Moeders met een maatje meer (incl. flubberbuik)

Discussie in 'De lounge' gestart door zogelukkig, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaan jullie voor de bikini, tankini, badpak of badjurk?

1. Bikini

2. Tankini

3. Badpak

4. Badpakjurk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn vraag was inderdaad wat de moeder met een maatje meer aandoet op het strand of bij het zwembad deze zomer. En niet wat jij verwacht wat anderen aantrekken.

Ik heb gisteren een badpakjurkje en een corrigerend badpak besteld, ik zal laten weten wat het is geworden. Een bikini voel ik me gewoon niet prettig in. Het kan me niet schelen wat anderen van mijn flubberbuik vinden, ik zelf vind hem niet mooi. Ik had zo'n verschrikkelijke joekel van een zwangerschapsbuik dat de huid daar voorgoed is verslapt, wat met afvallen alleen nog maar erger wordt. Als ik zit, floept mijn muffintop zo over mijn bikinibroekje, of ik moet zo'n tailleslip nemen en dat vind ik veel oudbolliger dan een gracieus badpak.

Nu niet meer vechten dames.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Neemt niet weg dat bijv gewrichten en zo harder slijten en de kans P hartproblemen later wel groter is.. Dat is niet mijn mening maar is helaas wel zo.

Daarentegen vind ik dat als jij in bikini zou willen lopen... Je dat vooral helemaal zelf moet weten.
    Als iemand er last van heeft... Dan gaan ze maar naar hun eigen navel staren :)

Hier ook mt42 en een bikini trouwens.. Zeker op het strand is dat toch heft fijnst.
    Maar niet met zo'n mini-broekje.. Mijn buik stoort me niet zo.. Het is dat heupvet wat me irriteert bij mezelf en met een goed gevormd broekje zie je daar weinig van :)

3. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Dat had ik eerst gedaan al maar snap niet dat het nou nodig was zo over een vreemde andere vrouw in het zwembad te spreken....

4. Saskia78

Hmm ik heb nu een witte tailleslip (modelletje dames boxer) met een regenbooghartje erop. (Wel gevoerd dus schijnt niet door)
    Met een regenboogbikinitop.
    Maaaaaaaaaar.. Ik ben inmiddels alweer anderhalf jaar aan het rondneuzen voor iets nieuws..
    Meeste bikini's in dat model durf ik m'n oma nog niet mee naar het strand te sturen.

5. Saskia78

Hmm mja.. Dat "je kunt het hebben" stoort mij ook altijd. Feit dat ik weleens nee zeg... Helpt toch wel met het slank blijven.

Daarentegen toen ik 100+ woog.... Zag je mensen zelfs bij een broodje zalm van de broodzaak in de trein kijken.. "Ziejewel.. ZO word je dus dik" terwijl dat ene broodje zalm dan m'n avondeten was. (Ik woonde nogal uit de buurt van m'n werk en haalde na m'n late dienst een broodje onderweg.. En at dan 's middags op werk warm. Want pas om 8 uur eten was gewoon echt te laat.)

Grappige is dat ik te dik bleek omdat ik te weinig at.
    Ik eet nu veel meer... Snoep ook meer.. En ben nu op een gezond gewicht.
    Maar ik ga niet op verjaardagen me enorm vol zitten proppen en ik probeer m'n suikerconsumptie laag te houden.
    Dus na de taart hoef ik geen koekje of nog een plakje cake :)
    (Deed ik toen ik 100+ woog trouwens ook al niet.. )

En ik draag ondanks mijn flubberbuikje die dus duidelijk niet puur van een zwangerschap komt gewoon lekker een bikini.
    En na 5 jaar.. Nog klagen dat je ooit zwanger bent geweest is ook wel een beetje een slap excuus he :D

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Er zijn een aantal slanke mensen die er inderdaad niet veel voor hoeven te doen om zo te blijven, dat ligt aan hun lichaam. Het overgrote deel van de slanke mensen is echter zo door regelmatig te sporten en gezond te eten. Dat kost inderdaad moeite en komt echt niet vanzelf, die zijn zo door hard ervoor te werken en goede keuzes te maken met eten. Daar zitten ook mensen tussen die van flink overgewicht zijn gekomen. Het is niet makkelijk praten, het is een knop die je in jezelf moet omzetten om je leefstijl te veranderen.

Ik ben jaren geleden een periode 20 kilo te zwaar geweest, en heb dat er allemaal af gekregen door die knop om te zetten. Sinds de zwangerschap heb ik niet meer regelmatig gesport en is mijn conditie enorm gekelderd, wat ik nu probeer te verbeteren met 30 Day Shred. Dat is ook een knop omzetten. Dagelijks ben ik nu bezig, met spierpijn. Ik blijf echter doorgaan, omdat ik verbetering voel en het daardoor steeds leuker begin te vinden.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Precies, én je mag er nog trots op zijn ook;)..o wee als je slank bent..;)

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

oh maar dat roep ik ook niet.. ergens trots op zijn mag iedereen.. maar of het gezond is om overgewicht hebben.. dat is niet mijn mening dat is gewoon een feit :)

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik snap de redenatie niet: trots op iets wat niet goed voor je is? Zijn we ook trots op roken, overmatig drinken etc?
    Maar goed, iedereen mag dat zelf weten natuurlijk.
    Overgewicht of ondergewicht, misschien merk je er nu nog niets van maar de gevolgen zullen duidelijk worden.
    Over het wel of niet mooi vinden is erg persoonlijk denk ik net als het dragen van een bikini of badpak..ach iedereen heeft recht op het zwembad.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    #190 blossom85, 15 apr 2013
    Laatst bewerkt: 15 apr 2013
    Pffff dik...dun..normaal....
    Wat lopen we te zeuren? Welk figuur je ook hebt, denk dat de meeste vrouwen weleens of vaak onzeker is over haar lichaam. En iedereen voert haar eigen strijd. Of dat nu slank is of niet. Strijd om vetrolletjes, strijd on de vorm, strijd om cellulitus...er is altijd wel wat. Vrouw-eigen denk ik zo.

En ipv elkaar een beetje te begrijpen en te accepteren gaan we elkaar lopen afkatten. :D

Ik heb nu wel een beetje meer buik na de bevalling, en mijn toch al stevige benen zijn nu nog steviger. Heb redelijk moeite om weer in mijn maatje 36 te komen. Ik ga wel voor de bikini straks denk ik.
    Ik ga wel eerst mijn buik weer plat trainen en zorgen dat de rest van mijn lichaam weer in wat strakker model komt.

11. LittleMonsters

ja maar zo is de huidige maatschappij..

maar geloof me.. als ik toch ooit die pil uit vind.. die je ineens ''slank'' maakt... ik rijk ga worden :cool:;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Eens dat het hebben van overgewicht ongezond is (en ja, ik heb zelf ook 10 kilo teveel). Niet dat alle slanke mensen per definitie gezond zijn, maar het is gewoon bewezen dat overgewicht slechts is. Ik wil niet superslank zijn, maar een gezond gewicht is wel mijn streven (en dat is helaas lastig).

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nee overgewicht of ondergewicht is ook niet gezond. Absoluut mee eens. Ik zou er ook niet trots mee kunnen zijn. Maar misschien dat mensen hun lichaam wel kunnen accepteren en mooi vinden. Want of je er nu aan werkt of niet, op dat momemt moet je het wel doen met het lichaam wat je hebt.

14. Saskia78

Hmm heeft Eddy Murphy daar niet ooit een film over gemaakt... :D

15. LittleMonsters

hahaha ja dat is waar ook...

16. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik ben bevallen van een zéér grote tweeling en mijn buik heeft een te grote opdonder gekregen (ik was 4 weken na de ks zonder dieet 40 kilo kwijt! Extreme oedeem en natuurlijk de grote tweeling.).
    Toch merk ik wonder boven wonder dat nu ik terug ben in maat 36/38, mijn striae onderbuik is mee-geslonken. Dat had ik nooit verwacht.

Ik droeg voor het afvallen een goed zittende halter bikini met een stevig zwemrokje wat over de beschadigde huid van mijn tweeling-striae-onderbuik viel en ook wat vetrolletjes verhulde :p. Ik had toen een BMI van 28.

Nu ik ben afgevallen, kan ik hetzelfde doen. Maar omdat mijn huid minder vet hoeft te ondersteunen, kan ik een lichtere en zelfs licht doorzichtige zwemomslagdoek hebben. Die knoop ik dan over mijn onderbuik en dat verhult wat ik minder mooi vind.

Overigens heb ik sinds kort ook een super sexy halter-zwemjurkje. Ben ik ook erg blij mee en dan merk je echt niks meer van dat ik twee zware jongens op de wereld heb gezet ;):).

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    On topic weer:

Tja ik heb soms wel van die buien dat ik me niet heldhaftig genoeg voel om mijn tigerstripes te showen... maar altijd als ik dan in tankini op het strand zit zie ik dames met een maatje meer als ik nog, die wel gewoon in bikini durven, en dan baal ik weer dat ik zo slap was om zo'n degelijke tankini te kopen!

En ik was laatst in het zwembad en toen was er een stevige oude dame van begin 70 en die had dezelfde tankini aan... Toen dacht ik ineens van: shit ik kan dit soort dingen mijn hele leven nog dragen... ik ben nu altijd nog strakker dan als ik straks 70 ben.. ik moet het er nu van nemen nu het nog kan!

Dus.. ik ga dit jaar weer voor de bikini vrees ik...

18. Saskia78

Pfoe.. Zie je onderschrift nu.. Dat moet echt een fikse buik geweest zijn :)
    Wel fijn dat het er snel weer af was :)

Hier ook 3 weken na de bevalling lichter dan ooit.. Erg prettig.
    Nu weer ietsje aangekomen... Maar goed, ben ook weer 5 jaar verder.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nog steeds aan het debatteren hoe anderen vinden dat iemand er uit moet zien?? De wereld zou een stuk vriendelijker zijn mocht iedereen gewoon eens accepteren hoe de ander is, in plaats van met een belerend vingertje iemand te wijzen over hoe jij vindt dat iemand er uit moet zien.

20. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

t probleem is hier volgens mij ook.. dat de meeste van jullie slanke vrouwen maat 42 al overgewicht vinden..

maat 32/34 kan dan weer wel.. terwijl dat NET zo ongezond is als een maat 48/50

misschien zijn jullie zelfs nog wel jaloers op de dikkere dames? de dames die WEL trots zijn op hun lichaam.. omdat jullie zo hard moeten werken om gelukkig met je lichaam te zijn.. en dat met mt 38 misschien nog niet zijn ..

mij maakt het geen reet uit hoe iemand eruit ziet.. dik, dun, groot, klein.. bikini, badpak of op een naaktstrand..

mij gaat het erom dat iedereen gelukkig is.. dat mensen aardig zijn... zijn hun dat? dat ben ik het ook..

Deel Deze Pagina