Moeders met kleine(cm's) kindjes.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loontje81, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij hebben ook een ukkepuk in lengte dan ;) Hij is nu 2.5 en 84 cm rond de 12 kilo denk ik.

In eerste instantie veel opmerkingen gehad dat hij zo klein is maar nu valt het wel mee. Wat betreft kleertjes herken ik wel dat alles 2 seizoenen kan. Hij had deze zomer veel hetzelfde aan als vorige zomer. Nu mt 86-92.

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heb niet alles gelzen, maar herken veel in de eerste post:

Mijn zoontje is 3 jaar en 3 maanden en is 94 cm en 12 kilo. Met name dus een vlieggewicht, maar ook niet al te groot. Hij was een half jaar geleden overigens pas 88 cm, dus hij is in dat half jaar even de lengte in gegaan.

We dragen hier maat 92, want 98 hangt als een zak om hem heen. Broeken moet ik echt met zo'n elastieken band kopen en hij heeft dus altijd zo'n opgevrot stuk broek achter...

Maar voordeel is dat ik van winter 2 (1 jaar en 3 maanden) tot en met nu (winter 4: 3 jaar en 3 maanden) met delfde garderobe heb gedaan. Hij zat toen namelijk in maat 86 en droeg dat tot voor kort zelfs nog...

Hij wordt jonger geschat, tot ze hem horen, want zijn woordenschat is altijd wat vooruit geweest. Hij is dus nu in de lengte wat aan het groeien, maar gewicht blijft echt laag. Zijn zusje van 19 maanden is 11,5 kilo en 82 cm....

Ach, hij is vrolijk, gezond en fit, dus ik probeer me er niet aan te storen. Soms lastig, als je in het zwembad die molliger kindjes ziet, en hij dan met die ribbetjes...

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat denk ik dus ook altijd met mijn dochter, maar die lijkt nu wat te blijven steken, terwijl mijn 'kleine mannetje' dus juist ineens een spurtje heeft. Je kun wat dat betreft niets voorspellen.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochter is net 4 en is net 1 meter en 2 cm
    14 kilo en heeft maatje 24 van schoenen
    ze draagt 104-110 van kleding
    youame moet ook volle producten eten en drinken
    ze zit nu eindelijk op de normale lijn

mijn zoontje daar tegen zit op maatje 24 en is net 2 en draagt 98-104 van kleding

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83

:$:$:$

Jeetje ik heb echt een reusje:p mijn zoontje van nog geen jaar is al 81 cm en 12,2 kilo

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Snoozie: wat is jouw meisje licht zeg! Mijn zoontje is net zo oud, ook 83 cm maar wel 11,9 kilo. Ook niet zo groot dus! Zit nu nét in maat 86 van broeken, en bovenkleding maat 86-92, ligt een beetje aan het merk.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik zie trouwens ook dat veel mama's moeite hebben met schoenen kopen, maar mijn zoontje heeft wel een 'normale' schoenmaat: 25 en toen hij begon met lopen 21.

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wie zegt dat ze volle producten moet eten en drinken? CB? HA? KA? Ik doe dat zelf wel eens, maar niet al te bewust, maar ik heb nog nooit adviezen gehad. Ik ben er door CB ook nooit over aangesproken trouwens, want die zeggen altijd dat gezond en fit belangrijker is...

9. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 26 maanden en is 85 cm en 10,8 kilo.
    Hij is altijd al licht geweest maar als je naar mij kijkt dan begrijpen mensen wel waarom hij niet zwaar is want weeg zelf ook maar 51 kilo :p

Ik heb er nooit wat te horen over gekregen op het CB, ja dat hij te licht is maar zolang hij blijft aankomen is er niks aan de hand. Sinds zijn 2e verjaardag ben ik overgegaan naar maat 86. En hij heeft pas maat 21 van schoenen.
    Nu zijn winterlaarsjes heb ik in 22 gekocht maar zijn andere schoenen zijn gewoon in maat 21.

Ik vind het heerlijk zo'n klein/dun ventje....zie er alleen maar voordelen van...doe erg lang met zijn kleding en schoenen en als ik hem moet optillen is hij nog niet zo zwaar! ;)

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Inderdaad, dat voordeel van optillen vind ik echt enorm groot. Als ik zijn 9 maanden oudere nichtje wel eens optil, breek ik bijna mijn rug. Niets ten nadele van dat meisje hoor. Zij is namelijk 'te groot' voor haar leeftijd: ca. 1.15 en ruim 20 kilo. Woensdag 4 geworden... En ook daar doe je niets aan...

11. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Het enige wat ik kreeg te horen op Cb is dat ze klein was maar de verhoudingen wel klopte dus lengte met gewicht lagen op 1 lijn.Zolang dat het geval is vind ik het helemaal goed.

Nu kleintje van 3 maanden en daar viel ze over dat de groeilijn iets naar beneden gaat.Ga me er niet druk om maken aangezien er nog genoeg groeispurten komen.Denk niet dat dat een kleintje blijft al loopt ze in verhouding wel achter op mijn oudste dochter(andere vader).Misschien krijgt Djènoa wel later der groeispurten en haalt ze met kop en schouder alles in.

Hebben ze bij jullie nog een richtlijn gegeven wat betreft uiteindelijke lengte?
    Bij Caitlin werd er gezegt dat ze mede door de gezonde welvaart zeker een halve kop groter gaat worden dan mij.Ik ben 1.63,ex is 1.68.Zij zal dan tegen de 1.70 gaan lopen volgens hun maar of dat gaat gebeuren?!

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    volgens mij overtreffen onze jongens nog alle andere kindjes,:D

de oudste is nu 3 jaar en 2 maanden en weegt 12,6 kilo en is 89,5 cm.
    draagt qua kleding van onder 86 en 92, en dan hangt 92 vaak nog als een hobbezak omdat hij ook zo slank gebouwd is.
    ( ga dus geen 50 euro neerleggen voor bv een vingino jeans, want die passen uiteraard weer wel:x)
    bovenkleding draagt hij 92/98 en soms nu ook 104.

hij valt dus helemaal buiten de curve en we krijgen regelmatig opmerkingen van mensen, maar ach, daar zijn we nu wel aangewend.
    ook het bureau doet niet moeilijk aangezien mijn man en ik allebei klein zijn is het gewoon te verklaren.

de jongste is nu anderhalf en weegt 11.6 kilo en is 78 cm.
    hij zit tussen de -1 en -2 lijn, maar is wel weer een stuk zwaarder in verhouding.

schoenen kopen is hier geen probleem.

vanwege alle opmerkingen zou het fijn zijn als ze bv 10cm langer waren geweest, maar het zijn wel mijn mannetjes!! dus het is gewoon niet anders.
    de oudste heeft nu wel een groeispurtje gehad, is iets meer naar de -2 lijn gegroeid, dus wie weet waar het stopt.
    tot nu toe worden ze rond de 1.70 geschat.

groetjes joyce

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja de schatting hier is zo'n beetje tussen 1.65 en 1.85
    Tja.. dat zijn de meeste mensen op het moment volgens mij :)

14. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Is ook best een uiteenlopende schatting.ZO rond de 1,65 ben je niet lang en 1,85 is best aan de maat hahaha.

15. Saskia78

@loontje: ons idee :)

Wij zijn allebei tussen ong. 178... plus beetje marge en dan kom je daar dus op uit.
    Maarja die schatting was toen ze een half jaar oud was en echt precies buiten de onderste lijn viel met dr lengte.
    Nu is het nog steeds een uk.. maarja voor hetzelfde geld blijft ze tot dr pubertijd en ukkie en is het dan ineens een sliert.
    Of niet... dat kan ook :)

16. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    @Saskia...Is het niet zo dat ze dan meer naar jullie lengte gaat neigen??Of zitten kleine mensen ook aan jullie kant?

Hier oudste dochter van mij en mijn ex,1.63 en 1.68 maar vooral kleine mensen in de familie.Heb een tante van 1.53 en mijn exschoonma is ook niet veel groter als dat.

Nu jongste is van mij en nieuwe man, 1.63 en 1,86.Maar aan zijn kant dus ook kleine mensen,tante's oma en moeder.
    Dus lijkt mij dat de kans er in zit dat Djènoa niet heel erg groot gaat worden.

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Is bij mijn neefje ook hoor...mijn neefje is 5,5 maand ouder dan mijn zoontje en denk wel 15 cm groter en paar kilo zwaarder.
    Die heeft ook al maat 27 van zijn schoenen en dat is echt groot voor een kind van 2,5 (vind ik)
    Maar als ik hem optil dan vind ik hem echt zwaar en als ik dan mijn zoontje op moet tillen dan scheelt dat echt veel.

Ach het is maar goed dat er zoveel verschil in zit want allemaal dezelfde kindjes is ook zo saai he ;);):p

18. Saskia78

Hmm hier een nichtje van 11 maanden jonger...
    En als mijn moeder dan weer eens opmerkt dat Anne bepaalde dingen toch wel echt beter kan...
    Dan blijkt maar weer wat een beetje lengteverschil te weeg kan brengen.
    Gezien mijn moeder toch ergens diep van binnen toch moet weten dat Anne bijna een jaar ouder is :)

De dames zijn overigens evengroot. Het leeftijdsverschil zie je vooral in gedrag eigenlijk.

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo

de kinderarts
    mijn dochter heeft snelle verbranding net als der vader
    die neemt ook alleen maar volle producten
    was ook beter voor de aantal operaties wat ze heeft gehad
    bij halfvolle producten ging ze alleen maar afvallen

20. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

JA hier echt een piepje, maar moet zeggen dat ze ook heel slecht eet, we lopen met haar bij KA. Broeken hier zijn trouwens ook moeilijk. Que lengte heeft ze 80-86 maar que middel eigenlijk 74. Heb nog nooit een goed zittende broek voor haar gevonden!

Deel Deze Pagina