moeders in Duitsland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nana79, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @sann, is altijd leuk he het voorwerk hihi. maar als je vragen hebt uit de praktijk dan stel je ze maar hoor. op internet ed is het toch vaak net iets anders als in het echie.
    en idd de huizen zijn een koopie hihi helemaal als je een van veiling koopt maar jah dan zijn de mensen er wel uitgezet omdat ze hetn iet konden betalen en vaak laten ze dan een giga bende achter.

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    hmm, een gigabende is minder. we willen dit keer liever niet te belachelijk veel aan het huis hoeven doen behalve schoonmaken en schilderen. Hoe vind je zo'n veiling dan?
    Wat is nou een leuke regio om te wonen?

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    die veillingen staan volgens mij wel per gemeente aangegevne zou eens voor je navragen want dat scheelt echt. zo worden heir ook regelmatig huizen verkocht nog onder de 100.000 en dan heb je echt een kast hoor hihi. met veel grond. er was zefls een restautrant weggegaan voor 86.000 met alles erop en eraan. op zich dus wel de moiete waard om naar te kijken. je kunt dan vaak voor de tijd wel ff kijken maar dus niet altijd ligt eraan of de mensen het wel wilen of niet.

en jah leuke regio pff tis denk ik ook met je eigen werkomg te maken ed. wij zitten in niedersachsen en is heel mooi. maar jah de duitserszelf gaan ern iet graag heen omdat het werk hier wel schaars is.
    bij ons maakte het niks uit want mijn vent is millitair en zit dus overal in het land daar blijven we niet achteraan verhuizen hihi. de huizen zijn hier dus wel gunsitg en in principe zitten we in 2 a 3 uur in heel ned. grote steden in gelderland zijn te doen en in overijsel en drenthe en zelfs groningen. redelijk centraal dus.

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hallo dames,

Ben ik weer. Het is een tijdje geleden joh maar ben erg druk. Huishouden, huisje zo goed als gekocht, school, werk, gezin, dus druk druk druk...

maar we gaan woensdag het koopcontract tekenen. dan is officieel het huis van ons als de notaris de hypotheek heeft gekregen:)... best wel spannend.

er moet veel gedaan worden in het huis. Al het behang moet er vanaf en de vloer moet ook vervangen worden! pfff dat is veel werk hoor haha... maar goed we hebben er zin in:D Huis is super mooie n super groot:) hebben er echt zin in:D

Maar ik denk dat we nog heel erg veel dingen moeten regelen. We houden voorlopig 2 huizen aan. Waar we nu wonen en ons koophuis. We moeten alles zelf verbouwdn in huis dus daar gaat veel tijd en aandacht in ziten. Hopen dat we voor 19 oktober de sleutel krijgen dan ben ik me maandag en vrijdag vrij vanwege schoolvakantie en kan ik mooi klussen ;)

hoe gaat het bij jullie?

Liefs

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Òp www.verhuis.de staan ook best nuttige tips op. Informatie is niet altijd up to date, maar wij hebben er wel wat aan gehad toendertijd en nu nog.

Kwebbel

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    daar heb ik ook veel informarie vandaan gehaald. dus dat is wel prettig.

woensdag tekenen we het voorlopige koopcontract. spannend joh!

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kimm, spannend hoor is latijd leuk nieuw huis he hihi. gaan jullie ver de grens over dan? en heb je dan in ned een huur of koop? omdat je zie dat je twwe huizen tijdelijk aanhield lijkt me wel pittig dan of neit? wij hebben er hier een mnd over gedaan om alles bewoonbaar te maken en te verhuizen. enn u doen we gewoon alles lekker rustig verbouwen wat we willen hihi.

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ mama suus

We hebben hier in nederland een huur huis. We hebben een deel apart gezet voor dubbele huur en lasten. Dat is ongeveer voor een jaar. We gaan in Schuttorf wonen. Een groot huis met een grote tuin. Echt heerlijk. De kids krijgen beide een hele nieuwe kamer. En de jongste die krijgt nieuwe meubels. We kunnen nu ook zelf een keuken plaatsen. Het hele huis word ongeveer in zwart wit met knal kleuren. Heel strak en modern:) hihi we hebben het al helemaal uitgepland.

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Maar we moeten ook alles zelf klussen. Mijn schoonouders zijn nog niet op de hoogte van het huis en mijn ouders wonen niet in echt in de buurt om vaak te komen helpen. Dus we gaan het heerlijk op onze manier doen enzo.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ooh klinkt lekker zeg kimm, en idd lekekr mooi groot he met gorte tuin hihi hier ook hoor hahaha. en wel relaxed dan dat je zoveel hebt weg kunnen zetten zodat je lekker alles op je eigne tempo en manier kunt doen. wij hadden dus wel een koophuis al in ned en jah dan gaat dat niet zo best. en schuttdorf hihi si hier om de hoek haha.

lekker is dat he dat voorbereiden voor inrichting ed hihi we zijn hier ook altijd wat aan het bedenken hihi. zo moeten we ook nog een keer een andere keuken ed we weten al precies hoe en wat hahaha. maar jah rustig aan stukje voor beetje hihi. zo komt er bij ons dus ook nog beneden een extra badkamer en weten dus precies wat we willen zon bad in de grond en een hele grote inloop douche hahah. maar jah dat komt nog beginnnen we denk ik volgend jaar aan oid. hebben namelijk 2 woonkamers en in de ene zitten we nooit en dat word dus douche en onze slaapkamer .

hebben jullie trouwens je hyp dan in dld of ned? kwamen er laastst namelijk achter dat we vanaf aug geen lening meer kunnen krijgen omdat me vent ned inkomen heeft en in ned kan hetn iet omdat we in dld wonen lekker omslachtig dus en jee europa een.

11. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    we krijgen de hyp van een duitsebank die ook aan normen van nl doen.

DSB bank in duitsland.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ok dus die is er ook nog een dsb hier, nou moet ik daar ook maar eens heenbellen hihi. zo stom dat het ineens allemaalniet meer kan dus was erg nieuwsgierig of het dan met een hyp nog wel kan maar dat dan dus weer wel.

13. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ja het is gewoon mogelijk om in duitsland een hypotheek te kijgen. Maar let wel op dat sommige banken in duitsland wel regelingen hebben. Je kan niet eerder je hypo afkopen of zomaar je huis verkopen dan zit er een boete aan.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat weet ik ja, heb ook wel hyp hier ed hoor. we willen allen klein bedragje voor een tweede auto. al ons spaargeld zit in verbouwen en zijn echt een tweede nodig want jah met twee kids zit ik hier behoorlijk lastig zonder auto. en anders moet me vent voor elke doktersbezoekje ed vrij nemen vandaar.

15. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @suus

ja daar kan ik goed inkomen. Maar goed wij gaan nu gelijk wel moeten koopcontract tekenen...

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon ook in Niedersachsen, maar dan wel helemaal in het Oosten tegen Sachsen-Anhalt aan. Op 5 uur rijden van Nederland. In het 'echte' Duitsland en niet aan de grens:D

Ik vind het zo moeilijk om in Duitsland leuke kinderkleding te vinden. Ik kan niet even de grens over wippen en hier in de stad is echt maar een heel beperkt aanbod. En echt lelijke dingen.

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @kimm, spannend nog ff en je hebt voorlopig een huis gekocht hihihi. alvast gefeliciteerd.

@chebu,heb dr niet zoveel moeite mee hoor leuke kidskleren hier te halen. heb je geen c&a ed. en vond woolworth ook altijd leuk maar die is bij ons weg. en karstad heeft ook leuke dingen. je meot wle weten idd waar je meot kijken want zo hebe nze heir bij ons ook maar een kleine babywinkel en nog duur ook we meoten echt wat verderwillen we babyspul halen. hebben nu dan een babyone gevonden en daar is wel leuk spul maar de kleren zijn niet te betalen hihi leg echt geen 25 tot 30 euro neer voor een babypakje hahaha.

dna is het idd wel handig zo aan de grens wij hebben van allebei de leuke dingen. zit ook overal binnen een uur hier. kan naar enchede of apeldoorn of emmen. en zit ook zo in oberhausen in cenrtO dus een dagje shoppen is hier zo geplant hihi.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja C&A, Karstad etc zit hier ook, maar daar vind ik dus geen leuke dingen.

19. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @chebu

dan is het wel lekker dat we dicht bij de grens zitten:p hihi

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @chebu, kan bij c&a toch wel leuks vinden hoor hihi al is neit alles gewledig maar toch als je goedk ijkt dan zit er wel wat tussen. karrstad kom ik zelf dus maar zelden moet ervoor naar oberhausen oid hihi of munster maar dat is zon dure stad haha. was daar een keer met me vent ff kinderwinkels binnen nou we wisten niet hoe snel we er weer uit moesten hahaha een minirokje maatje 86 voor maar liefst 50 euro nou dat gaat me dan toch te ver.

dan is zowiezo idd aan de grens wel handiger want kunnen nu lekker overal de leuktse dingen weghalen hihi.

Deel Deze Pagina