vriendschap is t zijeen ilusie?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

#1 Momfulness, 2 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2009
    Hoi,

Dit topic open ik omdat we eigenlijk zelf even niet meer weten hoe we hiermee om moeten gaan.

We hebben een vriendenstel. Mijn man en de man van het stel hebben beide een eigen zaak. Mijn man als aannemer van renovatieklussen. Hij als autohandelaar. Ze zijn eigenlijk tegelijk begonnen en nu loopt de zaak van mijn man beter. Ook de autohandel gaat redelijk maar goed....

Nu is die man op het idee gekomen om precies hetzelfde te gaan doen als mijn man en ook nog in hetzelfde gebied. Ze worden dus concurenten zakelijk gezien...

Het zijn onze beste vrienden en mijn man is nu wel heel erg teleurgesteld. Die jongen gaat nu ook met alle ideeen van mijn man aan de haal....

We weten even niet hoe we hiermee om moeten gaan.

Wat zouden jullie doen?

Liefs Luna.

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    gesprek aan gaan en jullie gevoelens uiten en vragen wat hij nou verwacht wat jullie ervan vinden???

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Om tafel gaan en bespreken wat jullie ervan vinden...

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    idd, samen om de tafel en vragen hoe hun erover denken,
    wat dit met jullie doet.

en natuurlijk absoluut geen ideeen meer doorgeven/vertellen!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Inderdaad, om de tafel gaan, en gewoon eerlijk zeggen dat dit niet de bedoeling is. Ik vind echt dat ze dit niet kunnen maken.
    Veel suc6!!

6. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Jammer dat die vriend zich zo gaat opstellen.
    Het klinkt een beetje alsof hij een beetje tegen jullie op ziet.
    En dat hij daarom je man wil na-apen met z'n werk.
    Een beetje sneu maar het klinkt een beetje als afgunst.

Ik zou het als ik jullie was wel aankaarten.
    Want anders wordt het jullie ondergang met werk.
    Ik hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen.

7. Momfulness

mijn man heeft idd aangegeven het niet leuk te vinden. onze "vriend" zei dat we een ander ook iets moesten gunnen. Mijn man heeft die vriend steeds overal mee geholpen en nu dit......
    Komt bij dat die vriend mijn man in eerste instantie aan die klant had geholpen en er nu dus zelf mee aan de haal gaat.

De vrouw van het stel is al sinds mijn 3e mijn allerbeste vriendin dus dat maakt het nog moeilijker.

Mijn man is iets te goed van vertrouwen geweest helaas. Vind het zo zielig voor hem

Nog mensen met vergelijkbare situaties.
    bedankt voor de antwoorden.

8. Momfulness

O ja wij denken ook dat het afgunst is van hem uit.

Mijn vriendin staat er eigenlijk een beetje los van. Ze durft ook niet tegen hem in te gaan en ze heeft verder ook niets te zeggen over de financien.

9. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    tja heel moeilijk ik denk dat de vriendschap hier aan kapot kan gaan. Heeft hij het er eerst niet met jullie over gehad dan? Ik zou gewoon een gesprek aan gaan

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik vind het "van een ander ook iets gunnen" ook andersom gezegd kan worden he...
    Kijk jouw partner is bereid zijn vriend te helpen als ik het zo lees... dus gunnen doet jouw partner hem echt wel iets...
    Maar om het nu zo aan te pakken als dat die vriend het doet, vind ik ver beneden peil....

Ik zou zeggen... nogmaals een goed gesprek en evt. samen kijken naar een andere branche/gebied...
    Verder ideeën voor jullie zelf houden idd...

Succes ermee..! Een heeel vervelende en nare situatie!
    Trouwens... Voor jullie is de vriendschap heel veel waard... en jullie vinden dit heel jammer... Dat lees je tussen de regels door... Maar ik vraag me af of de vriendschap voor die vriend ook wel zo belangrijk is....

11. Momfulness

@mamabeer, nee hij heeft het er vantevoren niet met ons over gehad. Hij zei wel dat hij in eerste instantie alleen vloeren ging leggen. Mijn man zou er dan ook wat aan hebben want als hij dan klanten zou hebben die ook andere dingen gedaan moesten hebben dat hij dan mijn man aan zou raden. Mijn man had dus een klus waar ook een vloer gelegd moest worden en heeft die vriend bij die klant aangeraden. Nu had die vriend ook een klant voor een vloer en nu gaat hij de rest (badkamer renovatie etc) ineens zelf door mensen laten doen.

@Wishgirl, denk inderdaad dat de vriendschap voor mijn man meer betekend dan andersom vanuit die vriend. Lastig is dat de vriendschap tussen mij en mijn vriendin hieraan ook onderdoor kan gaan. Als zij namelijk achter haar man blijft staan en niet toegeeft dat ze toch wel heel erg slecht bezig zijn zal ik haar ook even niet meer hoeven zien.

Heel moeilijk. Voor mij is het meer een zusje. Volgend jaar gaan we trouwen en zijn we ook getuige op elkaars bruiloft. We waren al aan het kijken voor een woonboerderij om ieder een deel te gaan verbouwen. Ook ben ik peettante van hun kindje en andersom "was" dat ook de bedoeling. Zo hecht "was" de vriendschap dus...

Ben er echt van ontdaan en mijn man ook.

Bedankt, het helpt wel om er even met anderen over te praten die het onafhankelijk bekijken.

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je het prettig vindt om even een mening te horen of een visie van mensen die er helemaal buiten staan.. Die kijken er toch met andere ogen naar....

Weet je... Het lijkt mij verschrikkelijk als ik een vriendin zou hebben waarbij ik voor deze keus zou komen te staan.... Dat is net een zus voor je... Je kent haar bijna je hele leven al... Als je meetelt van wat je je kan herinneren is het je hele leven..

En tóch zeg ik dan... Als zij er niets verkeerds in ziet en zo reageert als haar vriend... zou ik er toch een punt achter zetten... of op een heeeeeel laag pitje... Want wat is de vriendschap voor haar dan waard? Ben jij dan voor haar ook wel als een soort zusje???
    Dan doe je dit elkaar nl. niet aan... Dan kies je voor vriendschap!

Die woonboerderij samen zou ik zeker niet meer doen... en ik denk dat ik ook eens zou nadenken over of er geen anderen zijn waar je je kind liever zou onderbrengen als er iets met jullie zou gebeuren... (God behoede het....)

Toch?

Maar ik snap dat dit heeeeel moeilijk is hoor.... Maar zoals ik al zei... maar dan in andere woorden.. Kies wel voor jullie zelf...

13. Momfulness

@Wishgirl, ontzettend bedankt dat je even je tijd aan mij wilt spenderen. ;)

Het is inderdaad even de vraag of er andersom ook zo gedacht wordt. We gaan er in ieder geval nog een keer met ze over praten. Eerst mijn man alleen met die vriend. Zij hebben het altijd over zaken samen en ik en mijn vriendin trekken ons er doorgaans niets van aan... Erg vervelend dus inderdaad dat dan juist zoiets tussen onze vriendschap in zou komen te staan.
    Maar ja, het voelt toch al niet goed meer dus ben eigenlijk al met een soort verwerkingsproces bezig.

Peetouders zullen ze zeker niet meer worden. Gelukkig zijn we dat dan nog voor. Hoe triest ook.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Is vanzelfsprekend hoor... voor mij dan ;)

Ik zou het ook fijn vinden als er mensen zijn die mij wat willen bijstaan en willen aanhoren als ik met zoiets ingrijpends zou komen te zitten...

Het is dan wellicht idd beter om ze nu ook eerst maar eens even samen te laten uitpraten aangezien jullie dames er normaal gezien ook buitenstaan... Kijken hoever het gaat... en of het nog allemaal weer terug te draaien is...
    Al zou ik persoonlijk wel willen dat die vriend een andere zaak zou beginnen en zijn excuses zou aanbieden... en de belofte dat ie nooit meer zoiets zal doen...

Maar hoe het ook gaat lopen... nogmaals... denk aan jullie eigen gezin... en aan jullie eigen financiën...

15. Hoe erg het ook is, ik zou het contact met hun verbreken.

En jou man is al wat langer in de klusbranche bezig, dus als hij zijn werk goed doet, zal zijn bedrijf echt wel blijven lopen!
    ook al is er concurentie.

Ik zou ook geen gesprek meer aan gaan, want die vriend zet zijn plannen toch door, dus geen energie meer insteken!

Ga voor jullie zelf!

Niettemin vind ik het wel erg dat jullie vrienden zoiets hebben gedaan, en dat jij daardoor je vriendin kwijt bent!!

16. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    misschien kun je ze er wel vanaf praten. Het lijkt mij dat een autohandelaar niet echt veel weet van renovatieklussen.
    Een andere optie is natuurlijk om hem in het bedrijf te trekken.

17. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    oh wat een vervelende situatie werk met vrienden gaat bijna nooit goed.
    Ze zouden nog eens erover kunnen praten zet hij het door dan op zakelijk gebied helemaal breken en hopen dat de vriendschap blijft al is het maar tussen jou en je vriendin, jullie hebben hier niet voor gekozen.
    Oja en als hij niet kundig genoeg is valt hij vanzef door de mand.

18. Momfulness

:) Bedankt all.

Echt stoppen met het bedrijf zal die "vriend" niet doen. Hij doet het samen met zijn broer...

Mijn man is er eigenlijk een beetje klaar mee en gaat er nog een keer een goed gesprek mee aan. Als dat niet helpt en er dan geen opheldering komt dan is dat jammer. Even kijken hoe hij reageert.

Ik denk dat ik mijn vriendin toch echt wil blijven zien hoor. Ik zou er echt kapot van zijn als ik haar niet meer in mijn leven zou hebben. Dan maar gewoon de mannen even links laten liggen. Ik zeg wel heel stoer dat zij het dan kan uitzoeken maar zo werkt het gevoelsmatig niet. We zijn zeg maar zo hecht dat we eerder van elkaar wisten dat we zwanger waren dan onze mannen....

19. Writer

Writer Niet meer actief

zo dat is niet leuk zeg:(

we hebben ook eigenzaak ,vorige eigenaar moest tekenen in contract dat hij geen zelfde zaak in zelfde dorp mag beginnen ,want dat lijkt mij logisch klanten pikken van iemand anders

en dat doet een goeie vriend van jullie ,vind ik niet normaal
    hij mag dan lekker beginnen met eigenzaak maar toch liever ergens anders,want stel je voor dat hem ook goed gaat daar in zelfde gebied ,kost jullie klanten :(gaat het met jullie zaak minder goed ,dat zou een goeie vriend niet doen ,hij lijkt wel jaloers te zijn op jullie

met de vrouw zou ik ook geen contact breken ,want ze staat volgens mij buiten ,ze kan er ook niet veel aan doen volgens mij

maar de vriend is geen goeie vriend als hij dat echt gaat doen

20. Alita

Alita Niet meer actief

ppfff erge he...soms denk je dat mensen vrienden zijn en kom je erachter dat jij er echt anders over denkt! Ik heb dat steeds vaker nu als je iets ouder begint te worden....
    Soms moet je je afvragen of je zo`n mensen in je leven wilt, wat jij verwacht van anderen en dat jij dat ook mag terugverwachten!! Ook vindt ik wel dat de betreffende vriendin toch wel iets ervan kan zeggen eigenlijk...

Deel Deze Pagina