Moeders met 3 kids of meer..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

We kunnen dan wel meer dan de Belgen verdienen maar de vaste lasten zijn hier veel hoger. Daarnaast krijgen Belgen veel meer kindergeld, ook een bepaald bedrag als ze zwanger zijn om spullen voor aan te schaffen. Niet te vergelijken dus.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik dacht dat we 200 per kind kregen, maar het dus 186. Ik bedoelde dus per kind.;)

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#103 Ons Kleintje, 24 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2012
    naar aanleiding van dit topic ben ik gaan googlen op kinderbijslag
    191,65 staat er de site van svb, voor kinderen van 0t/m5jr. en dat dit vanaf juli 2012 in is gegaan en dat het tot 1-1-2014 niet veranderd.
    en 1-1-2012 t/m juni 2012 was het 188,57, 2009-2011 was het 194 euro.

4. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik bedoelde 191,65 haha

5. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    is maar 9 e verschil als ze 200 e per kind willen geven ;)

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Leuk om te lezen dit! Hier 3 kinderen binnen 4 jaar gekregen. Inmiddels is de oudste 4 en gaat naar school, zoontje van 2,5 en dan dochtertje van 7,5 maand. Wij willen over een tijdje ook graag voor een 4e gaan. Maar het werk van mn man is momenteel nogal belabberd. Heeft begin dit jaar 5 maanden in de ww gezeten. Toen weer werk gehad, nu weer 1,5 maand thuis maar als het goed is volgende week weer aan de slag. Verder werk ik nu 2 dagen als lerares en als de kids groter zijn, zou ik dat ook graag wat meer willen. Voor nu vind ik het prima zo. 1 dag komt schoonmoeder oppassen en 1 dag gaan ze naar de gastouder.
    Qua kosten redden we het nu nog prima. En verder, we zien wel wat de tijd doet.
    Vooroordelen: Ach ja, ene oor in, andere oor uit. eerst heb je een jongen en een meisje dus ja waarom een derde. En met 4e zal het wel zijn, goh een 4e? Ongelukje?? Neej vooral mijn wens, maar inmiddels is mijn man er ook van overtuigd :D !! Haha. Ik trek me er niets van aan. Wij zijn dolgelukkig met ons gezin en dat vinden wij het belangrijkste! Genieten!!!

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier ook 3 kinderen, de jongste is nu bijna 13 weekjes:D Hier dachten de meesten ook wel dat wij het bij 2 kids zouden laten, we hadden tenslotte een jongen en een meid. Lange tijd vond mijn man 2 kids ook meer dan genoeg maar bij mij bleef het kriebelen en bleef ik verlangen naar nog een kindje. Gelukkig is mijn man overstag gegaan en is hij superblij met zijn kleine spruit:)

Tussen onze 1e en 2e zit maar 1.5 jaar leeftijdsverschil en dat wilden we zo bewust. Justin was nog maar 9 maanden toen ik zwanger werd van Samira en 2 kids in de luiers hebben was best pittig, ook waren ze natuurlijk beide thuis dus best een zware tijd.
    We hebben daarom bewust wat meer leeftijdsverschil tussen de 2e en 3e gelaten.....de oudste 2 zitten op school, ze zijn nu 5 en 7, dus ik heb alle tijd voor de baby als hun op school zitten.

Hier begint de dag om 6.20 uur.....dan gaat mijn wekker om Selena de fles te geven, daarna gaat ze terug naar bed. Dan maak ik de kids wakker en help ik ze met wassen en aankleden. Daarna gaan we met zijn 3tjes beneden eten en voordat we naar school gaan, haal ik Selena uit bed of als ze soms in een diepe slaap lig, laat ik haar liggen en breng snel de kids naar school. Tussen de middag blijven de kids over als mijn man er niet is, dat is voor mij dan wat rustiger dan hoef ik niet zo heen en weer met de baby. Mijn man werkt onregelmatige diensten en is ook vaak op werkdagen vrij, dus dan heb ik helemaal een makkie. Hij werkt in een rooster en draait vroeg, laat en nachtdiensten. Als hij late dienst heeft, gaat hij pas 's middags naar zijn werk en brengt dus 's morgens de kids naar school, dan blijf ik thuis bij Selena. Hij haalt dan tussen de middag ook de kids van school en brengt ze weer na het eten terug. Dan hoef ik alleen de kids om 3 uur uit school te halen.

Qua financien is het ook goed te doen hoor...........ik heb zelf momenteel geen werk, ben werkzoekende maar ik koop voor de kids ook veel vanaf MP, ook merkkleding e.d., is toch weer goedkoper dan in de winkel:)

We rijden beide een auto waar 3 kids inpassen, dus dat scheelt ook.

8. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    leuk om al die ervaringen te lezen!

Deel Deze Pagina