Hoi, Ik ben nu 35 weken zwanger. De hele zwangerschap heb ik een onderdruk van 60-70 gehad. 3 weken geleden was ik niet fit en de verloskundige kwam langs ivm klachten, duizelig, misselijk, vocht vasthouden, algehele malaise. Mijn onderdruk was toen 85 en voor de zekerheid heeft ze me door verwezen naar zh, alles was daar goed. De verloskundige zei dat als ik me niet goed ging voelen ik meteen moest bellen. De controle een week later was goed, bloeddruk was iets van 70. Nu ben ik sinds vrijdag super misselijk, braakneigingen, hoofdpijn, duizelig en totaal niet lekker, moe. Als ik mijn sokken naar beneden doe zitten erstriemen in, dus hou wel vocht vast, maar dat hoort er ook wat bij dacht ik, het is niet super overdreven, handen en hoofd ook niet, beetje een 'plofkop'. Ik zit nou zo te twijfelen of ik de verloskundige moet bellen?
Ik zou zeker even bellen als ik jou was, dan kunnen ze je in ieder geval even controleren. Wellicht heb je gewoon een virusje maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gebeld en verloskundige komt zo even langs om bloeddruk te meten. Groetjes, Kezzie
Ze heeft me vanwege bloeddruk (85, vorige week maar 55)doorverwezen naar ziekenhuis, daar alles gecontroleerd, alles was goed, alleen wat eiwitten in urine. Eerst weer naar huis, als klachten veranderen of erbij komen oid, dan weer met verloskundige bellen. Klachten wijzen op zwangerschapsvergiftiging maar het zet niet door, dus of het komt nog of het is een virus oid. Gedoe maar gelukkig natuurlijk alles goed!
Hoi Kezzie, Hoe gaat het nu met je? De klachten klinken idd behoorlijk als pre-eclampsie. En een stijging van 15 of meer is echt te veel (goed dat je verloskundige dit erkend, velen doen dit helaas niet). Ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat dus. Laat je iets weten? Groetjes Daphne