Hallo allemaal, Als ons tweede kindje straks geboren is, is Roan bijna 15 mnd. Nu krijgen we vooral leuke reacties maar ook minder leuke :x Dan zullen jullie het druk gaan krijgen hoor je dan, blablabla. Alsof je het niet druk hebt als er 2 jr tussen zit ofzo? Mensen gaan zich druk maken voor ons terwijl wij al heel lang wisten dat we 2 kindjes wilden en het liefst ook nog dicht op elkaar. Tja, dat was een wens, nu het ook nog zo mag zijn, zijn we natuurlijk dolgelukkig en kunnen we niet wachten tot ons tweede schatje geboren wordt. GRR, dat mensen lekker naar zichzelf kijken, ik zou ook voor geen goud met andere willen ruilen maar dat hou ik toch ook gewoon voor me... Eigenlijk ben ik ook maar een druktemaker want de mensen aan wie wij het meeste waarde hechten zijn super positief! Of ze doen alsof maar dat geeft dan ook niet Nee hoor, dat zouden we wel merken. Nog meer mama's die de tweede verwachten met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil als bij ons? Wat voor reacties krijgen jullie zoal?
Hier zal er zo'n 17 maanden tussen onze kids zitten als nr. 2 is gearriveerd. Wij hebben eigenlijk weinig 'rare' reacties gekregen. Vooral verbazing dat we al zo snel weer in verwachting waren. Ik denk persoonlijk wel dat het wat drukker is dan wanneer je oudste al wat ouder is. Nu zijn ze natuurlijk nog wel een stuk afhankelijker van je. Maar ik zie vooral uit naar over ruim een jaar ofzo als nr. 2 wat ouders is en ze hopelijk lekker veel en gezellig met elkaar kunnen spelen...
Haai! Hier 19 maanden verschil en ook behoorlijk veel van die 'lompe' reacties gekregen. Zo, wel snel!! En dat wordt druk en 'bij mij schelen ze 4 jaar, ideaal....' Heb ik daarom gevraagd??? Wij vinden dit blijkbaar leuk!!!.... Ik zeg dan gewoon gelijk terug, zo'n groot leeftijdsverschil lijkt me verschrikkelijk!!!!!!! Haha! Het zal wel druk zijn, maar ook zooooo gezellig als ze weer wat ouder zijn! Mijn zoon is nu 14 maanden en hij kan steeds meer zelf, over 5 maanden zal hij ook wel weer meer kunnen wat het voor mij/ons makkelijker maakt!
Inderdaad, van die mensen die gaan zeggen at ze hub leeftijdsverschil IDEAAL vinden :x Hoe kunnen ze nou weten dat dat veel beter is als ze niet weten hoe het is met minder leeftijdsverschil Voortaan als ik zo'n suffe reactie krijg ga ik extra aandikken hoe blij we zijn met dit leeftijdsverschil en dat het ons IDEAAL lijkt. We zouden niet anders willen gooi ik er dan ook nog achteraan. Gelukkig spreek ik de laatste tijd veel mensen met kindjes met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil en die zeggen meteen: Ooh meid, heerlijk zo weinig leeftijdsverschil. Dan krijg ik me toch een rij met alle voordelen
Dag dames, Bij mij zal het verschil ongeveer 13 maanden zijn. En ik vind het geweldig! Naar mijn idee zijn er alleen maar voordelen, en is het zo ie zo druk als je een tweede kindje krijgt. We laten ons niet gek maken!
als het goed is is er hier bij de clubs een clubje die heet net bevallen en weer zwanger. Bij mij zit er 13 maanden tussen en het is echt geweldig. Ik had het geluk om 2 makkelijke zwangerschappen te hebben en 2 geweldige kindjes, maar als je ziet hoe ze nu met elkaar omgaan dan smelt je hart de oudste geeft van alles aan de kleinste, opent deuren, zoekt speeltjes op en de kleinste kan gewoon niet harder lachen als ze haar grote zus ziet en aanraakt veel succes met jullie zwangerschappen en ik hoop dat jullie ook zo kunnen genieten
Ons zoontje is 2.5 week geleden geboren, zijn zusjes zijn net 15 maanden oud dus ook ik heb alle opmerkingen wel gehoord.... . Wanneer mensen zeggen dat we het druk gaan krijgen, antwoord ik dat we dat eerst maar eens moeten gaan zien, en dat je dat voor een groot deel zelf in de hand hebt. En tot nu toe vind ik het helemaal geweldig en gaat het super!!!! Dus meis...laat je niet gek maken!!! agnes
Ik ben ook bekend met de lompe opmerkingen. Ik heb 3 kindjes kort op elkaar de oudste scheelt 18 maanden met de tweede en de derde scheelt 13 maanden met de jongste. Ik heb nog nooit een leuke reactie gekregen. Alleen jeetje wat zal jij het druk krijgen. Toen ik de zwangerschap aankondigde van de jongste zeiden mensen zelfs oooh wat erg je zoontje is nog zo klein en je dochter is pas 2 jaar! Nu inmiddels is de derde geboren ze is nu 2 weken. Mijn dochter is 2,5 en mijn zoontje 13 maanden. Mijn dochter van 2,5 speelt constant met haar broertje en het gaat hartstikke goed. Ze is nooit jaloers op hem geweest en moedert echt over hem. Ze zijn stapelgek op elkaar en ik geniet er zeker van als moeder! Het is inderdaad druk met 3 kleintjes. Vannacht hadden we ze bijvoorbeeld alle drie wakker! Maar als we door deze drukke periode heen zijn hebben ze zoveel aan elkaar!