Bedankt voor sommig nieuwe reacties ik ga er in privebericht op antwoorden. Typfouten zijm snel gemaakt op tel touchscreen met snelheid typen. Btje onnodig om daat zo op in te gaab
Nee dat geloof ik.idd niet. Ik heb veel ervaring met kinderen, en sommigen doen je echt verbazen hoor. Ik heb wel peuters in mn groep gehad van 2 jaar die dus idd letters herkenden...dat is echt meeeega vlug maar dat gebeurd idd. Een baby van 6 maanden die bewust kan wijzen is al uniek, maar eentje die al letters aanwijst die benoemd worden...daar kan einstein zelfs een puntje aanzuigen.
Mijn zoon kende met 2,5 ook bijna het hele alfabet en noemt/noemde ze ook bij naam en kan de letters ook benoemen. Net als de cijfers tot en met 20 tellen en terugtellen. Tot 10 kan hij ze in stapjes van 2 benoemen. Maar hij praat amper. Geen zinnen van 3 woorden. Dat komt de laatste tijd wel en steeds duidelijker, maar daar is een flinke achterstand. Verder een doodnormaal kind in zn ontwikkeling, maar die ene voorsprong zegt dus niks over hoe het kind het verder doet. Die van mij is er overduidelijk 1 van uitersten. Vandaar mijn reactie. Ergens keigoed in zijn zegt niks over hoe het verder uitpakt met het kind. Mijn zoons iq is trouwens normaal. Getest en doordat hij niet praatte toen word het geschat op minimaal 100. Dat hij veel cijfers kent en praktisch het hele alfabet en een woordenbegrip heeft van een 4 jarige, zegt werkelijk niks. Als hij wel goed praat en hij wordt nogmaals getest verwacht ik ook geen uitslag van 130 trouwens. Hij is gewoon goed met cijfers en letters. Verder absoluut geen Einstein. Net zn moeder, ook een mysterie.
Ik ben de zoveelste die wel degelijk serieus heeft gereageerd in mijn eerste post, maar daar heb je ook niet op gereageerd. Ik zie toch wel een patroon. Velen die wel degelijk gewoon hun ervaring met je wilden delen heb je aan de kant geveegd zonder daar fatsoenlijk op te reageren omdat de inhoud van het bericht je niet goed genoeg paste. Dus zeg aub niet dat je alle serieuze reacties netjes hebt beantwoord in je topic of pb....dat is gewoon niet zo.
Idd. Je reageert alleen op wat je aan staat en niet op de serieuze ervaringen. En dingen als 'als het hunne' is geen spelfout meer te noemen he....... als je telefoon dat woord al herkent dan zegt dat al genoeg. Zo niet typ je het nog altijd zelf in.
Voor jou niet hinderlijk misschien, maar mij stoort het wel altijd als iemand niet de moeite neemt om fatsoenlijk te typen. Op mij komt dit als (heel) dom over. En dan heb ik het niet over een d of t verkeerd of een tikfout maar de helft van de woorden fout. Maar dat is voor de rest totaal offtopic
Slap excuus. Ik stuur dit ook via mijn telefoon en check het altijd even. Of heb je ontzettend dikke vingers dat je zoveel verkeerd typt?
En interpunctie heeft ze ook nog nooit van gehoord Misschien kan dochter haar berichten even nalezen en zonodig aanpassen
Waarom wil je er in privebericht wel op in gaan en niet hier? Ik vind jouw reactie op die van een ander ook interessant, aangezien wij misschien dezelfde mening delen en ik het dan niet meer hoef te typen. Ik begrijp de aanvallende houding niet. Als straks blijkt dat jouw dochter echt hoogbegaafd is, mag je je houding wel flink aanpassen. Ze zal zichzelf nog vaak zat moeten bewijzen en moeten verklaren. Daar kan ze de steun van haar moeder goed bij gebruiken. Ze heeft aan jou dan een goed rolmodel nodig. Ik geloof niet dat je dochter kan wat jij van haar beweerd op de leeftijd van 6 maanden. Maar blijkbaar wil je iets bijzonders zien. Als je zo naar bevestiging op zoek bent zou ik een andere benadering proberen.
Zodra ze kunnen wijzen zullen ze ook de juiste dingen aanwijzen.... al vraag je het 100x, ooit wijst ze de goede aan
Als je vermoedens hebt van hb is het echt onverstandig om aan thuisscholing te beginnen. Wat is intelligentie nog waard voor iemand die niet zo makkelijk contact maakt en onderhoud als de rest? De allergrootste uitdaging is het om begrijpend contact te kunnen hebben tussen mensen met een compleet andere manier van denken. Waar je dan beter aan kunt denken mbt tot onderwijs is bijv een Montessori school. Of je kind nou hb is, intelligent is of een tijdelijke/permanente voorsprong heeft. En dan daarnaast een vereniging, cursus oid waar een kind uitgedaagd kan worden en aansluiting kan vinden. Dus delen toevoegen en niet weghalen.
Mijn post was eigenlijk ook echt als serieus advies bedoeld. Ik begrijp heel goed dat als je kind zulke sprongen maakt dat je daar iets mee wil/moet. Dat zou elke moeder hebben. Denk alleen net als de rest dat je je kind niet nu al die kant op moet duwen (door nu al op bijvoorbeeld thuisonderwijs te zinnen), maar zolang mogelijk met 'normaal' onderwijs moet mee laten doen aangevuld met passende programma's. Echt, je ontzegt je kindje anders zoveel. En inderdaad ook maar even wachten of dit zo blijft, misschien blijkt ze over een paar jaar nog steeds een snelle maar niet uitzonderlijke leerling te zijn.
Je had van je Nick beter fitty kunnen maken, wat een attitude zeg.. Op de reacties in je straatje reageer je leuk, en de rest kat je voor het gemak maar af.. Mijn zoon was ook een voorloper, totdat hij met 5 jaar problemen kreeg.. Liep met 10 maanden, kon snel praten.. Heel pienter en bijdehand.. En dan nog zegt een IQ test op deze leeftijd niets, het is een moment opname.. Als kind kun je hoog scoren en als volwassen normaal.. Je hersenen blijven zich ontwikkelen.. Mijn zoon scoorde hoog als peuter.. En heeft nu dyslectie en ADHD.. Dus het zegt allemaal niks.. Sommige hardlopers zijn doodlopers..
Hopelijk kun je je verhaal beter kwijt op een ander forum want hier wordt je toch met de grond gelijk gemaakt. Succes met het begin van je zoektocht!
Ik heb het idee dat dit inderdaad een trol is. Kan me veel voorstellen maar dit is echt wel overdreven naar mijn idee. Ze reageerd ook op iedereen alsof ze aangebrand is.
Je bent niet de enige Vind de reacties van ts erg heftig in ieder geval. Als je op een reactie als 'lekker dreumes laten zijn' al zo reageert... Is alleen maar goed bedoelt en ook hoe ik erover denk.