waterpokken, maar niet zo veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sukkie, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoi,

Sinds woensdag heeft onze dochter waterpokken. Ik was toevallig op het CB toen ik het ontdekte. De kinderarts zei dat ze met een halve dag helemaal onder moest zitten. Dit is dus niet het geval. Het is nu zaterdag en ze heeft denk ik maximaal 10 blaasjes over haar lichaam die echt met vocht gevuld zijn. Ze krijgt wel steeds meer rode vlekjes maar dit worden nog geen blaasjes. Zijn er meer moeders die ervaring hebben met kindjes die maar een beetje waterpokken hebben??? Of zet het uiteindelijk nog wel door??

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het kan idd voorkomen dat je kindje niet helemaal onder komt te zitten. Een nadeel is wel dat als ze het maar zo mild hebben ze het nog een keer kunnen krijgen

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon heeft er ook maar een stuk of 10 gehad. Dit was toen hij anderhalf was.
    Hij is nu ruim 3 en ik verwacht het nog steeds een keer wat heftiger, maar het is tot nu toe nog niet gebeurt.
    De plekjes die hij had hebben er wel een week of twee gezeten trouwens.

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Het is nu dus zondag en mevrouw heeft nog niet eens tien waterpokken. Wel allemaal rode vlekjes, maar die zitten er inmiddels ook al twee dagen. Las op internet dat die binnen 12 uur blaasjes moeten worden dus ik denk dat onze dochter de lichte versie krijgt. Ikzelf heb ook voor mijn eerste waterpokken gehad, ik was nog maar 3 maand en zat helemaal onder. Daarna nooit weer gehad. Ik kan ook nergens op internet lezen dat dat zo is?? Volgens mij, als je de waterpokken hebt gehad, in meer of mindere mate, heb je antistoffen tegen het virus, toch??

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eefje heeft ze ook gehad.. mijn nichtje van 4 heeft haar aangestoken.. het waren er maar een paar, maar ze bleven wel een aantal weken zichtbaar, leken een soort van uitgedroogde puistjes..

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Als ze het niet heel erg krijgen kúnnen ze het nog een keer krijgen, dat hebben ze mij verteld.

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Yes, hier ook zo! Elena heeft het ruim een maand geleden gehad en de plekken op haar rompje en tussen de billetjes zijn nog steeds zichtbaar. Op haar gezicht niet meer. Maar Elena heeft bij elkaar opgeteld maar 15 blaasjes ofzo gehad,voornamelijk gecentreerd tussen de billetjes.

8. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    hoi, mijn dochtertje heeft ook momenteel de waterpokken. Wel wat heftiger dan jouw kindje.

Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat jouw kindje het nog een keer krijgt hoor. Vaak is dit alleen wanneer het kindje het en heel licht heeft en heel jong heeft gekregen (tot 3 maanden).
    Maar zowiezo kan iedereen het nog een keer krijgen, alleen dit is heel uitzonderlijk.

lees hier meer:
    Over Waterpokken :: KidsClin waterpokkenschuim

deze zalf/schuim werkt trouwens top! Het lijkt ook al minder geirriteerd te worden!

Succes!

Deel Deze Pagina