Wij...ikzelf en mijn 3 kinderen hebben de 1e inenting ook in nederland gehaald. Ik vanwege mijn werk. Kwebbel
nou idd hier valt het ook mee geloof ik waren laatst wle drie gevallen hier in het dorp maar goed daht heb je met een gewone griep toch ook wel. en wij hebben geen ned ha meer dus kunnen daar ook niet heen. wij laten het dus ook maar zo het was ja al weer op zijn retour. en anders kunnen we altidj nog kijken maar vooralsnog houden wij het bij een verterkte hygiene tot af en toe erger van dochterleif haha die heeft een hekel aan die handgel want die prikt in wondjes hahaaha)
Vorige week belde ik de KA op om te vragen wat het beleid was... hij was heel stellig: "Niet doen". Nou is hij sowieso wat anders met entingen hoor. Ons meisje heeft pas na de zesde maand haar eerste entingen gehad, omdat ze er dan beter op reageren.
ok appart he dat ze dan zo verschillen. die van ons krigjt volgende wk zijn eerste prikjes al want daar zit dan rota virus bijin en dat moet vanaf 9 wk. en die willen we wl graafg omdat die dus wel behoorlijk heerst bij ons in de buurt ed.
O ja de rotavirus prik. Die is er hier ook ingegaan. Was achteraf niet echt nodig geweest, maar ja, wie weet heeft hij toch nog profijt er van als ie in augustus naar de creche gaat.
ja nou precies me nichie heeft laatst een weekend ermee in het ziekenhuis gelegen en zie dat dus echtn iet zitten dus toch maar doen dan. en ze kunnen het nog krijgen tot ze 5 zijn he dus profeit heb je er dan vast nog wel van.
nou had ik ook weer hoor. vorige wk weer een tijdej met de kleine meis in het ziekenhuis gebavikeerd pff ze had weer eens een koortstuip echt het was de 4e maar het went nooit hoor. echt verschrikkelijk hoe dat eruit ziet. ze werd helemaal blauw zelfs. dus 112 maar weer gebeld. die namen dr mee en i kzat alleen thuis met de kleine man nou kan je zeggen dan zit je neit lekker hoor. als de ene zo weggehaald is. dat was me het avontuurtje weer wel. maar goed alles is nu weer in orde we waren donderdag alweer thuis. zijn dinsdag er heen gegaan.
was idd erg lastig zo. maar we zijn er weer doorheen gelukkig. vanmorgne met de jongste voor het eerste prikje geweest nou jah twee dus elk been een en dan nog die voor rotavirus in de mond pff was weer wat hahaha. en deze arts zei me dat het toch wel verstandig was de oudste tegen de schweinegrippe te enten omdat ze in jan naar de kindergarten gaat. en met koortstuipen zit en naturlijk dr kleine broertje dus dan miss toch maar doen. ze zei emteen alle nederlanders doen het toch? dus ik nee hoor niet alle en woon ook hier dus jah doen we het naar duitse maatstafen heb geen ned arts meer oid. tis wel een prikje dan dus dat scheelt alweer. nu ff zien wat manlief ervan vind.
Hoi hoi, mag ik me bij jullie aanmelden? Sinds vorige week weet ik dat ik (hopelijk) een moeder ga worden in Duitsland. Wij wonen al bijna twee jaar in Munchen en moeten nu gaan uitzoeken over het hoe & wat m.b.t. zwangerschap in Duitsland. Iemand nog suggesties? Alvast bedankt! Kris
@kris34, tjah wat je meot weten. je gaat dus naar een frauenarts die onderzoekt je steeds. je kunt eerst naar je ha gaan voor een uberweisung das wel zo handig anders moet je 2 keer 10euro betalen. je krijgt een mutterpas daar schrijven ze steeds alles in dus je waarden ed. elke keer bij de fruaenarts moet je plassen dat controleren ze op eiwit en om de zoveel keer is het bloedprikken voor je ijzer. je hebt meestal wel veel echos in de meeste gevallen tenminste niet altidj dus. kan zijn dat die van jou er anders over denkt. je moet op tijd een hebamme regelen voor de nazorg das zeg maar een soort vk. deze doen ook de bevalling. en verder tjah voor na de tijd elterngeld en kindergeld aanvragen als je tenminste dus in dld werkt of helemaal niet werkt. meer weet ik zo gauw ff niet kom er ff niet op hihi maar als je vragen hebt stel gerust heb hier twee kids op de wereld gezet dus weet wel ong hoe alles gaat hihi.
Mamasuus, bedankt voor de tips! Ik zal de huisarts eens gaan bezoeken. Wat daarna allemaal op me afkomt zien we dan wel weer Wij werken beide in Munchen dus dat Elterngeld & kindergeld zullen we tzt ook gaan aanvragen. Mocht ik nog iets niet weten dan horen jullie het wel!
ooh jah en blijven vragen want ze vertellen zeer weinig die dokters ed. daar zijn we jammer geneog al een paar maal achter gekomen dus door ervaring weten we nu dat je moet blijven vragen. de meeste duitsers vinden het allemaal wel best volgens mij. maar jah in ned is het toch anders daar word je meer vertelt over je eigen toestand ed. zo namen ze ook altijd gewoon bleod af en keken zem e raar aan alsa ik weer eens vroeg waarvoor het was hahaha. is toch logishc dat ik dat wi lweten toch.
Zo, ik heb de verwijzing op zak. hihihi Morgen maar even bellen naar de plaatselijke frauenarts. Schijnt er hier eentje in de straat te zitten. Een amerikaanse dus als ik er met duits niet meer uit kom vanwege die alle leuke medische termen, schakel ik makkelijk over naar het engels. Ik heb er zin in!!
dat gaat lekekr hoor. snap dat je er zin in hebt is altijd leuk deze dingen. en een amerikaanse ach weer eens wat anders he. zelf had ik bij deze laatste zwangerschap de mazzel dat mijn frauenarts een nederlandse bleek te zijn. nog handiger dus. maar in duits is ook best te doen hoor. die termen vallen wel mee. en anders een paar keer de duitse ouder van nu ed lezen dan weet je zo een hele hoop termen waar je ervoor nog nooit van gehoord had. zelf had ik het met stillen. (woonde hier net een paar wk toen de eerste eraan kwam hihi, ben begonnen in ned zeg maar en het afgemaakt dus de laatste weekjes ed in dld) ik wist dus echt niet hoe je borstvoeding noemde. en vond het ook raar klinken stillen ben dr nu wle aan gewent maar toen pff. veel plezier bij je eerste afspraak
Hoe is't nu bij jullie? Ook een witte wereld? Bij ons wel er lag vanochtend ongeveer 10 cm sneeuw. Heb me wel naar mn werk gewaagd in Groningen.... heb anderhalf uur over 61 km gereden. En nu moet ik vanmiddag ook nog terug... met mn meisje Achteraf denk ik: Stom!!! Ze had best bij vriendlief kunnen blijven, hij was toch thuis. Mja...ik dacht eigenlijk dat het wel meeviel Vanmiddag maar niet al te laat weer richting huis rijden en dan heb ik lekker weekend.
zo das idd veel jah. had het gehoord dat het in groningen erg hefitg is. hier valt het wel mee. sneeuwt nu wel weer maar we zitten een beetje aan de rand. in het uithammetje van ned zeg maar en daar is niet zo veel. me vent belde er ook al over want die meot uit limburg komen van zijn werk. maar we zagen niks op de beelden in dld en daar gaat ie door dus hopen dat het meevalt en hij op tijd thuis is.
Hallo dames, allemaal goed en gezond 2010 in "gerutscht"? Wij wel, uiteindelijk nog behoorlijk laat geworden door de "schnapsjes" van onze buurvrouw.... die blijft doorschenken En nog steeds of eigenlijk alweer een witte wereld!!!! Zouden we ook nog kunnen gaan schaatsen in de komende weken? Dat zou ik wel erg leuk vinden! Vorig jaar was het eigenlijk wel een straf hoor, dat ik vanwege mn dikke buik niet op de smalle ijzers kon. Helaas schijnt de ijskwaliteit door alle sneeuw niet super te zijn. Verder is iedereen hier goed gezond, Mexicaanse griep is aan ons voorbij gegaan. Wel hebben paps en mams griepverschijnselen gehad (week thuis geweest), maar ons Meiske is gelukkig niet ziek geweest!!! Kinderarts was vorige week ook erg tevreden over haar. Moesten voor de herhalingsentingen DKTP en aanverwante zaken. Ze was in twee maanden tijd 6 cm en 1 kilo gegroeid!!!! Met bijna 9 maanden is ze nu 79 cm lang en 10,2 kilo zwaar. Dat belooft nog wat. Ben benieuwd wat de volgende Untersuchung gaat vermelden qua lengte en gewicht. 19 maart staat de volgende gepland.