Ik werk in de zorg en heb afgelopen weekend 2 avonddiensten gedraaid van ieder 8 uur, We hebben veel mensen met tilliften en ook zware mensen. Er is ook een meneer van 145kg die in de stalift gaat en die moet je 'duwen' naar zijn bed 8 meter verder. Wettelijk is dit natuurlijk verboden en mag je een actiefe lift daar niet voor gebruiken, maar goed daar kan ik op dit moment niks aan doen. Heb wel vandaag een aangepaste verblijfsrolstoel aangevraagd maar dat duurt ook weer een paar weken.. Om het verhaal kort te maken Ik heb zo een ongelooflijke rugpijn gehad na het weekend, dacht dat het over was, maar begon vandaag weer..op het werk Nou las ik dit op het internet bij de fnv: Gedurende de hele zwangerschap Bukken, hurken en knielen zoveel mogelijk voorkomen. Zo min mogelijk tillen. Het te tillen gewicht mag niet zwaarder dan 10 kg zijn. Vanaf de 20e week van de zwangerschap Gewichten van 5 kg mogen niet meer dan 10 keer per dag worden getild. Vanaf de 30e week van de zwangerschap Gewichten van 5 kg mogen niet meer dan 5 keer per dag worden getild Niet meer dan 1 keer per uur bukken,hurken, en knielen of staande een voetpedaal bedienen. Gedurende de hele zwangerschap Staan dient zo veel mogelijk te wordenvoorkomen vooral in het derde trimester van de zwangerschap. Ze hebben het vooral over tillen, en bijvoorbeeld niet duwen etc.. Wil niet weer als een zeur overkomen, maar wil ook wel het beste.. Bij stijn was ik er ook vroeg uit ivm BI en dan nog verlof erachteraan, werk nu pas weer sinds een maand.. Weet eigenlijk niet wat ik wil vragen...ervaringen denk ik.. Rugpijn zit niet op dezelfde plek als de bi...
Zie nu dat dit erboven staat..sorry beetje snel gelezen Lichamelijk zwaar werk, waaronder tillen: Lichamelijk zwaar werk is werk waarbij je moet tillen, dragen, duwen, trekken,werken in een ongemakkelijke houding, repeterende bewegingen en bijv. ooktraplopen. Als je zwanger bent dient je werkgever het werk dusdanig aan te passen, dat het geen extra risico met zich meebrengt voor moeder en kind. Het is belangrijk dat lichamelijk zwaar werk zoveel mogelijk wordt vermeden gedurende de zwangerschap. Hanteer daarbij de volgende grenswaarden: En toen kwam dat stukje over dat tillen... Wil gewoon zelf eigenlijk niet anders werken...want ben er al zo lang uit geweest, aan de andere kant wil ik deze zwangerschap wel goed laten eindigen (iig niet iets door mijn schuld).. Denk ik teveel?
Ik vind iig niet dat je overdrijft hoor. Ik merk ook dat ik snel last krijg van mijn rug, inderdaad na het duwen van een tillift, dat is echt zwaar. Ook bukken, en patienten hoger in bed leggen valt me nu al zwaarder. Gelukkig word er in mijn team heel veel rekening mee gehouden, en mag ik de lichte patienten doen, ook werk ik meer op kantoor, artsenvisites lopen en dergelijke. Maar ik geloof niet dat iedereen die luxe heeft. Ik zou het in ieder geval aangeven bij je leidinggevende, misschien dat zij kunnen helpen met oplossingen bedenken.
Hi Starling, Ik vind snel dat ik zeur, omdat ik nu eenmaal vorig jaar maar 4/5 maanden heb gewerkt.. En dan nu alweer dit.. zit in me hoofd hoor Werk je in een verpleeg of verzorgings huis??? We hebben iemand die om de 45 min. belt voor het toilet, en die gaat met de stalift..echt gedoe..
hoi mangoo.. Ik werk in een ziekenhuis, op een interne afdeling, de gemiddelde ligduur bij ons is een dag of acht.. dus veel wisseling van patienten.. Dat scheelt natuurlijk.. Ik denk dat je nu alleen maar aan jezelf en je kindje moet denken.. als het niet gaat dan gaat het gewoon niet.. Je moet echt niet te snel denken dat je zeurt hoor.. Gewoon bespreekbaar maken. Succes..
Hai hai, Ja dat scheelt wel, je weet ook dat ze weer gaan Was vrijdag bij de vk, en z zei meteen stoppen ermee, je vergeeft het je nooit als er wat gebeurd...dat is waar. De kans is klein, maar ze wil het risico niet nemen..ik ga maandag maar bellen...zie wel, kan iig medicatie doen etc etc