hem kan zien als ik "normaal" gekleed ga en die heb ik al jaren.

Nu heb ik 4 weken terug een mooie niet al te grote, maar wel zichtbare tattoo op mijn onderarm laten zetten: met 3 bloemen die symbool staan voor mijn meiden (zal in mijn album een foto zetten).

Toen ik laatst op school kwam kreeg ik meteen opmerkingen. De een vond hem mooi de ander vond het maar niks (alleen bepaalde mensen nemen volgens die persoon tattoos wat dat ook mag betekenen:$) en sommigen zeiden niks maar dat zei ook al weer genoeg....Nu heeft de juf van dochter die in groep zes zit er 8 dus die reageerde wel weer heel erg leuk :D:D.

Ik heb ook jaren als secretaresse gewerkt op een notariskantoor en toen had ik mijn rugtattoo ook al. Toch hebben veel mensen hier in ons dorp zoiets van: dat past toch helemaal net bij jou, zo'n net meisje.....:D:D.

Nou ik mag dan wel "op stand" hebben gewerkt, maar dit is ook wie ik ben. Ik vind tattoos mooi en ben er ook nog niet klaar mee met het aantal wat ik wil. Mijn man vind ze ook mooi, maar niet bij zichzelf, hij vind het prima dat ik er nog een paar wil, maar wil niet dat ik mijzelf helemaal vol maak en dat respecteer ik.

Mijn volgende komt 2 oktober op mijn enkel (Capricorn teken) en daarnaast ben ik bezig aan een ontwerp om mijn tattoo op mijn onderarm uit te laten breiden zodat hij van mijn onderarm doorloopt over mijn pols en weer terug.

Zoals gezegd ik ben wie ik ben en schaam mij niet voor mijn tattoos, maar ik werk nu in het bedrijf van mijn man en als ik op werkbezoek ben bij bijvoorbeeld een bank dan zorg ikwel dat ik ze bedekt heb om vooroordelen te voorkomen...al doende leer je dat wel helaas...;)

Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het even kwijt.

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ faye in emmen.
    maar het kan zijn dat je hem al eerder op het forum bent tegengekomen.
    heeft al eens eerder in een topic gestaan namelijk

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het er wel aan liggen waar je werkt, heel veel mensen beoordelen je nu eenmaal hoe je eruit ziet, knappere mensen verkopen ook veel meer bv das is gewoon een feit.

Ik zelf kijk ook naar iemand zijn uitstraling en ja helemaal onder de tattoo's of piercings vind ik niet echt leuk of lekker om te zien, zeker met geldzaken heb ik liever iemand die er wat netter verzorgd uitzie (dat vind ik namelijk niet altijd van tattoo's of piercings.

Maar dan heb ik het over veel zichtbare tattoo, een tattoo op zich vind ik best leuk maar ik denk dat het wel handig is als je het KAN bedekken.

Je MAG het misschien niet (het veroordelen van iemand op basis van zijn uiterlijk) maar mensen doen het nu eenmaal wel en wat dat betreft is een blanco, netjes uiterlijk waar iedereen in zich kan vinden en mensen er verzorgd vinden uitzien nu eenmaal een pre in bv een verkopend beroep.

Ik kan je eerlijk zeggen wij hebben thuis een bedrijf wat tennisbanen verkoopt en onze jongens mogen hun shirts niet uitdoen op de tennisbaan al is het nog zo heet, dat vinden onze klanten niet prettig om te zien en word als aso bestempeld zeker als er ook nog tattoo's in het spel komen, dus shirtjes aan en geen tattoo's die eronder uit komen. Zoiezo moet degene die de banen daadwerkelijk verkoopt zijn garantie geven voor soms honderden duizenden euro's en mensen doen dat niet altijd even graag bij iemand die er niet representatief uitziet, wat dat betreft vind ik het dus wel degelijk uitmaken.

Het heeft niets te maken met je kunnen, want tattoo's hebben daar geen invloed op maar wel met hoe op mensen je zien en hoe serieus ze je nemen.. mensen beoordelen je nu eenmaal erop hoe unfair dat ook is..

(ik heb trouwens persoonlijks niets ertegen hoor, wil er ook eentje laten zetten maar dan wel eentje die bedekbaar is)

17. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    @isademi; helemaal mee eens!

Ook al heb ik zelf wel tatoeages, ik vind het géén gezicht als ik investeer in een duur product/dienst en de verkoper heeft een hele sleeve. Bovendien verkoop je ook een stuk slechter met je hele arm vol.

Weer ontopic; waarom zou je rekening houden met wat andere mensen wel niet zouden denken als je iets doet? daar wordt je leven toch een stuk minder leuker van? het is al moeilijk genoeg af en toe.

18. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Waarom is dat geen gezicht?

19. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Niemand een antwoord op m'n vraag??

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    In het algemeen zie je minder hoogopgeleide mensen met een "sleeve" of dergelijke rondlopen, uitzonderingen daar gelaten ik heb het over algemeen. Het word vaak geassocieerd met een bepaald opleidingsniveau of gedragsniveau (ik zeg niet dat dat klopt maar in het algemeen denken mensen vaak wel zo)

Deel Deze Pagina