Weet je hoeveel herrie je kindje nu in je buik hoort? Gewoon vanaf het begin alles normaal blijven doen, niet extra stil oid. Ze slapen dan overal doorheen. Hoe veel kindjes zie je wel niet slapen in de kinderwagen in de stad..? Nee hoor, maak je maar geen zorgen om een open trap.
Grappig, mijn ervaring is juist heel anders. Allebei m'n kinderen zijn heel gevoelig voor geluiden. Niet de eerste weken, dan kon ik naast hun hoofd stofzuigen, maar de maanden erna wel. Van ieder geluidje meteen weer wakker, maximaal 20 minuten achter mekaar slapen, dat soort dingen. Niet van achtergrondgeruis, zoals een afzuiging van de douche, of een tv die niet al te hard staat, maar wel van de telefoon, de bel, iemand die plotseling hard praat. Erg vermoeiend. De eerste maanden sliepen ze op onze kamer en ik durfde me niet eens om te draaien, daar waren ze al meteen wakker van. Gelukkig ging het vanzelf ook weer over, maar pas na ze 1 waren geweest. Ik hoop dat nummer 3 wat makkelijk is.
wij hebben ook een open trap, en hij heeft er geen last van, we hebben allee een babyfoon voor boven, omdat we bang zijn dat we hem anders niet horen (moet alleen een andere hebben omdat en nog 2 deze hebben en je dus van alles hoor behalve je eigen kind)
ja wij hadden het ook in ons oude huis, en de kleine (toen) sliep gewoon overal door heen. Nu hebben we de trap in de gang en nou als je daar moet zijn en de jongste ligt overdag op bed, moet je stil zijn anders word hij wakker. Ik denk dat als ze altijd die geluiden horen er gewoon aan wennen.
hier ook een open trap in de woonkamer en onze zoon word dus wel overal wakker van dat heeft hij al vanaf zn geboorte, hij is een lichte slaper. hopelijk word nummer 2 iets minder snel wakker.