Boerinnen club gezocht!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sundance11, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik heb al vaker een oproepje geplaatst met de vraag of hier nog andere boerinnen zijn, maar helaas weinig reacties hierop gekregen.
    Dus vandaar nogmaals mijn poging.
    Het lijkt me leuk om met andere boerinnen in contact te komen ( evt blijvend contact).
    Het leven als moeder op de boerderij is zo anders daar kunnen de gewone "burgers"zich soms weinig van voorstellen, voel me dan soms ook best wel eens alleen.

Even kort wat over de kids en de boerderij. We hebben een dochter van 2 jaar en 9 maanden en ben nu zwanger van nr 2, dit wondertje verwachten we half januari. We hebben sinds een half jaar nu een nieuwe stal waar plek is voor zo'n 150 melkoeien, met 3 gea Mione robots en gea geautamitiseerd voersysteem. We zitten dus al ruim 2 jaar in de verbouwing zowel met stal als het erf en tuin helemaal gesloopt/opgeknapt, en dan nog eens een pittige opstartfase van de robots.
    Mijn man runt samen met mijn schoonvader het bedrijf en ik doe vaak de kalvjes melk geven (kalverenautomaat staat nog in de doos in de stal ) Nu ik zwanger ben lukt het me vaak alleen om 's avonds de kalveren te doen. Mijn dochter gaat dan gezellig mee, soms is ze dierendokter en gaat de hele dokterskoffer mee naar de kalfjes erg leuk! Ik zorg alleen voor mijn dochter en straks dus ook alleen voor beide kids, soms is het best wel pittig, want vaak wordt er wel een beroep op mij gedaan om te helpen op de boerderij, maar als ik een beroep doe op het helpen van de kinderen is er vaak geen tijd. dat vind ik wel eens moeilijk en jammer, Ik vroeg me af hoe de anderen boerinnen hiermee omgaan?

Voor nu wel weer even genoeg, ik ben benieuwd of hier een leuke club uit voort komt!
    Oja we wonen in het oosten van het land.

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Is "vrouw van een boer" ook afdoende? Ik werk zelf niet op de boerderij, maar buitenshuis, maar herken wel wat je zegt van het geen tijd hebben voor helpen met kinderen. Als de nood aan de man/vrouw is natuurlijk wel, maar de ochtend- en avondspits zijn er inderdaad voor mij alleen.. Al moet ik wel zeggen dat mijn man tegenwoordig 3x in de week kookt, dus ik mag echt niet klagen!

Wij wonen in Brabant en mijn man heeft met mijn schoonouders een melkveebedrijf. Verdere details komen wel als dit clubje een kans van slagen heeft ;)

3. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hier ook nog een half boerinnetje :) Lijkt me gezellig zo'n clubje.

Kennen jullie het dan ook zo erg dat je wordt vergeleken met een drachtige koe als je zwanger bent? :')

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier dan geen boer maar die uitspraak ken ik:D al onze vrienden hebben een boerderij en ze spreken idd over drachtig, tochtig en afkalven whaha. Echt te erg.

Mijn vent noemt mij alleen een 'slechte' kip. Ik leg maar 1 ei per maand:D

Mijn man heeft wel riet. Dus rietboer. Maar dat telt niet:p

Sorry voor het inbreken haha. Hoop dat jullie club meer in trek komt!

5. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Haha ja daar wordt ik ook nog wel eens mee vergeleken, en uitspraken dat ze de afkalfstal alvast in orde zullen maken ( lees de slaapkamer).

@jessie80 jij hebt het luxe dat je man drie keer in de week kookt! dat zal hier niet gebeuren:(. Als ik het kant en klare eten al klaar zet voor als ik er niet ben mag ik van geluk spreken dat hij het het daarna in de vaatwasser heeft gezet, maar heel vaak tref ik de aangekoekte eetschaal aan op tafel, onder het mom "het was zo druk in de stal" zucht....
    en wij moeders/huisvrouwen zijn niet druk.....

Ik werk zelf ook nog 1,5 dagen in de verstandelijk gehandicapten zorg als activiteiten begeleidster. Daar ben ik wel blij mee, dan zie en hoor je nog eens wat anders. Alleen die gesprekken over koeien en hoe droog of nat het wel niet is is ook niet heel erg boeiend...

Vanmorgen was mijn man weer eens heel druk dat hij zichzelf geen tijd gunt om te ontbijten, mijn dochter is nu zo oud dat ze zelfstandig op haar loopfiets met rugtasje op naar de stal kon fietsen om papa zijn ontbijt te brengen. ( dan ben ik hem even op om te zeggen dat ze er aan komt). Zo lief om te zien en ze was zo trots, ze had zelfs gezegd dat papa goed moet eten haha!

6. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier ook een 'vrouw van boer'. Ik werk zelf niet op de boerderij, behalve monsteren en het even bijspringen als nodig is. :)

Ml heeft melkveebedrijf, alleen, geen ouders die helpen. En dat van 'nergens' tijd voor hebben ken ik ook maar al te goed. :( ;)

Liefs,

7. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Haha vet lief. Dus papa heeft er een tweede verzorgster bij :p Kun je een keer terug kaatsen dat hij als stier wel erg duur is, dat hij twee medewerkers nodig heeft om goed te eten :p

Hier is VL nog wel zo netjes wat in huishouden te doen. Meestal alleen als ik thuis ben en als ik dan een dag weg ben en terugkom.. is er een soort van bom binnenshuis ontploft. Zo druk, zo druk. Ik geloof wel dat het er een beetje bij hoort :p Hij doet altijd wel of ie de intentie heeft om te koken; maar meestal staat er nog niets op het vuur. Kun je nog zelf koken en daarna de stal in hollen om te helpen :p Vrouwen; het sterke geslacht :p

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hihi, tja, ook hier wel eens vergelijkingen met een koe, maar dan meer van oudste zoontje die op een gegeven moment zei "Rik (jongste) melk mama, Tim (hijzelf) melk koe" :)

Koken van mijn man was eigenlijk de enige mogelijkheid om toch als gezin te kunnen eten. Als ik werk en de kinderen van het kdv haal, ben ik rond 17.45 thuis. Dan moet het eten gewoon klaar staan vind ik.. en als het nog later wordt met eten dan is het voor mijn man helemaal in het gebroken. Maar ik doe wel altijd de boodschappen en leg al anderhalf jaar een briefje klaar met wat hij precies moet doen.. ben benieuwd of hij inmiddels zelf zou kunnen bedenken wat hij zou moeten doen als ik alleen maar zou zeggen we eten pasta, rijst of aardappelen, groente, vlees... ;)

9. Uppie

Uppie Lid

14 jun 2012
    56
    1
    6
    Hier nog een vrouw van een boer. Werk zelf buiten de deur. Herken veel in jullie verhalen en idd. je moet goed 'zelfredzaam' zijn..... Gelukkig gaat dat meestal wel goed, maar soms heb ik er weleens de balen van. Het lijkt mij ook wel eens een keer fijn om thuis te komen uit het werk zonder de druk van op tijd bij de chreche te zijn en dat je zo kunt aanschuiven.
    Gelukkig heeft het ook veel leuke kanten!

10. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    ja soms eens een dagje "vrij" nemen zit er niet echt in helaas.. Wel leuk zo'n groepje boerinnen :D

11. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Een tijdje niet gereageerd vanwege de drukte op de boerderij, hadden vorige week open dag van onze nieuwe stal. ruim 1500 bezoekers gehad!!! (trots)

Nu ik zwanger ben van de tweede zie ik wel op tegen het eind, ik zou het gewoon eens fijn vinden dat mijn man dan na het eten de oudste zou douchen en dan naar bed brengt, maar ik vrees dat dat er niet in gaat zitten. Aangezien mijn schoonvader vorige week onverwachts ook nog eens een bypass operatie heeft ondergaan. Hij werkte volledig mee.
    Gelukkig hebben we sinds vandaag wel bedrijfsverzorging voor de kalfjes, dat was mijn taak maar dat begint me te zwaar te worden.

De slaapkamer van de oudste moet nog helemaal opgeknapt worden, maar mijn man is druk druk druk nu, begin er helemaal onrustig van te worden, straks ga ik eerder bevallen en is er nog geen plek voor de baby....

12. Uppie

Uppie Lid

14 jun 2012
    56
    1
    6
    Sundance, wij kunnen elkaar de hand schudden. Ben zelf begin over 2 maandjes uitgerekend, maar hier moet ook nog gestart worden met het opknappen van het kamertje....
    Normaal had ik het al lang zelf gedaan, maar het staat nog vol met spullen van mijn man waar ik vooral niet mag 'aankomen'. ( t is zijn slaapkamer van 'vroeger' inclusief alle troep uit zijn jeugd en volledig gedateerd, maar daar denkt hij anders over.....)
    Verder vandaag heerlijk genoten van het uitzonderlijke mooie weer!

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook... echt rot! Sowieso natuurlijk, maar dan ook nog deze (drukke) tijd van het jaar.

Ben wel heel benieuwd of het mijn schoonvader gaat lukken om rustig aan te doen en de tijd te nemen voor herstel na ontslag uit het ziekenhuis.

Beterschap voor jouw schoonvader in elk geval!

14. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Jij ook beterschap voor je schoonvader. Die van mij zat gister al weer op de shovel nieuwe platen leggen voor de maiskuil.
    Hij verveelde zich:)...

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    :$:$
    Ongelofelijk!

16. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Hoi allemaal, eindelijk heb ik mede-boerinnen gevonden. Uitstervend ras naar het blijkt. Het lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen, want zoals al eerder werd gezegd ziet ons leven er anders uit dan bij anderen.

Beterschap voor je schoonvader Sundance11

17. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Welkom! Ja het is inderdaad goed zoeken, volgens mij zijn er maar zo weinig boerinnen omdat ze allemaal zo druk zijn haha.

Wat vinden jullie dan de voor en nadelen van het boerin zijn met kinderen?

Ikzelf vind de voordelen dat het een groot rijkdom is voor de kinderen om op te groeien op een boerderij, waar vanalles te zien en te leren valt. Zo zei mijn dochter laatst er lag een dood kalfje op de plek waar de kadaver wagen altijd komt: "is niet erg, is al nieuwe geboren". Er is genoeg ruimte, ze heeft haar eigen pony.

Nadelen vind ik manlief is altijd druk en ik sta er 99,9% alleen voor wbt de kinderen. Je gaat niet even lekker wandelen naar de speeltuin bijv. je moet altijd de auto pakken. Ik voel me soms onbegrepen doordat je vaak zo druk bent.
    Soms denk ik wel eens ik zou weleens in het dorp weer willen wonen alles dicht bij de hand, maar aan de andere kant volgens mij verveel ik me dan al snel en ga ik me ergeren aan al die buren die ik kan horen haha.

18. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Hier is het net zo. Ik schat mezelf rijk om buitenaf op zo'n mooie plek te mogen wonen, dat mijn dochter hier mag opgroeien. Op een boerderij valt zoveel te doen en te leren. Heerlijk die ruimte, de dieren en het buitenspelen. Maar ook hier is ml nu veel aan het werk, leven in de drukke periodes compleet langs elkaar en dochterlief ziet haar papa soms maar 10min per dag.
    Ook hier merk ik dat er veel onbegrip is, maar ik ben trots op ons bedrijf!
    Dochterlief krijgt komend jaar haar eigen klim/speelhuisje

19. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Wat hebben jullie voor een bedrijf dan en welke regio komen jullie vandaan?

20. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ohh het word hier al langzaam gezellig druk :)

@Sundance wat naar van je schoonvader, maar als hij al weer platen kan leggen met de shovel gaan we er maar van uit dat het goed gaat he :p

Wat een ontzettend goed resultaat trouwens, 1500 man op een open dag! Ook veel burgers op visite gehad? Of was het voornamelijk agrarisch gerelateerd?

Hier is de babykamer alleen nog maar afgeplakt. Op de laminaatvloer ligt uiteraard kuilplastic, om tegen verf en behanglijm te beschermen. Waarom zou je daar dun folie voor halen in de bouwmarkt; landbouwplastic is steviger he. Gisteren 1 baan behang er op, maar dat was een drama (de eerste keer ooit dat hier een behangpoging zelfstandig word uitgevoerd). Dus dat zal nu wel weer 3 weken duren :p Of langer...

Voor- en nadelen;
    als kind vond ik het echt heel jammer om buitenaf te wonen. We woonden zo'n 3 km van het dorp af, dus effe naar de speeltuin met je klasgenoten ging je niet. In die speeltuin kwam je sowieso nooit, want als er samen werd gespeeld moest iedereen zo nodig naar de boerderij :p
    Verder vind ik het wel schitterend wonen. De ruimte en de frisse lucht; een ongekende rijkdom. Zonder auto ben je niets, maar pak je de fiets dan ben je in het dorp al lekker uitgewaaid. Heerlijk!
    Jammer is het wel dat je met veel onwetende burgers te maken hebt, die je op alles veroordelen. Als het je buren zijn moet je er wel mee verder en dat is niet altijd makkelijk. We hebben nog een lange weg te gaan. Wij wonen bijvoorbeeld vlakbij een camping en mensen menen dan hun honden zo in onze wei uit te mogen laten. Neospora boeit hen niet zoveel. Je moet zoveel uitleggen, terwijl wij ook niet altijd hun veroordelen op beslissingen in hun werkgebied.
    Het is wel mooi, die afwisseling van piekmomenten met rust. De vrijheid om je eigen tijd in te delen. Nooit zonder werk zitten als je werkloos thuis zit. Heerlijk

Deel Deze Pagina