Moeders hoogbegaafde dreumes 1 tot 2 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nitty, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

En anders dienen ze als prachtige decoratie op een plank ;)

2. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Eens

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind de reactie van tuc juist ook heel goed, ze noemt wat voorbeelden dat je met dezelfde materialen veel meer kunt. Zo deden wij met memory wel eens alles neerleggen en dan 1 kaartje weghalen en moesten ze kijken welke weg was. Of een kaartje kiezen en dan tips geven en de ander laten raden welke je in je hand hebt.
    Tip voor je nichtje Fuddey, staar je niet blind op avi boekjes, want bij avi zit je er inderdaad mee dat het voor een ouder kind bedoeld is. Mijn jongste leest nu gewone voorleesboeken. Die zijn vaak niet te ingewikkeld en niet al te ingewikkelde woorden maar wel alle klanken komen erin voor, dus leuk om te lezen met toch een beetje uitdaging. Donald duck junior is misschien ook wel leuk.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Je gaat er niet op in omdat je er de ballen verstand van hebt en geen (opbouwende) kritiek wil hebben.
    Wat ik benoem is niet mijn mening, dat zijn voorbeelden van hoe je een kindje uitdaagt op de goede manier. En tuuuurlijk heeft ze al die spelletjes al gedaan, en ws de 100 die ik hierna wil noemen ook nog.
    Feit blijft dat je je kindje niet helpt op deze manier, maar vast laat lopen op school straks.
    En ja het lijkt mij echt een uitstekend idee om thuisscholing te gaan geven;)

5. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda

Joh ga jij lekker ergens anders lopen zeik zaniken
    Aan je berichtengeschiedenis te zien heb je de hele dag sowieso niks anders te doen met je leven dan op dit forum te plakken.

De groeten!

6. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Thanx :)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze geeft je anders hartstikke goede tips, maar je lijkt het zelf allemaal beter te weten, waarom vraag je hier dan om advies?

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bij onze oudste dochter (met een nu fiks boven gemiddelde intelligentie) die ook als kind vrij vlot was: liep met 9,5 maand, praten in volzinnen met lidwoorden etc. toen ze net een jaar was, grote woordenschat etc., maar niet zo ver in lezen etc. toen (boden wij ook niet aan dus was niet aan de orde verder) hebben wij ook vooral heel creatief met speelgoed/spelletjes gespeeld.

De middelste was veel behoudender wat haar ontwikkeling betreft, maar lijkt een veel grotere voorsprong te hebben. Die loopt echt vast in het huidige onderwijs en t.o.v. leeftijdgenoten. Ze heeft zichzelf leren lezen etc., maar ook bij haar bieden wij verder vooral dingen op een creatieve manier aan. Puzzels door elkaar, sudoku buiten met stoepkrijt en dan dus zelf laten maken, knikkerbanen knutselen, van papier een zo hoog mogelijke toren proberen te maken of een waterbaan, memory met letterkaartjes, smart-game etc. Natuurlijk bieden wij ook de dingen aan die zij zelf aangeeft, maar wij sturen ook wel iets om andere gebieden op een speelse manier te ontwikkelen. Niet omdat ze daar minder goed in is, maar omdat ze al zo voorloopt.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat vraag ik mij ook af, maar ze bekijkt het verder maar. Ik heb mijn best gedaan.

Sneu voor het kindje.

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ben het niet vaak met tuc eens, maar nu toch zeker wel 100%. En nee, je maakt mij niet wijs dat je zelf al die spelletjes al gedaan hebt, want daar is je kindje echt niet op uit gekeken dan.
    Ik ben nu serieus wel benieuwd naar ál die filmpjes die Nemo heeft bekeken, het beloofd heel wat zo te lezen :)
    Overigens zit mijn zoontje van 15maandne nu met de stekker te spelen van de geluidsboxen... Ik denk dat ik vanmiddag maar naar de mediamarkt ga :) (sorry, flauwww :p)

11. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Ga toch weg

Eerst loopt ze ruzie te stoken en dan komt ze ergens mee. Ik heb erop.gereageeerd en mezelf.verklaard.
    maar ze blijft aan de gang doorzeiken en haar mening opdringen. Die mening ken ik nu wel.ga nu maar iemand anders lastigvallen. Ik.ben er klaar mee. Ik ga er geen aandacht meer aan besteden verder

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Gaan we weer....:$;)

Moet het even voor Tuc opnemen hier hoor.
    Zo reageer je toch niet op iemand die ervaring heeft in het vakgebied en je probeert een zetje te geven in de goede richting of een richting waar je misschien nog niet aan had gedacht?
    Ze geeft aan dat leeftijdsgeschikte materialen op heel veel manieren gebruikt kunnen worden om het uitdagender, moeilijker en spannender te maken.
    Maar jij hebt alles al met je kindje gedaan.....en alles snapt ze direct en doet ze maar even....dat moet ook wel want ik begin me serieus af te vragen hoeveel uren er in jullie dag zitten.

(dat lezen en reageren op het forum gaat uiteraard wel ten koste van de studietijd van je dochter) Niet schieten! Is maar een grapje om het luchtig te houden:)

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Idd.. geloof er inmiddels niks meer van.
    Vind het allemaal wel heel erg overdreven, of ts moet geobsedeerd zijn.

14. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat is er eigenlijk erg aan dat je dochter het speelgoed wat Tuc benoemt al eens gedaan heeft?
    Een kind speelt toch niet een paar keer met iets, om er daarna na een paar keer niet meer naar om te kijken? Zo blijf je inderdaad bezig met speelgoed aanbieden.
    De fantasie prikkelen is ook een heel belangrijk aspect van ontwikkeling. Ik merk dat mijn kinderen speelgoed na verloop van tijd op een andere manier gebruiken dan oorspronkelijk de bedoeling is.
    Dat komt oa omdat ik ze niet overvoer met heel veel speelgoed.
    Hier probeer ik het speelgoed wel af te wisselen, zo blijft het leuk en interessant. En wordt er na een tijdje helemaal niet neer mee gespeeld, dan pas doe ik het weg.

15. Regina88

Regina88 Niet meer actief

We weten allemaal dat Tuc een uitgesproken mening heeft en die steekt ze niet onder stoelen of banken. En oké, hoe ze het zegt is ook niet altijd poeslief, maar ze heeft wel gelijk. En dat is idd de visie zoals begeleiders op peuterspeelzalen, kinderdagverblijven en kleuterscholen ze ook hanteren.
    Ik weet zeker dat ze meer goede tips heeft. Want het gaat niet alleen om het speelgoed dat je dochter heeft, maar ook hoe ze ermee omgaat en wat ze ermee kan. Met 1 voorwerp kan je 100 dingen en het is de fantasie doe mee telt en door te peilen hoe ze het gebruikt kun je meteen zien op welk niveau ze zit. Emotioneel en qua intelligentie. Het zijn dezelfde soort spelletjes die ze aanmoedigen bij iqtesten ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ga lekker met je kind spelen ofzo, of reageer gewoon normaal. Als je hier tips vraagt maar je alles al gedaan hebt met je dochter, houdt het toch op en heb je geen advies nodig. Je reageert alleen positief op wat je wil horen, niet op wat het beste is voor je kind.

17. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik vind het knap dat jullie nog geduld hebben om hierop te reageren. ik heb een paar dagen geleden een hele lap tekst geschreven over mijn ervaring met ontwikkelingsvoorsprong, toen is er ook heel lullig op gereageerd. Ik heb toen vriendelijk voor bedankt, zij valt iedereen aan die niet zegt wat ze wilt horen.

En ik ben het eens met een van mijn voorgangers: dit verhaal is of nep of de TS is geobsedeerd. Ik wens haar dochter en hele omgeving heel veel succes

18. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Sorry tuc ik dacht dat jij dit had geschreven ik houd het niet meer bij zoveel reacties
    Met je laatste bericht dachr ik dat je het hier weer over had.

Maar desondanks vind ik je nog steeds een zeurpiet die maar op deze post blijft plakken net als een aantal anderen die je vooral hoort als er ruzie gemaakt kan worden.

Ga eens wat nuttigs doen.

Ik heb inmiddels meer dan voldoende nuttige reacties gehad en met een aamtal in prive contact. Ik ga me verder niet meer met deze post of nieuwe reacties bezighouden ik heb wel wat beters te doen

Ik wil alle mensen met goedbedoelde reacties bedanken.

De rest (lees degenen die nu hieronder verder blijven zeuren met negativiteit) kan de pot op

:)

19. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Dit bericht bedoelde ik. Die quote in mijn vorig bericht was mijn reactie hierop ik dacht dat het oorspr bericht ook leesbaar was.

Dit is gewoon gezeik. Meer niet (ik dacht dus dat tuc dat was zie vrg bericht)

Nou doeg!

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Gezeik, omdat je je aangevallen voelt, en terecht deze keer!
    Hoop daarom dus ook dat je wat doet met de nuttige tips die zijn gegeven.

Deel Deze Pagina