Moeders met perfecte kinderen!?

Discussion in 'De lounge' started by Momfulness, Nov 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Bosi, als je ze maar lang genoeg laat liggen dan zijn ze vanzelf te moe en uitgehongert om zich nog te laten horen denk ik! haha

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    ohh gut... ik heb zo'n tante... we waren tegelijk zwanger, mijn zoon is 3 maanden ouder dan mijn neefje. Maar mijn neefje was overal beter in, was veel zwaarder (is nog steeds te zwaar) etc etc.
    Nu zijn ze beide 10 en mijn neefje loopt ver achter, kon ook lang niet goed praten, zij gaven de schuld aan de huisarts omdat ie zolang oorontsteking had. Maar mijn oom en tante doen niks maar dan ook niks met de kinderen, de tv (op hun eigen kamer) staat de hele dag aan...
    Nu hebben ze wel toevallig beide ADD (zoon en neefje) en daardoor zijn ze beide uitgebreid onderzocht en nu blijkt mijn neefje straks naar het speciaal onderwijs te moeten waarschijnlijk. Zijn IQ, ben ik gewoon van geschrokken is maar 82. Maar ik ga dan niet roepen dat mijn zoon juist een hoog iq heeft.
    En nu ze niet meer over haar eigen kinderen gaat opscheppen begint zo over haar kinderen op het kdv, als ik dan aan mijn moeder vertel dat zij net haar eerste stapjes heeft gezet, dan roept zij dat zij op de creche... enz. arggg!

3. Momfulness

@Napoleon, duidelijk voorbeeld van "proberen te verbloemen dat hun kindjes toch wat verder achterlopen". Begin uit de vehalen steeds meer op te maken dat het een hoop onzekerheid is. het domme is dat mensen dat door hebben en juist gaan denken dat er dan wel iets moet zijn.

Gisteren was mijn vriendin hier en ze zei, "goh, hij huilt wel veel". Toevallig is het tussen 7 en 10 'avonds meestal raak hier, maar dat zeg ik dan niet. Ik zei "ja, raar hé!" Zou het komen omdat het een baby is??

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Die kinderen zijn niet perfect hoor... maar ziek ;)

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Tja ik moet inderdaad wel , kan er helaas ook niets anders van maken .. Normaal als mensen en kinderen gaan slapen dan vallen ze eerst in een soort van sluimerslaap en dan in een diepe slaap en mijn dochtertje bleef een beetje tussenin hangen waardoor ze dus niet in die diepe slaap kwam of een uurtje of twee hoogstens en dus vaak wakker werd of schrok .. nu moet ik zeggen dat ze sinds een maand of 4 wel redelijk slaapt , ze word wel nog iedere avond een keer of 5 wakker als ze in slaap is gevallen maar de nachten gaan best goed , ze slaapt nu wat vaker 8 uurtjes aan elkaar en daar ben ik ook heel blij mee :D

6. Momfulness

Nicole, fijn te horen dat er verbetering in zit. Wat een prachtmeid trouwens. Of moet ik zeggen om dit topic in ere te houden "dat doet die van mij nou noooooooooooooit!!". :D:p

7. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dank je wel luna1 :D , ja zou je inderdaad kunnen zeggen ( en ik hoop ook oprecht voor je dat die van jou dit nooooit gaat doen ! ) hahahaha ..

8. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    1,340
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zit in het onderwijs, dat is helemaal leuk, oudergesprekken voeren met ouders waarvan de kinderen perfect zijn, nooit betrokken zijn bij conflicten etc...Errug lastig soms op deze mensen dan te vertellen dat wij dat toch enigszins anders zien!! Perfecte kinderen bestaan gewoon niet, lijkt me enorm saai. Ze moeten toch iets te leren hebben....elk kind moet zijn grenzen kunnen verkennen en verleggen, dat dat dan bijv. met botsingen en conflicten moet gaan, daar leren ze alleen maar van. Gelukkig!!

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik ken ook zo iemand....
    Die heeft ook een baby van een jaar oud.

En toen ik net bevallen was, voelde ik me helemaal niet top! Sterker nog, ik voelde me zwaar klote en depressed! Genoot niet van mijn kindje. En ik vond het allemaal maar zwaar.

Maar naar haar zeggen vond zij het NOOITTTT zwaar en is het moederschap alleen maar leuk, leuk en leuk. Nooit moeilijke momenten! Ze is zo iemand die zal doen alsof ze de perfecte moeder is en perfect kindje heeft... ;)
    Tot ik een keer bij haar thuis was... God...ze was vreselijk gefrustreerd omdat haar kindje de fles weigerde (had gewoon geen honger!)..en zij maar duwen met die fles... :$ Toen zag ik toch echt even een andere mama, oeps!!!!

Dus ja, vaak is het allemaal de schijn ophouden.
    Ik ben heeeeeeel eerlijk in wat ik voel en hoe het gaat... daar schrikken andere mama's van, merk ik. Soort van taboe ofzo?
    ;)

10. Writer

Writer Niet meer actief

ah leuk dat soort moeders ken ik:D
    er was een moeder die altijd mij moest hebben,zodra ze mij zag moest ze altijd vertellen dat hij kinderen let op alle 6 meteen door sliepen tot uur of 10 ,ze liepen allemaal voor hun eerste verjaardag ,ze deden gewoon alles perfect ,,hadden we een keer over hangend borsten ,zei ze meteen dat ze nog steeds super stevige borsten had , ohjaa ze had nooit borstvoeding gegeven;)

ze rookte niet want ze wou haar kinderen goeie voorbeeld geven , zelfde middag wees iemand mij haar dochter aan 17 jaar zwanger en zwaar sjiekje in haar handen roken;),andere kind was uit huis geplaatst .een andere was met neger vandoor,wat ze niet kon accpteren

zo zie je maar dat is gewoon eigen onzekerheid de vrouw wil in alles vertellen dat ze perfect voor elkaar heeft maar niet dus

ik heb makkelijk zoon , mij buurf is soms jaloers op, ze zegt zo vaak wat is hij braaf ,en eet zo goed en slaap zo door , maar ik kan echt niet zo over scheppen ,dan zeg ik altijd iets wat minder goed is aan hem:p gewoon omdat ik weet dat ze beetje moelijkere kind heeft ,mij dochter was een moelijke huilbaby dat vertel ik ook gewoon

de vrouw met de perfecte kinderen had ik geen zin om mee te praten ,na dat laatste keer weer bleef scheppen ,heb ik haar letterlijk gezegd( je bent gewoon een perfecte moeder )gek genoeg kon ze niks meer uitbrengen:p

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    zo heb ik vaak dat als ik ergens ben b.v op een verjaardag en eentje van mij die vreet wat uit en dan zucht ik meestal daarna even...Dan krijg meteen de opmerking...tja dat wist je had je maar niet aan drie kinderen moeten beginnen ik heb er tenminste een! ik reageer er meestal niet op want word er zo moe van dat ik niet eens ff een zuchtje mag laten omdat het 1 minuut van de dag even niet mee zit

12. Momfulness

@Mamabeer, irritant hé! hier ook mensen die zeggen dat ik nu wel geen 2e meer zal willen als ik een keer zeg dat Julien veel gehuild heeft. haha.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Layla sliep ook al vanaf de eerste nacht door, huilde ook nooit, is zelfs altijd superrrr vrolijk, echt alles volgens t boekje...
    Maar nu ze wat ouder is, kitst ze ook dr eten uit, luistert ze ook wel eens niet...

Draai daar inderdaad niet omheen...

Sterker nog, als er echt niks aan t handje is (volgens de moeders) dan liegen ze dat ze barsten...
    Geen enkel kind is perfect, sterker nog het niet luisteren en uitdagen zit in de natuur, dus het zou niet kloppen als ze wel perfect waren

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en wat dacht je dan van deze....
    hoe gaat t met je dochter alles goed?
    ja gaat goed ik loop nu bij fysio met haar omdat ze nog niet draait en uit zichzelf omrolt.
    o wel lui meisje dus....
    neeeeejjjjjjjjjj niet lui
    wat zou jij doen als je vanaf je 5e maand in tracktie daarna 12 weken gips en toen spreidbroek op wijdste stand zou zitten.
    pfffffffffffffffffffffff word er soms zo moe van.
    owwwww loopt ze nog steeds niet dan....

loopt ieder kindje van nog geen 1 jaar al ?
    volgens mij ook niet

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    stom dat ze meteen zeggen dat ze lui zijn dan....

En nee vanaf 1 jaar lopen ze echt nog niet allemaal hoor, echt niet..... Bij Layla op babyzwemmen is er nu 1 van 16 maanden die pas NET loopt, en 1 van 15 die t ook nog niet doet.
    Ik zelf liep ook pas met 16 maandjes

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Die van mij liepen allebei met een jaar maar een jaar geleden vroeg een iemand van de familie die zelf ook een dochter heeft van dezelfde leeftijd (toen waren ze 1 jaar) of Ryan al kon praten:( nee zei ik die van jou wel dan...ja die zegt al wat woordjes achter elkaar..wat raar hij nog niet??

werd er zo kwaad van...en 3 maanden erna vroeg ze het alweer...waarop ik antwoorde: Tuurlijk hij kan het hele alfabet opzeggen als ie daar zin in heeft :D

17. 4days

4days Niet meer actief

Grrr ja vervelend is dat he! Mijn zoontje liep ook al met 12 maanden, en dan gingen mensen juist stom doen omdat hij nog niet kan praten... Alsof ze alles met een jaar moeten kunnen?! Wat een onzin! En ik kan zoooo veel belangrijkere dingen verzinnen dan wanneer ze kunnen lopen of praten. Bovendien leren ze het uiteindelijk allemaal. :)

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Och verschrikkelijk, ik heb zo'n schoonzus. Heel irritant.

Als we daar komen (zelden gelukkig) zitten we binnen no time met alle foto boeken van die kleine op schoot en moeten we weer een of ander filmpje kijken.
    Nu is die kleine van haar ook wel slim, ze is net twee en spreekt al hele zinnen.
    Maar ze reageert dan zo raar als ik zeg dat mijn neefje van twee alleen nog maar ooh en aah zegt. Oja en tegenwoordig zegt ie tegen iedereen: Hou op...
    Ik denk dat ik m maar een keer meeneem naar haar. Kan ie de hele tijd tegen haar 'hou op' zeggen...

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    volgens mij zijn het maar enkele kinderen die al zinnen zeggen met 1 jaar? tenminste die 2 van mij zijn dan heeeeel laat want Ryan is er pas mee begonnen.

maar het is echt zo irritant en wat nog erger is dat het ook nog vaak familie is en me dan ook nog moet inhouden om een hele discussie te vermijden

20. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    In mijn ogen is mijn kindje perfect hoor :$
    En eigenlijk ben ik altijd wel trots op dingen die hij kan of doet!
    Misschien wel irri voor mn vrienden & familie, maar soms moet ik gewoon dingen kwijt, omdat ik zooo verliefd ben op mn kereltje :D

Overdrijven doe ik nooit, en ik zeg het ook eerlijk als ik soms doodmoe word van zijn peutergedrag!
    Maar toch vind ik het heerlijk om over mn kind te praten van wat hij allemaal al kan en doet en zegt..

Bij deze, sorry, maar ik kan het niet laten!
    Ben zoo verliefd :D

Share This Page