Meiden met PMS?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamalovesJ, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Eerlijk gezegd weet ik niet of ik het hier goed neerzet,
    maar ik wou symptomen van andere meiden horen hier over,
    Ik weet dat jullie geen arts zijn, maar ik verdenk bij mezelf pms,
    Overigens heb ik wel een afspraak staan bij de Ha!

Sinds mijn bevalling 1-7-2014 ben ik na precies 6 weken weer ongesteld geworden, Dit begon al een aantal dagen voor mijn menstruatie met duizeligheid, extreem moe, depressief voelen, snel geiriteerd zijn etc...

nu heb ik hier eigenlijk niet zo bij stil gestaan want ik dacht het komt misschien wel gewoon van de heftige menstruatie (Omdat ik tijdens mijn menstruatie de klachten ook nog had)

Nu ben ik eergisteren weer ongesteld geworden en ik had al zeker ruim 10 dagen voor ik het werd, last van hartkloppingen, rare buikpijn, prikkelbaar, moe voelen en hyperventilatie erbij, puur uit het niets...

Ik ben bij toeval terecht gekomen op de site van pms, en alle klachten leken onwijs overeen te komen.

Is het nu zo dat als je hier last van hebt, het alleen VOOR je menstruatie aanwezig is, of ook tijdens? Ik ben nu 2 dagen ongesteld en ik ben nog steeds duizelig, extreem moe, en ook heb ik soms last van hartkloppingen. Wat ik las zijn dat alle klachten waar je last van kunt hebben.

Ik hoop dat er meiden zijn die mij meer kunnen vertellen over pms en of dit herkenbaar is?

2. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi MamalovesJ,

ik heb heel erg veel last van pms klachten. Gelukkig mag ik nu tijdens mijn zwangerschap niet echt klagen, maar heb echt zo mijn momenten.

Klachten die voorkomen bij pms zijn:

* Pijnlijke borsten
    • Een opgeblazen gevoel
    • Prikkelbaarheid
    • Wisselende stemmingen
    • Gespannen zijn
    • Depressieve gevoelens
    • Agressief zijn
    • Vermoeidheid
    • Pijn in de rug

Bij mij beginnen de klachten zo rond
    de eisprong en duren tot mijn menstruatie. Zodra de menstruatie begint verdwijnen de klachten ook. Ik heb een aantal maanden een pms kalender bijgehouden van de site care for women. Aan de hand hiervan hebben mijn arts en ik kunnen vaststellen dat de klachten behoorlijk heftig zijn en zelf neigen tot pmdd. Er zijn verschillende methode om de meeste klachten onder controle te krijgen. Het is echt een zoektocht. Wat bij mij echt de uitkomst bied zijn de vitamines van Dagravit vrouw totaal 30 (heb verschillende merken geprobeerd). Omdat daar een verhoogde dosis vitamine B in zit. Voel me er echt 10 keer beter bij. Nu tijdens mijn zwangerschap neemt ik ook vitamines van Dagravit om dezelfde reden.

Als je meer vragen heb stuur maar een pb'tje. De klachten zijn heel vervelend en mensen begrijpen je vaak niet waardoor je jezelf echt een aansteller voelt. Maar dat is echt niet zo. Bij mij zijn de klachten gekomen na een operatie aan mijn eierstokken, ben daarna een half jaar uit de running geweest om het onder controle te krijgen.

Sterkte!

Deel Deze Pagina