Kramp in benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joanne92, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik heb heel erge kramp in mijn benen.. soort groeipijn.
    Hebben meerdere hier laat van en wat doen jullie er aan?
    Het komt en gaat..

2. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik had bij mijn vorige zwangerschap enorme kramp in mijn kuipen elke nacht weer dit begon vanaf 25 weken ongeveer verschrikkelijk naar mijn idee niks aan te doen maar wel heel erg vervelend

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    ja hier ook vanaf 16 weken heel vervelend maar niets aan te doen

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Voelt het als spierkramp, of is het een trekkend gevoel aan je bovenbenen? Spierkramp kan wijzen op een magnesium tekort. En een trekkend gevoel kan bandenpijn zijn.

5. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik was er in mijn linkervoet (been) al gevoeliger voor door een rugoperatie. Maar sinds ik zwanger ben is het erger geworden. Ik merk dat het een stuk minder is als ik veel water blijf drinken. En niet overbelast.

Vooral als ik snachts weer naar de wc moet. Ik heb een groot glas water naast mijn bed, en iedere keer als ik ben wezen plassen neem ik even een paar slokken. Dan heb ik weinig last... Hopelijk helpt dit bij jou ook.. want het is echt mega pijnlijk..

6. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Ik heb het ook in mijn bovenbenen...beetje zeurende pijn/kramp..

net als wanneer je menstruatiekramp hebt dat doorloopt naar je benen...

7. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier ook last van kramp. Al vanaf het begin kramp en pijn in rechterbovenbeen. Sinds een week of 2 kramp in mijn kuiten in de nacht. Laatste twee nachten helpt het om met mn benen op een kussen te slapen en voor het slapen een glas water te drinken.

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Er is zeker wat aan te doen: Meer magnesium innemen.
    In vele gevallen is een te kort hieraan o.a. de oorzaak.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    magnesium. als ik het 1 dag vergat kreeg ik helse krampen en hele dag soort verzuring. geweldig spul!

10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier bij vorige zwangerschap al last van, weken met pijn gezeten, en vooral snachts kwam het. Had er slapelize nachten van. Had toen een vk van de echte oude garde ( is nu met pensioen). En die zei, koop bij kruidvat magnesium tabletten, neem er om te beginnen 1 voor het slapen gaan, en als t na een week nog niet werkt, dan 2 per dag. Nou die eerste nacht, kon ik meteen weer slapen op 1. Wonderspul :).

Nu zwanger van de tweede, en kramp begon rond de 12 weken zangerschap al, dus gelijk die pillen gehaald. Vertelde dat tegen de vk van nu, en die was t er niet mee eens, moest extra bloed prikken ervoor vond ze. Uitslag was prima, kon t dus niet aan liggen zei ze. Maar eigenwijs als ik ben, gebruik t nu nog. Laatst 1 nachtje vergeten en om 3.00 zat ik recht overeind van de pijn in mijn kuiten.

Zou zeggen, baat t niet dan schaadt t ook niet ;).

11. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kennis van mij had dat ook en die zwoor erbij dat het neerleggen van een stuk zeep onder de dekens in bed heel goed hielp. Placebo effect of niet, bij haar deed het wonderen!

12. Bayja

Bayja Lid

20 mei 2014
    51
    7
    8
    Ik heb het ook en heb een kussen onder het matras gelegd zodat het voeteneind iets hoger ligt, veel baat bij!

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Krampen heb ik heel af en toe in mijn kuiten en voeten. Ik rek dan de spieren en heb daarna geen last meer. Elke week doe ik ze ook onder begeleiding van de fysio ze rekken. Helpt bij mij erg goed.

14. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook vanaf 24 weken. Vorige x ook en nu weer. Word er gek van. Heb de vorige keer veel geprobeerd maar niks hielp.

Deel Deze Pagina