Moeders met een maatje meer (incl. flubberbuik)

Discussie in 'De lounge' gestart door zogelukkig, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaan jullie voor de bikini, tankini, badpak of badjurk?

1. Bikini

2. Tankini

3. Badpak

4. Badpakjurk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

nooit... sorry.. heb trouwens geen 32/34... dat is voor tieners ;)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Kijk, en dát is nu het verschil!
    De opmerking die jij maakt is tegenwoordig heel normaal, maar o wee als je iets zegt over een dikker iemand. Dan zijn de rapen gaar!
    Want waag het eens iets te zeggen over een 'echte' vrouw. ;)

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    FaityLaughs: Er zijn genoeg slanke vrouwen die er niks voor hoeven te doen hoor. Niet iedere vrouw hongert zich uit om slank te zijn/blijven.

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

Het gaat erom dat vrouwen / de samenleving tegenwoordig het DIK vinden om maatje 40/42 te hebben (dat word gezien als overgewicht) terwijl dat een hele normale maat is, gemiddeld zelfs.. het moet maar dunner en dunner (denk aan maatje 34-36) terwijl dat dus helemaal niet zo gezond is want volgens artsen is het zelfs beter om bv een BMI van 22/23 te hebben dan bv rond of onder de 20 (het is wel acceptabel net als bv 24/25 dat is maar niet het meest gezondst.

Een beetje heupen, een buikje valt niet onder overgewicht maar is gewoon normaal, gemiddeld en gezond alleen de mensen die mager of heel slank zijn (en dan nog zeiken over die ene vetrol :p ) ja die VINDEN dat dik..

Kijk ik zeg zelf niet dat je gezond bent als je echt overgewicht hebt maar waar het mij persoonlijk om gaat is dat tegenwoordig iets sneller als overgewicht bestempeld word terwijl het gewoon normaal en gemiddeld is.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik denk ook niet dat iemand met maatje 50 trots is op de prestatie die ze geleverd hebben om dat lichaam te krijgen.
    Maar dat ze zich er gewoon niet voor schamen en daar dan dus juist wel trots op zijn.
    Echt te dik zijn is tenslotte bijna verboden door de slankheidspolitie.
    E tevreden zijn met jezelf is nog een hele kunst ongeacht je gewicht.

Ik had ook nooit dat ik me echt schaamde voor mijn dikke lijf.
    Maar nu mt42 merk ik wel dat winkelen ineens veel leuker is..
    En bijv op zo'n verschrikkelijk wiebelig tuinstoeltje met smalle achterkant.. Voel ik me ook een stuk relaxter. En dat terwijl ik me dar vroeger echt niet ongemakkelijk op voelde.
    Dus nu.. Als slankere ik (niet heel slank overigens maar wel gewoon gezond) voel ik me toch NOG relaxter dan voorheen :)
    Had ik vantevoren niet echt verwacht omdat ik me toen ook prima voelde.
    Toch voor geen goud meer terug naar de 100+ inmiddels :)

6. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Met mijn maat 50/52 ga ik voor een badpak ;)

ik vind persoonlijk maat 40/42 absoluut niet dik maar gewoon normaal! Ik heb pas een grote maat :O vind het echt raar als mensen zich 'dik' noemen terwijl ze maatje 40/42 hebben, wou dat ik dat had! :D

7. LittleMonsters

maar geen idee hoe of de wat maar heeft iemand die maat 42 heeft dan een bmi van 22/23?

gewoon interesse hoor

8. Triskele

haha niet te vaak langs de mac rijden dan LOL maar herken het wel, ik at altijd te weinig en dan (sorry) van die magere figuren tegen je gaan zeggen dat je teveel eet terwijl je juist te weinig eet kan ik echt heel boos om worden.. nu eet ik veel meer (wel anders) en ben ik wel in shape maar nog steeds maatje 42 hoor, ik wil nog ietsjes eraf dan het zeg maar maatje 40 word maar zou niet magerder willen om eerlijk te zijn...

9. Triskele

Ik heb een BMI van 24 en maatje 42 ;)

Als ik een BMI van 22-23 heb dan zit ik ongeveer aan maatje 40 maar ook wel eens 42 (ligt eraan hoe iets valt)

10. Saskia78

Ligt aan je lengte he... :)

Ik zit met mt42 op 25,2
    Net in licht overgewicht dus.

En ik weet het... BMI is niet zaligmakend.
    Mar zware botten bestaan niet.. En ik ben geen overmatige sporter met heel veel zware spieren dus voor mij is het best een goede richtlijn vrees ik.

11. LittleMonsters

ligt ook wel beetje aan de lengte denk ik zomaar.. of iemand 170 is en maat 40/42 heeft of iemand met 150/160?? kan me niet voorstellen dat diegene dan een gezonde bmi kan hebben

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat is t m nou juist..gemiddeld...niet gemiddeld..gemiddeld wordt iedereen steeds dikker dus is het gemiddelde niet gezond meer of een uitgangspunt.
    Ik vind maat 38 idd prima slank. 36 dun maar dat is ook betrekkelijk he want iemand van 1,60 is juist wél slank met 36. En maat 40 voor een lang iemand ook goed. Ik denk niet dat je in maten uit kunt drukken wat te dik of te dun is.
    En die éne vetrol maakt voor slanke mensen idd uit. Bij dikkere mensen zal die éne vetrol helemaal niet opvallen, bij slanke mensen wel.

13. LittleMonsters

we waren tegelijk.. jij net iets eerder:x:p;)

14. Saskia78

Mt42 vind ik prima.. Iets minder buik en bovenbenen zou ik nog fijner vinden :)

Maar goed.. Hele dikke knie vol vocht.. Dus sporten zit er echt even niet in :(
    En dat terwijl ik net weer wilde gaan hardlopen.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

nee, ik had toen wel een bmi van 26 met maat 42

maat 40/42 is in nederland de meest voorkomende maat en word als de standaard gezien voor de nederlandse vrouw

16. Papaver

Papaver Niet meer actief

Elke vrouw is een echte vrouw, dun of dik. Ikzelf ben heel gemiddeld/normaal met maat 38. Ja ik moet letten op wat ik eet, en ja ik moet bewegen, maar ook niet heel fanatiek.

Of je nu mager of dik bent, feit is dat je je goed moet voelen, dan ben je vaak al mooi. De meeste mensen die heel dun of heel dik zijn, zitten niet gelukkig in hun vel en dat is rot, want beide situaties zijn heel moeilijk te veranderen.

Wat iemand draagt moet ze lekker zelf weten, ik kan het niet altijd mooi vinden, maar jeetje zeg aan het strand of zwembad heb ik nog nooit een perfect lichaam gezien (behalve bij 18 jarigen...das war einmal) iedereen heeft minuntjes, maar dat is toch volkomen onbelangrijk? die paar dagen per jaar dat we ons in bikini hullen moet voor iedereen te overleven zijn, zowel dragers als kijkers :D. Maar je hoeft je lichaam nooit te verstoppen dun of dik!

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina