2 kids op één kamer.

Discussie in 'De lounge' gestart door Boots, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Heeft iemand ervaring met 2 kids op één slaapkamer?

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ja! Sinds een paar maanden woon ik met m'n twee dochtertjes samen in een 3-kamer woning. De twee meiden (6 en 2 jaar) slapen samen in de grootste kamer. Dit gaat over het algemeen prima. Af en toe is de jongste wakker 's nachts, maar gaat dan al snel weer slapen.

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    heb zelf de meeste jaren met een van mijn zusjes op de kamer gelegen. Als je klein bent is dat best leuk, mits je je eigen hoekje met spulletjes hebt, als je ouder wordt heb je meer behoefte aan privacy, maar dan heb je het over 12 jarig. Wat wil je weten dan?

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Mijn oudste en jongste dochter liggen bij elkaar op 1 kamer en dat gaat prima! Als zoonlief ons straks komt vergezellen gaan waarschijnlijk alledrie de meiden bij elkaar op de kamer, maar dat kan uiteindelijk ook best anders uitpakken. Voordat wij een 'set-up' hadden waarbij de drie meiden allemaal een goede nachtrust hadden, hebben we ook eerst 6/7 keer de boel verschoven hahaha!

Liefs
    Esther

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Toen mijn zusje en ik nog jonger waren, lagen we ook bij elkaar op de kamer.
    Toen ik een jaar of 8, 9 was, ben ik naar een andere kamer verhuisd.
    Niet omdat we last van elkaar hadden, weet eigenlijk niet eens meer waarom. :D

Mijn tante heeft 5 kinderen, waarvan 4 jongens en 1 meisje.
    De 2 oudste jongens (18 en 17) liggen bij elkaar op de kamer, en de andere jongens liggen samen op een kamer.
    Gaat ook goed, maar mijn neef van 18 vond het alleen wat minder toen ie een vriendin had. :)

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    mijn zus en ik hebben tot mn 15e op 1 kamer gelegen...toen gingen onze ouders uit elkaar en zij ging met onze vader mee en ik bleef bij mn moeder.

Ik heb het altijd wel leuk gevonden..tuurlijk kibbel je af en toe...maar dat heb je anders ook denk ik!

ik heb er zelf geen negatieve ervaring mee.

ik geloof trouwens dat dat vanaf mn 4e was...toen kwam mn broertje erbij

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    mijn oudste (11-j) en middelste (8-m) hebben ruim een jaar op de grootste ouderslaapkamer geslapen beide in een hoogslaper zodat ze daaronder hun eigen spullen hadden (pc - tv etc) en en in het midden de gezamelijke tv etc. en dat is hartstikke goed gegaan tis dat wij er nog een 3e bij wilde en we de middelste slaapkamer voor ons te klein vonden zodat we de zolder hebben verbouwd waar de oudste nu slaapt.

dus hier in ieder geval een positieve ervaring.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Bij ons was het een drama. Wij zijn er zelfs om verhuisd zodat elk kind zijn eigen kamer kon hebben. Nu waren onze kids wel erg op elkaar gefocusd, owee als de 1 een cm meer drinken in zijn glas had....

9. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Zijn er nog meer ervaringen?

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik sliep vroeger met mijn zusje (4 jaar jonger) op de kamer in een stapelbed. We hebben de grootste lol gehad. Soms kwam ons broertje er voor de gezelligheid ook bij liggen. Toen we in de puberteit kwamen en we alle2 een vriendje hadden was t natuurlijk strijd wie op de slaapkamer mocht slapen met t vriendje, maar dat was ook snel opgelost. T ene weekend sliep ik met mijn vriend op onze slaapkamer en mijn zusje met haar vriend bij mijn broertje op de slaapkamer en t andere weekend andersom.

11. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Zijn er nog meer ervaringen?

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik sliep vroeger met mijn zusje (4 jaar jonger) op de kamer in een stapelbed. We hebben de grootste lol gehad. Soms kwam ons broertje er voor de gezelligheid ook bij liggen. Toen we in de puberteit kwamen en we alle2 een vriendje hadden was t natuurlijk strijd wie op de slaapkamer mocht slapen met t vriendje, maar dat was ook snel opgelost. T ene weekend sliep ik met mijn vriend op onze slaapkamer en mijn zusje met haar vriend bij mijn broertje op de slaapkamer en t andere weekend andersom.

13. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Toen ik zwanger was van je jongste, heb ik mijn grote slaapkamer opgeofferd voor de twee oudste (toen waren ze 14 en 10 jaar) Ze hebben allebei twee hoogslapers, we hebben er een bank ingezet, met tv. Ook een pc dat ze boven kunnen internetten. Mooi blauw geschilderd zag er echt leuk uit maar het was 1 drama. Steeds ruzie, echt vreselijk, soms wel eens tot diep in de nacht, mama hij heeft zijn ds aanstaan heel hard, mama hij beweegt steeds heel hard bla bla bla ik werd er gek van.

Tot ik op de dag besloot, dat de oudste de babykamer kreeg en de kleine bij de middelste ging slapen. Nou had ik het maar eerder gedaan, dit is echt ideaal. Vooral de weekenden, ik kan zelfs wat langer blijven liggen. Mijn zoon zet voor de kleinste de tv aan of de WII of ze draaien liedjes.
    En als mijn zoon met een viendje wilt WII-en de kleine moet slapen mag dat gewoon in mijn slaapkamer.
    Over ongeveer een half jaar, koop ik een stapelbed voor hun, dan hebben ze nog meer ruimte.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb altijd de kamer gedeeld met mijn zus.
    mijn 2 zoontjes hebben ook lang een kamer gedeeld, en dat ging goed.. tot ik er zelf hoorndol van werd want het zijn 2 mega rommelmakers... dus op gegeven moment ze toch maar uit elkaar gehaald.

15. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Mijn zoontje van 4 en me dochtertje slapen op 1 kamer.
    Wij hebben het geluk dat als de kleine meid huilt dat me zoontje door blijft slapen of als ze huilt met naar bed gaan gaat mijn zoontje even goed slapen. het gebeurt soms ook wel dat hij wakker wordt. maar daar na gaat hij weer slapen. 1 nadeel in het weekend is melvin ook altijd vroeg wakker en dan wordt de kleine meid ook wakker. toen dyonne nog niet door sliep lag ze bij ons op de kamer over het algemeen gaat het wel goed gelukkig.

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn dochter van 11 en mijn zoon van 6 slapen op 1 kamer samen.
    Gaat heel goed,als er 1 gaat logeren van die 2,gaat mijn oudste bij diegene liggen die alleen ligt.

Ze zijn beide nogal bang aangelegd en samen zijn ze absoluut niet bang.

Mijn oudste(13) heeft een eigen kamer,want ze zit ook al in 2 Mavo en moet veel huiswerk maken,daarnaast wat eigen privacy als ze met vriendinnen naar boven wil

De jongste heeft ook een eigen kamer,maar die zal straks als hij wat ouder word een kamer moeten delen met zijn broer.....

Tegen die tijd zit mijn dochter van 11 ook op de middelbare school en kan zij weer een eigen kamer krijgen,wil ze dat liever niet dan houdt ik mijn dochter en zoon op 1 kamer

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja geweldige goede ervaring

Ik heb met mijn zusje tot mijn 12e op een kamer gelegen.

Erg gezellig.

18. Hier gaan de dames ook op 1 kamer als Nina in een groot bed gaat.
    De reden is dat Nina dr kamertje niet heel erg groot is. En dat het een beetje raar ingedeeld is, daardoor kan er maar op 1 manier een bed in, en dat ka dan uiterst 1.90 lang.

dat wat nu Nina,s kamertje is, wordt dan studeer zitkamertje.

en mocht het niets worden kunnen ze ieder altijd nog terug naar dr eigen kamertje...

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ninien, wij hebben hetzelfde probleem. De kamer van Sam is zo dat er misschien zelfs niet eens een "normaal" bed in past. Dus ik heb het idee om over een paar jaar een stapelbed aan te schaffen en de meiden op de kamer van Fay te leggen.

Of we moeten idd ons huis gaan verbouwen, dat is ook een idee. Dan hebben we meer ruimte.

Op dit moment zouden ze nog niet bij elkaar op de kamer kunnen, alhoewel ze het wel erg leuk zouden vinden. Maar Fay slaapt slecht.

Deel Deze Pagina