Mijn dochter van vier is getest, Zij is niet hoogbegaafd maar hoogintelligent. Gelukkig niet hoogbegaafd. Sociaal staat zij wat minder sterk. Tot ook wel irritatie van mij hoor soms. Maar er waren toen moeders die hebben gezien dat dochterlief al schrijft. Toen zei dat mens dus: ,, Ah... Asley kan dan wel niet schrijven, wel goed babbelen hé?'' Nou dat kan mijn meisje ook! alléén niet op commando. De ontwikkelingssprongen komen altijd op school aan bod bij de schoolpleinmama's. Ik heb er al helemaal niets mee. Sorry.. altijd hetzelfde geleuter wie wat kan.. en hoe...
super topic!! Ik heb ook zo'n perfect kind. Vaak ziek, heeft van alles en nog wat Slaapt nog steeds niet door, net ngo 2 1/2 in gevecht geweest Eet matig, lust weinig Is lekker aan het peuterpuberen, alles is NEE en dan oo echt nee Maar verder is het een heerlijk ventje waar ik van geniet, en ik ga zo slapen, en hopelijk kan ik een nachtje door slapen zodat ik morgen nog meer van hem kan genieten
trots zijn is zooooo iets anders dan tegen een andere moeder zeggen gohhhh kan die van jou dat nog nie eens:x dusssss gewoon lekker verliefd blijven en trots zijn op hem. ik ben supertrots dat mijn dochter zich omdraait van rug naar buik en die is a.s dinsdag 1 jaar. maar ja heupafwijking heeft alles gestremt dus vandaar
Mirell dat is toch ook iets om trots op te zijn! Wat maakt het uit dat ze het wat later doet, ze doet het toch maar eventjes na de problemen die ze heeft met haar heupjes.
Ohja vreselijk. En vooral als die kinderen zo perfect zijn door de perfecte opvoeding van die perfecte ouders!
Mja mijn meissie is met alles laat volgens n kennisje. Haar 2 ling was natuurlijk sneller met rollen, kruipen en lopen en dan tips geven over hoe ik haar MOET stimuleren want dat ze dat op haar eigen tijd en ritme wel doet kan dr niet in bij dr. En dan begin ik altijd maar over mn eerste die met 12 maanden al tot 21 telde, alle cijfers en letters kende, alle kleuren kende. En dat mn 2e met 9 maanden al rende! En uitgekletst is ze weer! (maar goed mn oudste heeft PDD-NOS en mn jongste hangt tegen ADHD aan dus....) Van mij hoeft het allemaal niet zo snel hoor. Het is waarschijnlijk de laatste dus laat me lekker genieten zeg! JA ook van het huilen, de drift buien die er aan zitten te komen en het dwarse wat er al is. Dat hoort er bij! Kindjes die nooit huilen? YEAH RIGHT! Dan klopt er iets niet met de kleine hoor! En 9 vd 10 x komen ze daar op 2 jarige leeftijd dan wel achter....of soms wat later. En inderdaad ik mag ook nooit zuchten of steunen als het even niet mee zit. Want dat had ik toch kunnen weten? Had ik maar niet aan NOG n kind moeten beginnen (alsof ik er al 50 heb ofzo...tis de derde! En mn man zn eerste biologische) Mogen we aub gewoon even mens zijn naast het moeder zijn?
voor de buitenwereld lijkt het alsof ik een perfecte dochter heb. ze is altijd vrolijk, huilt nooit, blablabla. maar wacht maar tot ze alleen met mama is!! het lijkt wel alsof ze af en toe een show op voert voor andere mensen, kijk eens hoe leuk ik ben, en zodra we thuis komen.. drama!! nu is ze toevallig al een paar dagen extreem lief, en kan me alleen maar voorstellen dat er wel een heel vervelend sprongetje aan zit te komen.. maar juist doordat iedereen denkt dat ze zo makkelijk is, is het zo moeilijk om soms met mensen te praten dat ze dat niet altijd is! ze slaapt erg slecht snachts, doet alles wat niet mag, en kan soms uren mekkeren om helemaal niks. maar nee, dat word niet geloofd, want als anderen haar zien is ze altijd zo lief, en ik zal me wel aanstellen!! aaargh. het is een lief meisje hoor, en voor mij is ze perfect. maar ze is echt niet altijd zo makkelijk als mensen denken die haar een uurtje zien.