Dat is een goeie tip ik zie er ook makkelijkere puzzels bij die ze nu al.wel zou kunnen. Ze heeft een paar puzzels die er een beetje op lijken. Het is ook wel leuk om eens een grotere te kopen misschien om te zien of ze die al een beetje snapt en leuk vindt en anders om te bewaren tot ze wat ouder is. Ik.ben sowieso wel voorstander van houten speelgoed
Zo gaat het hier ook hoor ze pakt de dingen gewoon snel op en toont in sommige dingen meer interesse. Ze kende echt niet het hele alfaber met zes maanden. Ze mepte op de A op haar speelmat en riep AAA en later ook op de B en riep BAAA. En daarna kwam de M en riep ze MEEE. Tussen 8 en 9 mnd kreeg ze ineens een fase van alles aanwijzen en 'vragen' hoe het heet. In die fase begon ze naar alle letters op de mat te wijzen en uhh uhh te roepen ney zolang tot je de letter had genoemd. Met tien mnd kon je het hele alfabet terugvragen van waar is de S n kroop ze vrolijk naar de S etc . Ook hier is ze apetrots op dingen die ze weet of kan zeggen.
Nitty, waarom reageer je niet op mijn reactie over het waarom precies van het aanbieden van tiptoi? Kom op... Je laat ze er in de speelgoedwinkel mee spelen, ze is er zoet mee, dus is het iets voor dr? Wij vinden puzzelen leuk, 1000 stukjes. Mijn dochter van 4,5 vind het helemaal leuk om 'mee te helpen', maar dat wil toch niet zeggen dat ik dan maar een puzzel van 1000 stukjes voor dr ga kopen omdat ze er aan toe is? Je moet dat verschil echt in gaan zien en nogmaals; haar stimuleren met andere dingen van haar leeftijd. En natuurlijk, dan weer memory kopen. Waarom??
Volgens mij leg ik.uit dat ik zie dat ze het leuk vindt. Dat is voor mij voldoende reden om het te kopen. Ik heb niet het gevoel dat ik mij daarvoor nog verder hoef te verantwoorden dan ik al deed. En daarbij... Ik MOET helemaal niks. Ik doe wat ik als moeder goed vind en dat is mijn goed recht. Ik doe hier graag ideetjes op en reageer graag op mensen hun eigen ervaringen. Maar als ik al heb uitgelegd hoe ik erop ben gekomen om een tiptoi te kopen ga ik er verder niet meer op.in op berichten van mensen die toch echt vinden dat ik haar beter met een rammelaar kan laten spelen
Gekukkig zie je het zelf toch ook wel een beetje in, maar joh, wij zitten er niet mee he?! Ik vind het alleen onwijs zielig voor je dochter, omdat ze zodra ze iets interessant vind, jij als moeder gelijk denkt dat je dr dat wel kan leren en het haar dus aan gaat bieden. Zie mijn voorbeeld over die puzzel van 1000 stukjes. Maar wellicht kent je dochter die ook al wel toch
Ik begrijp uit je verhaal dat ze snel is uitgekeken op speelgoed. Is dat om dat alles te makkelijk is, of geeft ze maar een korte concentratieboog? Dat is overigens heel normaal voor een kindje van 16 maanden. En speel je altijd met haar samen of speelt ze veel alleen? Heeft ze ook speelgoed wat past bij haar ontwikkelingsleeftijd!
Overigens begrijp ik nu de reacties wel van velen jn dit topic over de manier van reageren van jou. Je reageert idd alleen op de berichten wat in jouw straatje past, en schuift de rest lekker aan de kant. Ik zou zeggen; doe wat met de nuttige tips die hier zijn gegeven en probeer je dochter te helpen in haar ontwikkeling op het tempo wat zij aangeeft en niet wat jij denkt wat zij aangeeft.
Zoals ik het kon lezen heeft ze weinig concentratie, wat idd heel normaal Is op deze leeftijd. Maar met tiptoi en memory is ze wel ziet hoor
Korte spanningsboog kan ook komen door verveling hoor. Wij kennen de dochter van ts niet, dus daar kunnen we niet over oordelen. Ik vraag het me oprecht af waarom haar dochter zo snel is uitgekeken op speelgoed. Vandaar mijn vragen. Want dan kunnen we ts betere tips geven
Maar je kan toch wel begrijpen dat een kind van 16 maanden snel is uitgekeken op iets? De wereld is zoveel groter en interessanter dan dat ene speelgoed. En dat is volkomen normaal op die leeftijd, welk speelgoed je ook aan gaat bieden..
Afzeiken? Dat vind ik nogal een heel groot woord!! En nee ik geloofde het eerst niet nee, maar ts heeft een hele hoop filmpjes laten zien via de app, ik had nog nooit gezien of gehoord dat een baby/dreumes dat zou kunnen. En nee ts en ik zijn niet dezelfde
Ik moet nog op veel eerdere berichten reageren.. Heb even geen tijd meer kom er later op terug. Het gaat niet om geen concentratie het is een kwestie van intetesse. Geen tijd om dat weer helemaal toe te lichten maar neem het van mij aan het is mijn kind. Daarbij... Er zijn helemaal geen problemen op geen enkel vlak ook niet met speelgoed. Ik mijn man en mijn dochter zijn blij en gelukkig. Ik ben hier ook niet omdat er iets niet goed zou gaan maar puur voor de interesse. Ik vind het gewoon leuk om ideetjes op te doen van anderen omdat ik het soms lastig vind iets nieuws wat ook veilig is en uitdagend te bedenken wanneer ik haar wat wil geven. Verder wil ik graag horen hoe andere moeders met een voorsprong om gaan of zijn gegaan em wat de effecten waren. Gewoon ter kennisname en om evt mee te nemen in mijn overwegingen En ik heb ook al best wat interessante verhalen en ideetjes gehoord.
iedereen probeert je uit te leggen dat je er straks een probleem van maakt. Als je met 17 maanden al tiptoi aanbiedt, wat moet je dan met 4/5 jaar nog geven? Nu lijkt het allemaal leuk maar op de kleuterleeftijd heb je straks geen idee meer. Ondanks dat ik het nog allemaal een bijzonder sterk verhaal vind, maar als ze aan meer uitdaging toe is kan dat ook met ontwikkelingsmateriaal wat zich op haar leeftijd richt. Alleen dat vraagt wat meer creativiteit van jou als moeder dan kant en klaar in de winkel kopen. Met een vormenstoof kun je nl veel meer dan alleen vormen erin doen, je kunt: - sorteren op vorm en kleur - tellen (meer/minder oefeningen) - toren bouwen - Onder een doek (welke vorm/kleur is er weg) dat is sowieso een leuk spelletje En zo zijn er met dreumes/peuterspeelgoed 100en variaties te bedenken waarmee je een kind uitdaagt op zijn/haar manier. Maar gewoon materiaal pakken voor 3/4 jaar oudere kinderen is gewoon niet de juiste manier. Ik heb dan vast geen iq van 125, maar het is wel een stuk van mijn vakgebied en je zou ook eens iets aan kunnen nemen van iemand anders.
Alle spellen die jij joemt heeft ze al.lang gedaan. Prima als jij denkt dat jouw mening representatief is voor die van "iedereen" Maar ik ga er verder niet meer op in
Dat zegt ze toch niet? Ze geeft tips hoe je een kind kan uitdagen zonder speelgoed te kiezen voor kinderen die veel ouder zijn. Mijn nichtje loopt daar met lezen tegen aan bv; ze kan heel goed lezen, maar komt qua niveau dan uit op boeken die dingen behandelen die nog niet op haar niveau liggen. Ze kan het lezen, maar is emotioneel nog niet toe aan die stof/informatie.
Joh, jonge kinderen spelen spellen op een hele andere manier dan volwassenen. Waarschijnlijk vindt ze het ook hartstikke leuk om memory met een knuffel te spelen of iets dergelijks. Mijn dochter laat haar poppen allerlei spelletjes met elkaar spelen. Uiteraard speelt zij voor hen allemaal, maar de lol is er niet minder om. "Set" is ook een heel leuk uitdagend spelletje trouwens! Verder zou ik ook gewoon gaan voor speelgoed voor alle leeftijden, waarmee kinderen op hun eigen manier kunnen spelen. Je noemt zelf al Duplo/Lego, maar ook klei, teken en schilderspullen en andere creatief speelgoed lijkt me heel geschikt.