gastouder vragen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door liebrando, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

heb even een paar vragen over gastouders. Misschien dat jullie me kunnen helpen want me eigen is steeds niet bereikbaar grrrrr....

-Als ik een 20uren in de maand contract heb voor een kind, maar het kind komt bv maar 16uren moet ik dan wel voor die 20uren betalen?? of alleen voor de uren die opgepast zijn?
    -Hoe loopt een maand bij het gastouderbureau? van 1 oktober tot 31 oktober? of van bv 18 oktober tot 18 november?
    -een gastouder mag toch maar 6 kinderen in huis hebben incl eigen kids?
    -Als jij de contracten nog niet getekend hebt alleen maar intakegesprek gehad hebt kunnen zij je toch nog niet vastbinden aan hun?
    -Als je kinderopvangtoeslag aanvraagt hoe lang duurt het dan voor je de 1e vergoeding binnen hebt?
    -En als ze je teveel hebben betaald door minder uren die gewerkt zijn hoe kun je dat dan weer goed maken bij de belasting? Heb namelijk geen zin in hoge kosten aan het eind van het jaar.....

Jullie denken misschien waarom vraagt ze dit allemaal? Nou ik heb dus een gesprek gehad met een gastouder hier en het bureau, de contractpapieren liggen hier maar nog niet opgestuurd ofzo. Wij vragen ons nu alleen nog een paar dingen af waar we maar geen antwoord op krijgen misschien dat jullie ons een beetje wegwijs kunnen maken. Ik heb namelijk maar een 4uren contract maar werk eigenlijk meer dan dat, weet alleen niet hoeveel uren ik in de week werk dat kan heel verschillend zijn. Beetje erg vervelend omdat ik dus wel wat moet opgeven bij de belasting.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb niet al je vragen kunnen beantwoorden, misschien kan een ander dat doen.

3. liebrando

in de papieren staat dat zij maar 6 kinderen in huis mag incl eigen kinderen. Ze heeft er zelf 3 waarvan 1 ouder dan 16 maar die andere 2 zijn jong. Dus ze heeft 2 zelf, 3 van mij plus nog 4 (die allemaal tussen de 1 en de 2 zijn) dat zijn er 9. En het bureau heeft ook gezegd je mag er maar 6 hebben, jah dat zie ik wel even hoe ik dat ga uitvissen. Met andere woorden ik doe gewoon wat ik wil, wie zou mij wat maken? ik vind het niet erg als er andere kinderen zijn maar ik wil niet dat mijn kinderen tussen de zoveeel kinderen lopen en zoiets hebben van wat doen wij hier. Plus dat zij dus eigenlijk niet eens zoveel mag hebben. Nou ben ik dus hard op zoek naar een gastouder voor in ons eigen huis, maar het gastouderbureau zegt dat ze niks hebben voor thuis, maar mocht er 1 komen dan laat ze het wel weten. Ja daar heb ik dus niks aan ik heb er nu een nodig!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

...

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou niet met zo'n gastouder en zo'n gastouderbureau in zee gaan. Als de gastouder gecontroleerd wordt door de GGD en er worden dingen geconstateerd die niet zijn toegestaan, zoals te veel kinderen, dan kan haar vergunning worden ingetrokken en heb jij geen recht meer op kinderopvangtoeslag.

En in een bureau wat jou geen antwoord kan geven op de vraag wat zij als een maand zien en of je wel 20 uur moet betalen als je maar 16 uur van de opvang gebruik hebt gemaakt zou ik geen vertrouwen hebben.

6. liebrando

Nou dat is het hem juist. Ik dacht echt een goede te vinden hebben totdat we samen een gesprek hadden over mijn wensen van mij kant voor de kinderen. Toen zei het bureau je hebt er wel al 6 he je moet er wel mee oppassen als je deze erbij neemt. Als de ggd komt dan is het foute boel. Dus ze waarschuwen wel maar ze doen er eigenlijk ook niks aan. Zij zegt ja ik zie wel even hoe ik dat fiks. Maar als zij mijn kinderen op 1 dag heeft dan gaat ze tegen die andere gezinnen niet zeggen nee kan niet want ik zit al aan me limiet. Nee ze neemt alles aan wat ze kan krijgen. prima maar wel als het kan anders niet. Plus dat mijn kids op andere school zitten dan de rest. Heb gevraagd hoe ze dat wil doen, na ja dan houd de juf ze wel even bij hun tot ik er ben. Maar ze moeten ook naar school.

Ik was eerst heel blij met haar want ik had gewoon met spoed iemand nodig dus heb haar gevraagd we hebben gesprek gehad maar verder geen contracten ofzo nog getekend. Maar nu kom ik achter allemaal dingen en denk ik, nee dit wil ik helemaal niet. Maar ik heb wel oppas nodig met spoed.

Ik bel het bureau steeds, en mail maar ik krijg maar geen telefoontje terug of mailtje...Zit al 4 dagen op mail te wachten. heb vanmorgen gebeld maar kreeg haar ook weer niet te pakken. Maar mijn kindere zouden morgen wel die kant op maar nu heeft me schoonmoeder aangeboden op te passen dus denk dat ik dat maar doen, maar goed ik zit nog wel even met het bureau.

7. liebrando

@ Mimi Ze verplichten ons zowiezo tot 20uren. je moet minimaal 20uren afnemen bij hun. Maar als ze nagaat dat schoolgaande kinderen dat niet eens halen snap ik al niet eens waar ze dat weg wil halen.

Over 6 kinderen het bureau zei zelf ook tegen haar dat ze er echt maar 6 mag hebben. Dus daar zal ze zich ook aan moeten houden eigenlijk.

Wij hebben papieren gekregen maar daar stond deze info niet in die jij me geeft. Dus ben blij met jou reactie!!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oei , dit zou voor mij genoeg zijn om de koppeling niet plaats te laten vinden.. dat zie ik wel.. nee zo werkt het niet 6 is max. punt en die van 16 valt erbuiten.. maar dan nog zou ze met 9 kinderen kunnen komen zitten en zij is alleen.. ehh nee dat zou ik niet doen

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

huh??? heel vreemd.. colin gaat gewoon 9 a 10 uur per week naar de gastouder en dat ik zelf gastouder was had ik de kid 18 uur per week..

Heel eerlijk: Ik zou eens kijken naar een ander bureau. Want niet alle info en zo'n hoog minimale uren is erg vreemd..

of is het 20 uur in de maand als minimale.. want dat is dan wel weer normaal..

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Pardon.. afblazen die handel.. 4 dagen geen reactie en niet opgenomen worden maar ook geen belletje terug..
    nee dat klinkt niet goed.

11. liebrando

Ja precies maar met die van mij erbij zijn het er 9. Ze zal misschien niet elke dag alle 9 hebben, maar ze zullen er wel tussen zitten. En dan? Dat zit mij dan niet lekker hoor dat ze met 9 kinderen zitten. Ze zal vast wel weten wat ze doet maar 6 is de max meer dan genoeg dus!

12. liebrando

ja sorry staat er verkeerd 20 uur in de maand maar de oudste zal daar niet eens zo snel aankomen volgens mij maar goed dat is dus wel normaal dus daar hoor je me niet over.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou echt niet met deze gastouder in zee gaan!

14. liebrando

Ja precies zover zijn wij dus nu ook. Het zit me helemaal niet lekker als de kinderen erheen moeten. Was heel blij dat ik een gastouder zo snel heb gevonden, maar nu alles aan het licht komt denk ik; nee dat wil ik helemaal niet op deze manier.

Plus 4 dagen geleden gemaild nog geen mail terug gehad, kan ze het wel druk hebben maar dan nog kan je heust wel in de avond ofzo even een mail terug sturen of belletje doen. Heb vanmorgen gebeld, de voicemail ervoor, ingesproken zal mij benieuwen hoe lang ik op een belletje moet wachten!!

maar we hebben nog niks getekend verder alleen intake gehad met bureau en gesprek met gastouder. Wat voor kosten kunnen zij ons nu inbrengen dan?

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij kunnen ze je helemaal niks in rekening brengen.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de inschrijfkosten ben je kwijt sowieso en annuleringskosten kunnen ze rekenen, hoeft niet.. bij ons 50 euro.
    Staat in de voorwaarden die op het contract staan of bijgevoegd zijn. Staat daar niets over in dan mogen ze je ook geen kosten geven , buiten het inschrijfgeld.

17. liebrando

nope er is niks verteld over inschrijfkosten, aanmeldingskosten, annuleringskosten of wat ook maar. Had ze toch ook moeten melden als die er waren? zij vertelde ons dat wij alleen maar zoveel euro per uur per kind moeten betalen voor oppas en er verder geen kosten zijn.

18. liebrando

ik heb zondagavond een ander bureau gemaild, had meteen maandagochtend een bericht terug. Dat is pas snelle service! als ik het formulier invul bij hun willen zij kijken of zij iemand hebben voor thuis die bij ons past (bij onze wensen)

Zal ik dit dan eerst doen? en die andere maar aan de kant zetten?

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ohhh dan gewoon afberichten per BRIEF met handtekeing..
    En nooit meer in zee gaan. een geronomeerd bureau hanteert vaak inschrijfkosten en stuurt bij het eerst info pakket de algemene voorwaarden toe.

Nu kunnen ze jouw niets in rekening brengen..MITS het echt niet op papier staat.. ze hoeven dit nl. niet te vertellen.. het is aan jouw om algemene voorwaarden goed te lezen.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dat klinkt beter.. vraag dus wel om algemene voorwaarden en wat hun regels omtrent koppelingen zijn.;)

Deel Deze Pagina