Wij gaan dit jaar opnieuw de MMM in voor een derde kindje! In 2018 en 2023 hebben we na lange trajecten 2 mooie zoontjes gekregen. En nu de knoop doorgehakt om er weer voor te gaan. Zijn er meer dames hier die weer opnieuw het traject aangaan binnenkort? Of misschien al gestart zijn en zin hebben om mee te schrijven? Erg benieuwd naar jullie verhalen!
Hoi, Ik ben afgelopen maand begonnen na 9 jaar, mijn cryo terugplaatsing, binnenkort mijn tp. Ook zijn wij voor ons 3e gegaan, alhoewel zijn 2 embryo’s hopelijk overleven ze het allebei. Spannende periode he moet je een hele nieuwe traject weer?
Wat spannend weer hè! En leuk dat jullie ook voor een derde kindje willen gaan. Wanneer heb je de tp? Plaatsen ze beide cryo’s tegelijk terug of apart? Wij hebben ook nog 2 cryo’s over. Binnenkort opnieuw intake bij het ziekenhuis. Ik zie dat jij ook een schildklierafwijking hebt, dat heb ik ook. Ziekte van Hashimoto, en jij? Hoe is je schildklier nu? Mijn tsh is iets te hoog (2,9) en Gent wil het maximaal op 2,5 maar het liefst rond de 1 hebben. Mijn internist pakt gelukkig goed door dus medicatie is weer omhoog gegaan zodat ik hopelijk zo snel mogelijk omlaag ga.
Helaas vandaag gehoord dat de cryo’s de ontdooiing niet hebben overleefd had er twee in 1 rietje. Is 9 jaar geleden ingevroren, waarvan 1 blastocyste. Die dame belde me niet eens, zegt ze dacht dat het niet hoefde. Kan het niet geloven, had zo een goed gevoel Was een korte en spannende tijd, moet nu gaan nadenken hoe of wat. Ben nu 42 om een nieuwe traject te beginnen. klopt heb een traag werkend schildklier. Waar ik 32 jaar medicatie voor slik en vrijwel altijd op pijl. Bij ons letten ze er niet op. Maar wel op bmi, daar liep ik wel tegenaan in 1e instantie. Maar voor tp kon het gewoon. Heb nog een 3e behandeling die volgens verzekeraar mag, maar voor je 43e gestart en ziekenhuis wilt natuurlijk een lagere bmi wat te begrijpen is. Maar niet haalbaar in zo een korte tijd. Ben beetje van slag, eff laten bezinken alles Ik lees graag terug naar je ervaringen
Oh nee wat erg! Echt verdrietig om te lezen. En wat erg dat ze niet eens hebben gebeld. In principe krijg je weer 3 nieuwe behandelingen vergoed als je een doorgaande zwangerschap hebt gehad van minstens 12 weken, maar ik snap dat de tijd en bmi in je nek hijgt. Moet je veel gewicht verliezen? Dat is ook nog eens extra lastig natuurlijk met je schildklier. Ik hoop dat jullie gauw een beslissing kunnen maken en dat het ziekenhuis mee wil denken. Sterkte!
Ja is heel raar gegaan, mijn eigen ziekenhuis vond het ook raar hoe het is gegaan. Over afvallen gesproken, moet eigenlijk best veel kwijt maar het zou nu enorm helpen om 15 kg kwijt te zijn. Omdat de bmi dan onder de 40 zit sws. Zij willen wel praten als het tussen 35 en 40 is. Het lukte mij na mijn 1e wel goed maar na mijn 2e kindje is alles eraan gebleven en idd schildklier, astma en als laatste lipodeem diagnose sinds vorig jaar helpen echt niet mee. Maar moet eff goed gaan nadenken, had eerst gedacht wil de cryo’s niet kwijt. Dus daarom snel alles geplanned. Met de gedachte als niet lukt hebben we het tenminste geprobeerd en wou het ook heel graag. Maar na vandaag heb ik sterk het gevoel dat ik toch miss die 3e behandeling wil benutten, het gevoel voor meer kinderen is gewoon heel groot. Maar weet eff niet waar te beginnen, want de arts had bij de intake al aangegeven dat nieuwe poging geen optie zal zijn met huidige bmi echt te begrijpen maar maar met mijn medische waslijst en toch stabiel zijn hoop ik erop dat het kan. hoe staat jou gevoel er tegenover ? Stel dat je tp niet zou lukken want ik niet hoop voor je uiteraard, maar zou je dan ook ook een nieuwe poging doen
Ooh, toch nog een keer! Ik dacht dat jullie na veel twijfelen hadden besloten het bij twee te laten, maar nu toch nog een poging dus. Heel veel succes, en hopelijk wordt jullie geduld deze keer niet zo op de proef gesteld als de vorige keren. ❤️
Dankjewel Ik laat het sws goed bezinken komende tijd, focus mij op mijn kids waar ik heel gelukkig mee ben. Maar in me achterhoofd toch naar opties kijken komende tijd afhankelijk van hoe mijn lichaam eraan toe is. Succes meid
Lief, dames! ❤️ In eerste instantie wilde ik alleen de cryo’s ‘opmaken’ maar nu is de wens toch weer zo aangewakkerd dat ik ook wel open sta voor een nieuwe punctie als dat nodig is. Ik kan me niet voorstellen dat alleen een terugplaatsing voldoende is met onze geschiedenis, maar wie weet! @wensje2010 heel begrijpelijk en ik snap je helemaal. @zegenwens en jij nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe gaat het?
Wat spannend! Ik lees graag even mee ik heb nog 1 cryo over vanuit 2018 en denken erover na om deze begin volgend jaar terug te laten plaatsen.
Dankjewel Gaat hier hartstikke goed hoor! Net in het tweede trimester aangekomen. Hopelijk mag je snel volgen!
Jaaa wij hebben eerder ook samen geschreven en ik kan me je vorige topic ook nog goed herinneren. Hoe gaat het nu met je?
@Krv en @1986CHANTAL Weet niet of jullie mij nog kennen, we hebben eerder samen geschreven. Maar leuk dat jullie voor een 3e willen gaan. Heel veel succes dames!
@Palmpje ja zeker! Hoe gaat het met jou? Jij bent ervaringsdeskundige haha, ben benieuwd hoe het is met 3 kindjes. Al is er natuurlijk altijd een vierde kindje in je hart ❤️
Ik kom niet meeschrijven hoor. Maar zag toevallig je topic en dacht nou wat leuk! We hebben vaker geschreven in de MMM topics en uiteindelijk in ‘zwanger na een lang MMM traject 2023’. Heel veel succes en hopelijk snel een hele voorspoedige zwangerschap!
Lief, dankjewel!! En wat leuk dat jij ook weer zwanger bent, gefeliciteerd. Hoe gaat het? ❤️ Ik vind het echt onwijs leuk om weer zoveel oude bekenden hier te zien verschijnen! Ook al kennen we elkaar niet in het echt, erg leuk om de berichtjes te lezen.
Ja en nog steeds zit ik met die vragen hoor whahaha. Voel me fysiek niet goed laatste jaren dus ben hard bezig om me weer wat fitter te voelen. Als dat beter gaat worden denk ik dat we er wel voor gaan