Moeders met een maatje meer (incl. flubberbuik)

Discussie in 'De lounge' gestart door zogelukkig, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaan jullie voor de bikini, tankini, badpak of badjurk?

1. Bikini

2. Tankini

3. Badpak

4. Badpakjurk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd.

Nu ben ik alleen niet te dun geweest en eigenlijk ook niet "normaal" heb wel een "normaal" gewicht gehad maar altijd dikke bovenbenen dikke kont en een buik.

Toen ik van een 42 naar een 38 ging had ik een mega ingevallen bekkie en vroegen mensen of het wel goed met me ging en wat voor ziekte ik had:( Sommige mensen staat het ook gewoon niet om slank te zijn.

Nou was en ben ik nog steeds te dik maar ben toch al mooi 20 kilo kwijt. Nu kan ik niet verder afvallen maar zodra ik bevallen ben ga ik weer verder en hoop ik naar een 40 te kunnen ( nu 44 ) dus moet haalbaar zijn.
    En als ik maat 40 heb vind ik het netjes!

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik vind dat mijn lijf mooier is na de bevalling, meer vorm zeg maar, dat heeft niet zozeer te maken met "flubberbuik" maar in het algemeen doet zwanger zijn je figuur ten goede (vind ik) maar vrouwelijker, volwassener figuur.

Dus als je vrij slank bent en weer dat (vind ik) mooie model van een vrouw kwijt bent en weer je "tienerlichaam" vind ik dat persoonlijk minder mooi, maar hey lekker belangrijk wat ik vind het gaat er uiteindelijk om wat je als moeder zijnde zelf van jezelf vind... haha

Andere mensen hebben daar geen bal mee te maken maar wilde even zeggen dat ik die opmerking wel snap van mensen omdat ik dat zelf ook mooi vind als iemand een "echt" vrouwenfiguur heeft in plaats van een meisjesfiguur maar dat is persoonlijk en aan smaak gebonden..

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Misschien kunnen mensen met overgewicht juist nog wel wat leren vd slanke dames, zij zijn of blijven ook niet vanzelf zo. Tenslotte wordt je niet met overgewicht geboren...maar niet persoonlijk bedoeld hoor.
    Verder vind Ik het toch een btje de omgekeerde wereld: trots op overgewicht en blubberbuik (??)

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik vind dit wel een beetje makkelijk gedacht. Er zijn genoeg mensen die slank zijn en dat ook blijven maar daar wel iedere dag een strijd voor leveren.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Waarom zou je daar niet trots op mogen zijn?
    Moet je dan elke dag walgen van jezelf net zolang tot je wel slank bent en maat 36/38 hebt?

Toen ik nog maat 48 had walgde ik idd van mezelf dat is de reden geweest waardoor ik ben gaan afvallen.
    Nu maat 44 en nog steeds te dik ben ik trots op mezelf én mijn lichaam! Ik walg niet meer van mezelf en vind me mooi zoals ik ben wat niet wegneemt dat ik na de bevallen toch nog wil afvallen maar niet omdat ik mezelf niet mooi vind.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hoezo mag ik niet trots zijn op mijn flubberbuik? Ik voel me goed met me flubberbuik, moet ik die dan maar al sportend weg werken omdat er mensen zijn die vinden dat je daar niet trots op mag zijn?? Dat is pas de omgekeerde wereld. Afvalen en trainen omdat dat beter bij het beeld van andere past en niet omdat jij het wilt ;)

7. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Waarom reageer je eigelijk als je zelf zo strak in je velletje zit?! Volgens mij vraagt TS aan vrouwen met dat buikje wat ze aandoen...

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd. Ik vind iedereen die zich goed voelt en dat uitstraalt mooi. Of diegene nu maat 36 heeft of maat 50, schoonheid straal je uit vind ik, of dat nu met een rol meer of minder is boeit niet..

Ik ben zowel maat 32 als maat 42 gehad ( wat nog niet veel is, maar wel voor mijn toedoen aangezien ik altijd zowat vel over been was), en ik kan je vertellen het is noooooit goed... toen ik 48 kilo woog en maat 32 had noemde men me een anorexiapatient terwijl ik kon eten wat ik wou en at als een spaaier, toen kwam ik aan en had ik maat 42 en kwam ik mensen tegen die ik een tijd niet had gezien en zeiden ze '' sooooo hey, jij bent ook goed vet geworden'' ;) het is noooooit goed voor de buitenwereld.. zolang jij je lekker voelt is het oke, het is je eigen lijf, niet die van een ander

en de meeste mensen die zoveel commentaar op iemands uiterlijk hebben zitten zelf niet lekker in z'n vel

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

nou, ik had dus altijd maatje 32 en at 3x per week mcdonalds, elke avond pizza, bapoa NA het avondeten rond 20.00 etc, en woog nog 48 kilo, dat kwam dus niet omdat ik er alles voor laatte of afsloeg, maar door een snelle schildklier ;) dus sommige zijn slank en hoeven er niks voor te doen..

Nu omgeslagen naar een te trage schildklier en nu kom ik al aan als ik naar een hamburger kijk ;)

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is ook niet helemaal waar...;)
    Ik ben slank.. Of nja noem het gerust dun.. En momenteel bezig met de 'strijd' om aan te komen...( wat echt verrotte moeilijk is maar goed)

Je moet je leven leven zoals je wil... Vind je jezelf te dik moet je er proberen wat aan te doen, vind je jezelf te dun ook
    En ben je tevreden met jezelf, lekker zo houden en genieten van t leven zou ikzeggen :D

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dat is ook zo, maar ik heb maat 32 gehad en maat 40/42 dus heb niet altijd dezelfde maat gehad.
    En ik vond te dun niet prettig, want aankomen is echt niet makkelijk (vond ik).
    Nu ik 38 jaar ben begin ik een redelijk gelijkmatig gewicht te houden, al zal ik moeten afwachten wat dat zal zijn/doen na de bevalling van deze kleine spruit :D

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Maar wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is, dat iedereen trots mag zijn op zichzelf en dat het jammer is dat door andere mensen dat niet kunnen waarderen/accepteren.
    Karakter zit niet in een rolletje vet meer of minder.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dik of dun waar maakt men zich druk om hier zeg!
    Als je maar lekker in je vel zit en gelukkig bent met jezelf, dat is het belangrijkste! Dan hoef je ook geen anderen af te kraken om jezelf beter te voelen.

14. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Er is overgewicht en overgewicht he? Als je echt een serieus probleem hiermee hebt, en dan bedoel ik echt obesitas dan denk ik id dat slanke mensen geen idee hebben wat zo iemand doormaakt, ook al zullen zij ongetwijfeld ook hun best moeten doen om op gewicht te blijven. Dit is echt zo'n opmerking waardoor je zo onbegrepen en onderkent kan voelen. oor mij is het dan weer moeilijk om echt te begrijpenhoe het is als je te dun bent en graag aan wilt komen maar het niet lukt. Het is zo irritant als mensen altijd maar lijken te suggeren dat ze snappen wat jij voelt/ meemaakt en met allerlei adviezen komen.
    Ik wilde dat wij vrouwen eens konden stoppen ons met elkaar te vergelijken. En dat bedoel ik in het algemeen en ook voor mijzelf. Ik merk dat ik toch de neiging blijf houden dit te doen. Wat een slechte gewoonte is dat toch! Ik heb ook echt respect voor mensen die gewoon helemaal blij zijn met zichzelf. Of ze nou dik, dun of normaal zijn (naar de huidige maatstaven dan).

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Kijk even naar mijn aller eerste post :)

16. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Haha wat een grap, zou ik niet trots mogen zijn op mijn paar kilo's te veel? Mijn lichaam laat me nooit in de steek, heeft een prachtig kind gebaard, nu zwanger van de tweede, en brengt me overal naar toe. Daar ben ik trots op hoor. Het is ook nog eens beresterk. Heb bijna 100 kilo gewogen en toen walgde ik van mezelf. Wat was dat zonde van mijn tijd! Nu zat ik bijna strak in t vel, maar door zwangerschap zal ik weer hard moeten trainen.
    Je zult mij nooit horen zeggen dat ik niets van slanke dames kan leren, leren kan ik van iedereen. Maar wees trots op wie je bent alsjeblieft! Zal ik maar niet zeggen dat mn kont een maanlandschap is door de putten, mijn benen een tijgerprint van striae hebben, en ik hangtieten heb:D

Dit jaar voor t laatste jaar in badpak, volgend jaar in bikini, ik zal jullie waarschuwen als ik de deur uitga;)

17. LittleMonsters

Kan ik er van uitgaan dat dat een ja is ;) suiker melk?

18. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Tja lezen is ook een vak he
    IK heb het niet over een paar kilo maar over overgewicht toch? 100 kilo en walgen van jezelf? waarom ben je daar dan niet trots op?
    En van die bikini..mij interesseert het niet.

19. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ben zowel 20 kg te zwaar geweest als 10 kilo te licht.
    Ik voer al vanaf mijn kinderjaren een eeuwige strijd met mijn gewicht.
    Is het niet om af te vallen dan wel weer om aan te komen of om op gewicht te blijven.
    Ik heb dan ook wel de nodige opmerkingen voorbij zien komen.
    Soms kunnen die enorm kwetsen. Mijn opmerking was niet kwetsend bedoeld, dus sorry als het wel zo overkomt.
    Ik vind het alleen makkelijk gezegd, ja maar jij bent slank dus wat weet je ervan. Nou misschien wel meer dan je denkt dus. Je ziet een slank lichaam maar je ziet niet de strijd die iemand dagelijks kan voeren om dat slanke lichaam te hebben en te houden. Dat was eigenlijk mijn gedachtengang erachter.

20. LittleMonsters

Het was sarcastisch bedoels aangezien mij meteen als moeder neerzetten die geen tijd voor haar fam heeft.

Maar denk je nu echt dat slanke mensen heel de dag door zitten te eten? Als ik bv een taartje af wijs op een verjaardag dan kijken ze me aan.. nou je kan het makkelijk hebben.. ja als iedereen zo heel de dag door denkt.. ben ik over een jaar ook wel aantal kilos zwaarder.

Ik zeg nergens dat iemand die overgewicht heeft niet mooi is. Ik zeg zelfs in mijn eerste post dat iedereen zelf moet weten wat ze aan doen.

Ik kijk er alleen van op dat mensen tegenwoordig denken alsof het normaal is om overgewicht te hebben. En heel veel mensen dus niet iedereen er niets aan doet.

Deel Deze Pagina