moeders met 2 of meerdere jonge kinderen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laaarrr, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje, en tegen de tijd dat ik moet bevallen is ons kleine meisje 14 maanden. Dat is dus nog vrij jong. Dit lijkt mij best wel zwaar, maar er zijn waarschijnlijk wel meer meiden die kindjes kort op elkaar hebben. Hebben jullie nog tips? Handigheidjes, irritaties? Dingen waar je tegen aan loopt... Ik ben wel erg benieuwd hoe het is met 2 kleintjes, ik kan me het absoluut niet voorstellen.
    Ik ben bang dat je de newborn misschien voor de buitenwereld meer aandacht geeft en dat ze denken dat je je kleintje achter zet. Ik zou dat heel erg vinden, want ik wil echt later niet die verwijten krijgen omdat oma dat zo heeft geinterpeteerd.

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik heb er twee van nu 3 en 4, met 17 maanden ertussen. In het begin had ik een dochter en mijn man een zoon, zo voelde het. Ik kon mijn drukke, lompe zoontje echt niet zo goed hebben met mijn pasgeboren dochter. Dat ging wel snel beter trouwens. Het is erg leuk om je oudste te betrekken bij de verzorging van de baby. Beentje insmeren, "helpen" met badderen, kijken naar de vieze poep van de baby: alles is even interessant. Voor tijdens de voedingen had ik voor mijn zoontje een aparte tas met speelgoed, die dus echt alleen tevoorschijn kwam als ik zat te voeden. Zo bleef hij relatief rustig. Werkte meestal wel prima. Verder deden we met z'n drietjes een middagdutje, wat ik echt heerlijk vond (dus nee, geen was erin gaan stoppen of het huishouden doen; voor je het weet is er eentje wakker ;)). Natuurlijk eist een baby in het begin meer aandacht op dan een wat zelfstandiger ouder kind, maar daar houdt ze echt niks aan over hoor! Kleine baby's worden groot en dan is 14 maanden een verschil van niks.

3. soeza

soeza Niet meer actief

Ik heb er drie vrij kort op elkaar.
    Toen de jongste geboren werd was de oudste net geen drie en de middelste anderhalf.
    Druk? Ja absoluut, maar ook super leuk! :)
    Sowieso zou ik me niet zo druk maken 'hoe de buitenwereld over je denkt' want dat is verspilde energie die je hard genoeg nodig zult hebben hahaha :D
    Ik liet de oudste kindjes vaak helpen met alles, spullen aangeven, helpen om het flesje vast te houden. Of de oudste twee voorlezen terwijl ik de jongste het flesje gaf.
    Er is ook een tijdje geweest dat vooral de middelste zich ging afzetten, zodra hij wist dat ik 'vastzat' aan de baby omdat ik bijv een flesje moest geven/baby op bed moest leggen/luier verschonen, dan ging hij draken. Dus heb ik hem een tijdje in de box gezet zodat hij nergens aan kon komen als ik mijn handen even vrij moest hebben, dat vond hij trouwens helemaal niet erg hoor, meestal kwam hij dan juist heerlijk tot rust...
    Maar andersom net zo goed, wanneer ik met de oudste twee bezig was en de baby ging huilen, dan rende ik daar niet direct naartoe... Niet dat ik de baby liet huilen, maar ik maakte wel duidelijk dat hun soms op de baby moesten wachten, maar dat de baby ook soms even op hun moest wachten...
    Of de oudste twee mochten later naar bed 'omdat ze nu toch wel groot waren' (ipv 19:00 om 19:15 :p)
    Je zult zien dat je er als vanzelf een ritme in gaat vinden wat voor jullie werkt!

4. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik heb er 3 kort op elkaar en 4de op komst
    oudste is , 3,5 middelste 2 en jonte word bijna 1 , druk ja tuurlijk maar super leuk , we hebben een ochtend en avond spits voor de rest gaat alles vanzelf hoor .
    Beetje organiseren met uitstapjes maar ook dat kan ik prima alleen af

5. soeza

soeza Niet meer actief

Ik ben jaloers! ;):D

6. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik zou zeggen volg men voorbeeld :D

7. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    We hebben 2 jongens. Oudste is 3, baby is 8 mnd.
    Als onze kleine wordt geboren hebben we 3 jaar, 1 jaar en 0! Lijkt mij druk. Maar ok, komt vast wel goed

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Onze kindjes gaan straks 10 maanden schelen. In het begin zag ik heel veel beren op de weg, inmiddels heb ik er alleen maar heel veel zin in.
    Ik denk dat ik straks vooral veel baat heb bij de duo wagen zodat ik nog steeds veel naar buiten kan. Ook heb ik een extra verschoonkussen aangeschaft zodat ik niet elke keer naar boven hoef maar gewoon die even op de bank kan gooien om te verschonen. Maar ben ook benieuwd naar ouders die al ervaring hebben!

9. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Als alles goed gaat dan is onze dochter nog geen 17 maanden als de baby word geboren.
    Het lijkt me wel druk, maar het voordeel vind ik vooral nu nog dat ik even kan gaan slapen als ik moe ben aangezien dochterlief ook nog genoeg slaapt op de dag.

Hoe het straks gaat zijn weet ik niet, dat zien we dan wel. Het komt vast allemaal goed.

Deel Deze Pagina