@ Hopmarjanneke Wat leuk zeg! Hopelijk is het snel raak Ik heb niet echt advies waar te bevallen...(voor mij zo klaar als een klontje omdat ik zelf in een Ned ziekenhuis op de verloskamers werk ), maar wat ik je wel mee wil geven...... ga daar bevallen waar je je prettig voel. Zet met de tijd de voor en tegens naast elkaar. Misschien een idee om kennis te maken met zowel Ned. als de duitse kant. Kwebbel
Ja ik denk dat ik dat maar eens ga doen, de boel vergelijken. Moet toch binnenkort nog even een uitstrijkje laten maken. Heb van de buuf een adres doorgekregen van een Frauenartzt in Papenburg, ze schijnt erg goed te zijn. En ja, al die controles dat klinkt op zich wel heel goed. Ik was verwend bij de eerste... onze HA heeft me ook iedere controle een echo gegeven.... ik hoorde pas voorbij de 24 weken ofzo het hartje voor het eerst Tot die tijd was er altijd een driftig knipperlichtje te zien op de echo, maar dus zonder geluid. En ook de VK-praktijk, waar ik vanaf 34 weken liep, is mij goed bevallen. En het ziekenhuis in Winschoten ook hoor De laatste tijd heb ik ook al verschillende artikelen gezien over de plaatselijke Hebammes en wat ze allemaal doen enzo.
Het gesprek met de Kasse viel goed mee. Ik blijf gewoon bij degene waar ik nu zit. @Hopmarjanneke, spannend!! Ik hoop dat het snel raak is. Ik kan je natuurlijk alleen maar advies geven over bevallen en onderzoeken in Duitsland want ik woon veel te ver van de grens vandaan. Ik ken ook de Nederlandse situatie niet. Ik ga gewoon weer naar het ziekenhuis waar ik van de eerste ben bevallen. Hier alles prima. Op de 19e de 2e echo. Ben benieuwd! Dat duurt nog zo lang. Ik hoop dat alles goed zit.
Goedemiddag! Ik ben inmiddels ( vorige week) bevallen van een meisje Ik vond het fijn om in Dld te bevallen, en ben twee nachtjes in het ziekenhuis geweest. Vanmorgen naar de kinderarts voor de U2 onderzoeken. Alles is helemaal in orde Al met al ben ik zeer tevreden over de duitse zorg rondom zwangerschap en bevalling. Op wat kleine dingen na dan. Ik kreeg kraamzorg vanuit nederland omdat we net niet te ver wonen en gewoon bij menzis zijn verzekerd. Heel erg luxe en fijn geregeld. Ze keken wel raar op dat ik 'zo snel' al naar huis wilde in het ziekenhuis, maar het was geen probleem.
Nou het zwangerschap en bevalonderzoek van Hopmarjanneke & Hopmanneke loopt nog niet echt. Binnenkort toch maar eens rond gaan kijken en rondvragen. Dan kunnen we altijd nog een knoop doorhakken over NL of D "bevallen". Eind van de week eerst maar eens afwachten dan heb ik mn NOD. Moet me inhouden om niet alvast morgen te gaan testen.... Op mn verjaardag!!! Zou toch wel een mooi verjaardagskadootje zijn nietweer Maar ja, dat is vier dagen voor NOD, dus eigenlijk wel iets te vroeg. Verder is er een beslissing gevallen over het wel of niet thuisblijven van Hopmanneke.... hij blijft thuis! We hebben de beslissing van het UWV gekregen en ondanks dat het percentage maar 1 stap is verhoogd (qua uitkeringspercentage) pakt het wel positief uit. We hadden er nl niet op gerekend dat ze ook de grondslag opnieuw gingen uitrekenen.... dus we gaan er toch meer op vooruit dan gedacht, gelukkig!!!! Nu maar eens kijken per wanneer we Kindergeld kunnen aanvragen. heb zojuist nl ook nog gehoord dat zijn ZW-uitkering nog tot eind augustus doorloopt. En tijdens het doorlopen van ZW bestaat er nog geen recht op Kindergeld vanuit Duitsland. Dus dat zal dan wel per september worden denk ik. @Melody: gefeliciteerd met jullie dochter!!! Geniet er lekker van! Ha ja de buren keken hier ook raar op hoor, dat ik de volgende dag alweer thuis was uit Winschoten. Trouwens ook na mijn blindedarmoperatie van afgelopen februari.... niemand die in de gaten had gehad dat ik drie dagen "weg" was geweest. En als je dan zegt dat je "OP" hebt gehad, en na 3 dagen alweer rondloopt (nou ja strompelt ).... dan zie je ze denken "Du spinst!!!!" @ Chebu: spannend overmorgen!!!
melody, gefeliciteerd me je dochter. dus ook goed bevallen hier in dld? en toch nog 2 dagen gebleven nou knap hoor hihi ik was de volgende dag alweer thuis en idd dan kijken ze je raar aan. maar na wat uitleg van andere hebammes die het kenden dat er gewoon thuis de hele dag hulp is dan begrijpen ze het vaak toch beter. geniet er lekker van. chebu spannend hoor nog ff en je mag weer gleuren of alles goed is. hopmarjanneke. hihi dus DE beslissing is er nog niet. ach gelukkig heb je nog ff de tijd dan toch. en wil je dan ook alles in een land doen dus ook de controles ed bij in dld of ned of wil je combinaren hihi jaja tis handig al die info overal he. en wat fijn dat de situatie dan nu toch voordeliger is zeg das altijd goed. zal meeduimen dat ie volgende wk positief is hoor. hier ben ik lekker ziek blegh hele weekend hoge koorts en durchfal blijk hetzelfde als mijn zoontje vorige wk toevallig kreegi k vandaag van hem de uitslag van zijn ontlasting en heeft de artz mij daarop behandeld dus heb een spuit gewhad en antibiotica. man in jaren niet zo ziek geweest had zat echt het gevoel of ik weeen had zon pijn deed het niet fijn dus.
Je ook daar ben ik dus nog niet uit. Het lijkt me op zich wel handiger om het dan gewoon "bij elkaar" te houden. Anders moet je ook weer steeds informatie heen en weer sturen enzo. Maar oa het stuk Kraamzorg wil ik ook goed uitgezocht hebben, vond het toch wel lekker hoor dat ik 7 dagen een KV bij me had. Balen zeg dat jullie zo ziek zijn. Gelukkig dat je nu medicijnen hebt gehad en dat je weer wat opknapt.
Nou.... ik heb me ook weer wat op de hals gehaald ik, die geen enkele loopervaring heeft (lees rennen), heb me opgegeven voor de 4Mijl in Groningen (10 oktober as). Heb van de collega's een handig speledingetje gehad met een programma om in een aantal weken 5 kilometer te kunnen hardlopen (en een tweede progje om de 10 km vol te maken) MP3-spelertje gekocht....dus kan beginnen! Pfffttt... eerst dit weekend al heerlijk warm weer.... waar ik qua "inspanningen verrichten" niet zo goed tegenkan. Dus had me voorgenomen om vandaag te gaan beginnen.... ben ik dus snotverkouden en is mn vent vanavond ook nog weg. Blegh!
hihi jeetjje das idd niet mis als je nog helemaal geen ervaring hebt dat word idd heel erg flink trainen hoor pff. das niks voor mij wil ok al erg lang beginnen met lopen maar jah is lastig met twee kids he. manlief doet het wel maar jah die is millitair hahaha die wil me altijd wel meeslepen maar jah dan komen die kids weer. de oudste gaat nog wel eens mee op de fiets maar hij loopt harder dan dat zij fiets ook geen succes dus. en wat je zei idd kraamzorg is erg fijn. zelf heb ik de mazzel gehad dat ze bij de tweede een proef hadden hier in de buurt en dat je dus gewoon kraamzorg kon krijgen ook deduitsers maar jah die kennen het niet en er deden er dus weinig aan mee dus word hetn iet doorgezet erg jammer dus. maar das wel een punt dat je goed moet uitzoeken. bij de eerste wilden ze mij ineens 1000 euro laten betalen voor die zorg. omdat ik er ineens geen recht meer op had. nu had ik toen zowiezo ruzie met de zorgverz maar goed uiteindelijk hebben ze het me wle kwijtgescholden want was hun fout. maar als je toch werkt in ned en je verz daar hebt dan moet het toch op de een of andere manier mogelijk zijn. er moet er alleen wel een zijn die ook echt naar je toe wil rijden natuurlijk want zijn dr zat die echt niet naar dld gaan. de darmbacterie is over. nu hebben we weer hoest en snot pff. de kleine man die hoest echt heel erg gister maarf weer eens naar kinderarts geweest nu ACC saft gehad en voor snachts een hoeststoppende. maar die helpt niet veel want na 4 uur begitn ie weer. zijn dus weer fijne gebroken nachten. en was zo blij dat we daar al vanaf waren. hihi hij zit zijn broodej te versmeren in de box haha. heb hem simpel milchbroodje gegeven want hij wil geen melkproducten dus ookl zijn brei niet maar nu smeert ie alles onder hihi nou jah stofzuiger erover en klaar. ooh hij tijgert trouwens en kan zitten sinds vorige wk. waren er hier ook al meer die naar de kindergsrten gaan? bij ons lopen die kosten nu steeds meer op, op zich wel goede dingen hoor maar waarom je toch voor alles weer extra moet betalen. ze gaat na de vak. naar de musikschule een keer in de wk das 24 euro in de mnd. dan nog een keer i nde wk engelse les 16 euro pm en dan de gewone kindergarten beitrag nog. echt veel en dan moet zre ook nog op zwemles natuurlijk. bwn blij dat ik de kids niet dicht op elkaar heb zeg je ozu alles in ene keer moeten betalen pff moet je er haast een ban bijnemen.
Haha...ren je dan soms samen met Evi ? Werkt wel hoor! Ik heb dat ook zo gedaan...heerlijk als je te horen krijgt dat je goed bezig bent