Moeders met kleine(cm's) kindjes.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loontje81, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Hier dus zo'n moeder.Mijn oudste meid is nu 4 jaar en 10 maanden en nog maar 1.04 en 17 kg.
    Een echte kleine opdonder dus.
    Nu is dat uiteraard geen probleem maar ben benieuwd waar jullie als ouders tegen aanliepen of juist niet met een ukkie.

Wat ik het lastigste vond was dat ze 9 van de 10 keer jonger werd geschat dus met 2 jaar dachten ze dat ze nog geen 1,5 was om een voobeeldje te noemen.
    Ook vond ik in het begin lastig dat jou bijna peuter zich moest kleden in grote baby kleertjes omdat er toen nog weinig te vinden was.Ze zat namelijk met een jaar in maatje 68,max 74.

Wat wel een groot voordeel is van een niet zo snel groeiend kindje is dat je van kinderbijslag tot kinderbijslag kan doen met 1 maat aan kleertjes.Heb 1 keer spijkerbroekjes bij moeten halen 3 weken voor de kinderbijslag omdat ze een "groeispurt"had gehad.Voor de rest haalde ik kleertjes tussen door voor de afwisseling/het leuke maar niet om het moeten.

Dus zo zijn voordelen en nadelen maar prima mee te leven met een klein opdondertje.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hier ook een ukkie. 2 jaar en 3 maanden, 80 cm en 10 kilo.
    Draagt nog maat 80, soms 86.
    Qua kleding heeft ze overal lang plezier van dus dat is mooi meegenomen. Vind het soms wel jammer dat ze haar altijd jonger inschatten maar ach, tis gewoon mijn kleine opdondertje

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    @Sidmick...Jouwe is kleiner als de mijne rond die tijd.Mijn uk was 11,9 kg en 84 cm.Maa snap helemaal wat je bedoeld.
    Vaak kreeg ik te horen:"Zo voor een kleintje van 1,5 kan ze goed praten."Of:"zo klein en dan al zo goed lopen."
    Moest er altijd wel om lachen als je dan der werkelijke leeftijd noemde maar dan moest je weer lullen als brugman om je te doen geloven.
    Vind het heerlijk zo'n kleine opdonder hoor.Is echt mijn troetelkontje en kan het nog prima tillen zo met 17 kg.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter is een pittige tante en ik krijg vaak te horen "nou dat word wat als die 2 is en de peuterpubertijd komt" En met haar 1e schoentjes kopen zei de meneer van de winkel dat je pas echte schoentjes moest aan doen als ze goed konden lopen en niet eerder. Toen was ze al ruim 14 maanden maar hij schatte haar 8 maanden en ging er vanuit dat ze nog niet liep

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam is 4.5 jaar 99 cm en 16.5 kilo!!!
    Dus ook klein, ze groeit ook zo langzaam. Kan soms zelfs 3 seizoenen met dezelfde kleding doen.
    Heeft jou dochter ook zo'n kleine voetjes? Sam wel en ook die groeien niet hard. Sam heeft schoenmaat 24!
    En loop niet echt tegen dingen aan, iedereen vind haar altijd schattig. hahaha, wel zeggen ze soms nou ze weet het al wel te vertellen allemaal he.

6. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    hier ook een kleine ukkie, me zoontje is nu 2 jr en 2 wkn 10,8 kg en 82,9 cm dus ook een kleine opdonder (letterlijk ook hoor)

Dus ik lees ff mee

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Mijn oudste is ook klein. Ze is 92 cm en weegt 12 kilo en is nu 3 jaar en 2 maanden. Haar zusje is 21 maanden jonger, maar ik heb het idee dat die haar nog een keer in gaat halen. Jasmijn draag maat 92 en Madelief draagt maat 86 ;)

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Schoenen kopen vond ik altijd een drama voor die van mij.Ze liep met nog geen 13 maanden en had maatje 17.Probeer dan maar eens fatsoenlijke schoenen te vinden met zool.Meeste is gebaseerd op baby/peuter dus slofachtig.

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik maar denken dat de mijne echt klein is,jouwe overtreft het hahaha(goed bedoeld hoor.
    Mijn dochter heeft nu maatje 25,5 a 26.Is maar net hoe ze vallen.
    Vind het wel jammer aangezien je zulke leuk laarzen heb,maar die gaan meestal van grotere maten.
    Hier ook vele die haar schattig vinden mede door blond haar lichte ogen en krullen en dan nog eens een kleintje.

Die kans zit er zeker wel in ja dat Madelief haar in gaat halen.Is wel een apart gezicht.Jongste lijkt dan ouder dan de oudste.
    Hier is dat het geval met mijn man zijn dochtertje.Die is van mei 2006 en Caitlin is van januari 2006.Ze schelen meer als een halve kop en de bouw is heel anders waardoor de meeste denken dat Caitlin de jongste is.

10. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Hoe kleine hoe meer ze de draak uit hangen lijkt het wel,maar ook worden de "kleintjes"meer op handen gedragen door de vriendjes uit de buurt.Althans Caitlin wel.Als iemand te grof doet dan wordt daar gelijk wat van gezegt door haar vriendinnetjes.Of als ze achteraan loopt wordt er gelijk geroepen even wachten op haar want ze heeft maar korte beentjes hahaha.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier twee niet zo hele grote jongens. Nick wordt in dec. 4 en is nu 98 cm en een kilo of 16. Bij hem krijg ik eigenlijk weinig opmerkingen.
    Mijn jongste Chris is in december 2,5 en is nu 82 cm en een 10,5 kilo of zo. HIj is een echt opdondertje. Ook hij liep met 13 maanden en kwebbelt er lustig op los. Iedereen staat vooral verbaasd en afgelopen zomer kregen we verontrustte blikken van ouders dat we zo'n ukkie zelfstandig het klimrek op lieten gaan. Zo grappig want ons kleine aapje van toen net 2 klimt ook al rustig in een binnenspeeltuin in de hoogste rekken en gebruikt dan de netten om boven te komen.
    schoenen kopen vind ik wel drama. Hij heeft echt een maand of 10 gedaan met maatje 19/20. zijn eerste schoentjes. Toen was hij nog niet doorgegroeid maar waren die schoentjes veel te slap om steun te geven. In april of zo heb ik maatjes 21 gekocht en die hoef ik nog steeds niet te vervangen. Maar er is zo weinig keus in de ukkiemaatjes waar dan ook nog een stevige zool onder zit! en ik vind het eigenlijk niet leuk om nog bij de babyafdeling te moeten komen voor kleertjes voor hem. Chris is veel, maar een baby....no way!
    Ander probleem wat ik heb/had is rond de zindelijkheid. Chris is hier al een hele tijd mee bezig en ik laat hem regelmatig met alleen ondergoed rondlopen. Ondergoed gaat - voor zover ik gevonden heb- vanaf mt 86/92 en dat valt dus zo omlaag van zijn gat.... best lastig....

o ja en dat vergat ik bijna: het gezeik van het CB dat hij niet voldoende groeide en ik daarom maar moest stoppen met BV, daar werd ik gallisch van. - zeker omdat Chris een fervente flesweigeraar was- Ik ben ook doorgestuurd naar de kinderarts ivm groei, al maakte de kinderarts zich veel minder zorgen en daar hoef ik nu ook niet meer naar terug.

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    fenneke wordt in februari 4 en is 93 cm en 13 kg.
    Echt een mini,maar dat maakt ze ruimschoots goed met haar grote mond ;)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@loontje: hier 3 jaar, 1 maand en nu 91cm en 15kg :)
    Ook een ukkie dus :)
    Wat ik het vervelendste vond was overigens het commentaar op het cb.
    Wat willen ze dat je doet? Kind oprekken?

hier wel ook een peuter in babykleren... Deze winter kan ze echt voor het eerst mt98 goed aan.. dus wij hebben laatst heerlijk geshopt.
    Bruin, donkerpaars, rood.. meidenkleuren ipv roze :)

@sidmick: tja ik zei vaak niet eens wat als ze haar jonger schatten..
    "oh wat kan ze al goed lopen?"
    Maar ook weleens aan de stok gehad in de schoenenwinkel ja..
    Volgens de man in kwestie kon ik geen snowboots kopen voor Anne want dat dragen kinderen op haar leeftijd niet.
    Tja.. ik ga dat kind natuurlijk niet op haar sokken meenemen naar Oostenrijk. :)
    Zeker niet als ze heel de dag in de sneeuw wil sjokken.. Uiteindelijk werd het een paar stevige leren schoenen met extra sokken.
    moonboots in haar maat werden gewoon doodleuk niet gemaakt :(

Ze draagt inmiddels mt23 qua schoenen en wij kunnen vaak wel slagen bij Van Haren. (al was dat ook de winkel waar ik het aan de stok had met de eigenaar.. maar verder is het een goede verkoper en helpt hij graag de juiste schoen voor mijn peuter vinden)
    Daar hebben ze bobbi' shoes en dat is (vooral voor meisjes denk ik) veel met laarsjes met vetertjes dus ideaal.

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier het tegenovergestelde: Mijn zoon van 2,5 is precies even groot als jouw dochtertje. Ik heb dan ook de omgekeerde opmerkingen hier: Goh, zeggen ze niet op de basisschool dat hij achterloopt met praten? Dat soort dingen. Ik geef dan maar netjes en beleefd aan dat mijn zoon 2,5 is en nog niet naar de basisschool gaat. Rollen de meeste ogen uit hun kassen. Tja, net als Saskia haar dochter niet kan oprekken lukt het mij niet om mijn zoon tussen de bankschroef te pletten. Zo zie je maar weer dat er vele soorten en maten bestaan.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@nikita: mijn vader zegt altijd "vaker onder de kont schoppen! daar worden ze groot van!"
    Om dr vervolgens op te tillen en door de kamer te slepen met dr en te zeggen "nee hoor meisje! klein maar fijn en als ze het er niet mee eens zijn dan komen ze maar even bij mij"

wel cute :)

overigens lijkt het me vervelender dat ze je aanspreken op "achterblijvend" gedrag dan op te ver vooruit..
    Ook al is het vrij logisch dat je zoon van 2,5 nog niet praat.. lijkt zo'n opmerking me toch niet heel erg leuk.

16. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Klein van stuk zijn is niet altijd fijn,maar een groot kindje is ook niet alles.Mijn dochter is net 10 dagen 3,maar zij is 108cm en 18 kilo.Zij wordt altijd ouder geschat dan dat zij werkelijk is.

17. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    @nikita en ziezo...

Ook dat kan ik me wel voorstellen hoor aangezien mijn man zijn dochtertje een eind groter is (maatje 122) maar daar komt bij dat die ook echt een lichaam heeft van een 6 jarige.Ze praat slecht waardoor er ook wel raar gekeken wordt omdat ze vaak ouder geschat wordt.

Idd zie je maar dat klein of groot zo zijn eigen dingen hebben en natuurlijk niet elk kind is het zelfde.Natuurlijk ben ik trots op de kleine donder maar had ze 10 cm groter geweest dan netzo trots geweest hoor.

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dat van je vader is inderdaad heel schattig! Mijn zoontje praat wel, hartstikke goed zelfs voor zijn leeftijd, alleen niet zoals een vierjarige zou moeten doen ;) Maar das natuurlijk niet zo gek als je nog geen vier bent... En inderdaad is het niet leuk om steeds te horen dat men denkt dat hij nog zo weinig kan omdat ze denken dat hij ouder is. Ik zou dan wel van de daken willen schreeuwen hoe ver vooruit hij eigenlijk loopt, erg he? Alsof hij vooruit zou moeten lopen. Het frustreert me soms gewoon dat mensen denken dat hij ouder is, terwijl ik het die mensen ook niet kwalijk kan nemen. Hij is ook gewoon heel groot. Maar ja, daar zal ik mee om moeten leren gaan, want dit zal niet veranderen. Ik ben met mijn 1,88 één van de kleinere vrouwen in mijn familie, om over de mannen nog maar te zwijgen. Zij hebben hun jeugd ook overleeft dus het zal wel goed komen...

19. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ze kunnen idd beter te klein zijn voor hun leeftijd dan veelste groot.

Ik ben altijd een klein meisje geweest(nu nog met mijn 1m63).
    En ik werd altijd 2 jaar jonger geschat dan ik was.
    Ik werd door de oudere kindjes vaak als baby beschouwd en wilden ze vaak tuttelen met me hihi.

Mijn zoontje van 3,3 jaar is al 1m14 en word door veel mensen gezien voor ruim 5 jaar oud.
    Het is best moeilijk voor hem want vaak overschatten ze hem zo en zeggen dan van kan jij dat nog niet hij(hun zoontje) is 5 en die kan het al wel,tja zeg ik dan vaak hij is pas 3 gek he dat hij dan nog niet zo ver is,hij is 2 jaar jonger.
    Vaak zie je dan:$

Hij zegt tegenwoordig zelf uit bescherming al: mevrouw(of meneer) ik ben net 3 jaar maar erg groot voor mijn leeftijd.

Daarom kan je beter klein zijn dan groot,je moet al zoveel,maar ben je erg groot zoals mijn zoontje dan moet je veel meer kunnen in hun ogen.

Groetjes Bianca

20. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier ook een minimeisje. Nu 2 jaar en 2 maanden en 83 cm lang en 9 kilo. Ze draagt al een jaar dezelfde kleertjes en ook haar winterjasje zit nog prima.
    Haar zusje van bijna 5 maanden zit al in maat 68/74 en weegt ruim 6,5 kilo. Ik zie het makkelijk gebeuren dat zij haar oudere zus nog gaat inhalen.

Deel Deze Pagina