Haha nou leuk toch.. bevalt het verder.wel ondanks dat je nog weinig mensen kent? Het is gewoon lekker nu in huis!
Oef jij hebt dus praktisch geen verlof vooraf gehad. Enorm schrikken zeg dan met 34 weken ineens bevallen. Gelukkig is alles goed gekomen! Moet mijn klachten in de gaten houden, maar vooralsnog lijkt het toch echt een maagslijmvliesontsteking te zijn. Thank god ... Ik kneep 'm wel even hoor. Maar ben gerustgesteld. Beebje doet het goed en was lekker aan het schoppen tegen de handen van de vk. Haha ja HG had ik van te voren ook alleen maar van gehoord, nu weet ik ook hoe het is helaas. Ben al sinds week 11 thuis ... Dus ben blij met internet en ook met zwangerschapspagina . Heb niet lekker kunnen shoppen in real live, zwangerschapskleding en beebkleertjes via internet besteld. We gaan de 16e ook nog verhuizen ... Pfff. Maar kijk er wel naar uit om er te wonen. Kunnen daar dan de kinderkamer gaan inrichten . Woon nu nog eventjes in Stadshagen dus. Ook een prima wijk ... Alle benodigde voorzieningen aanwezig. Zie dat er inmiddels al meer mensen uit het Zwolse (en omgeving) bijgekomen zijn. Leuk!
Oh wat goed dat je dat gaat doen! Een kinderwens moet je niet uitstellen, je weet maar nooit! En leuk dat dat op die manier kan en je daarvoor een fijne man gevonden hebt. Dan is het inderdaad praktisch om. In de buurt te wonen van de vader ... Amsterdam zal wel heel anders zijn dan Zwolle denk ik. Jah de HG belemmerd behoorlijk. Maar ook al had ik het vooraf geweten dan nog was ik de strijd vol aangegaan. Het bericht eind vorig jaar dat de kans dat wij nooit een kindje zouden krijgen vele malen groter was dan dat het wel zou lukken (met of zonder IVF) sloeg in als een bom. De grond zakt letterlijk onder je voeten vandaan. Ik koester ons meisje met heel mijn hart en hoop dat het goed mag blijven gaan ... Ik wil dit kleine kickboksertje niet meer kwijt hoor! Het blijft gewoon heel spannend, helemaal met de wetenschap dat er voor ons niet zomaar een tweede kans in zit. Denk dat ik pas echt gerustgesteld ben als ik haar in handen heb. Nog 15 weekjes te gaan! Ben 19-11 uitgerekend.
@Vo87, Ja hoor bevalt opzich wel! Alles bij de hand! Is wel makkelijk! Enige wat ik jammer vind is dat mijn ouders niet in Zwolle wonen. @Mik81, van te voren heb ik geen verlof gehad nee. Ja 1 dag waarop ik weeën kreeg. Ja dat was zeker schrikken, je bent er dan ook helemaal niet op voorbereid. Maar idd gelukkig is alles goed gekomen en is m'n zoontje een grote knul geworden van morgen alweer 10 maanden! Fijn dat alles goed gaat met de baby! Och jeetje met week 11 al thuis, ja snap dat je dan blij bent met zwangerschapspagina, internetshoppen etc! Vreselijk om je zo te voelen. Maar idd als er van te voren wordt gezegd dat er een grote kans is dat je nooit kinderen gaat krijgen, neem je dit een beetje voor lief. Liever hondsberoerd dan helemaal geen kindje! Hopelijk gaat het snel beter met je! Over een aantal weken heb je een mooi, lief, schattig baby'tje op je buik liggen meis! Och ja en dan ook nog verhuizen! Waarom vertrekken jullie uit Stadshagen? Haha jeetje ik ben wel een nieuwsgierig aagje zeg!
@kaatje mooi dat het allemaal bevalt.. Ja kan ik me voorstellen dat je dat jammer vind. Mijn ouders wonen 20 minuten .. prima zo net te ver en ook niet te dicht bij haha
Mijn ouders nu tussen de 20 en 25 minuten, goed te doen hoor met de auto. Maar vind het wel jammer dat ik nu mijn zoontje voorop de fiets kan, ik niet ff naar m'n ouders kan fietsen.
Nee natuurlijk ben je niet voorbereid dan. Je verwacht gewoon toch minimaal vier weken te kunnen genieten van je verlof en pronken met babybuik ... En dan ga je ineens bevallen!!! Haha ja ik hoop toch ook dat ik me nog wat beter ga voelen, maar inmiddels reken ik er maar niet meer op. Ik bekijk het gewoon per dag. Het overgeven is onder controle met medicijnen, als ik maar niet teveel doe is het elke dag gewoon 1 keer. Hondsberoerd blijf ik, soms is dat echt verlammend en toch raak je er ook een soort van aan gewend. Tja het was niet ons plan Zwolle te verlaten hoor! We wilden een huis met meer ruimte en een tuin (nu een appartement) en toen onze huidige woning verkocht was zijn we zelf gaan speuren. Huis in Hasselt kwam daarbij ook op ons pad en in vergelijking met de huizen die we hier in Zwolle voor dezelfde prijs konden krijgen was dat een paleis. 35m2 meer vloeroppervlak en 'ug' meer inhoud (niet dat je aan hoogte wat hebt, maar het voelt wel fijn). Bovendien waren er hier niet veel huizen naar ons smaak en die dat wel waren, waren dus veel kleiner en er moest veel meer in geinvesteerd worden. Hebben ons een beetje verdiept in Hasselt en door t oude stadje gelopen en tot de conclusie gekomen dat we daar ook prima zouden kunnen wonen met de gedachte dat Zwolle gewoon om de hoek is. Stadshagen op 10minuten afstand ... Kijk er naar uit dat alles klaar is en dat ik de 16e daar s avonds uitgeput mijn bed in kan duiken. In ons heerlijke nieuwe grote huis ! En jij? Hoe kom jij zo in Zwolle verzeild? Ik kom hier ook niet vandaan hoor ... Maar t is ontzettend leuk wonen hier vind ik!
@kaatje ja dat is wel zo moet ook altijd de auto pakken.. maat beter dat dan dat ze aan de andere kant van nl wonen @mik is dit je eerste kindje?
Ja inderdaad ... De eerste! Dus groen op het gebied van zwangerschap en bevallen . Lees net dat jij een kindje verloren bent ... Wat vreselijk heftig, dat moet zeker impact hebben op de manier waarop je nu je zwangerschap beleefd. Wat een nachtmerrie. Ik moet er niet aan denken, dit soort verhalen geeft maar weer eens aan hoe machteloos je staat. Reden waarom ik het ook vreselijk spannend blijf vinden.
@Mik, Wel fijn dat het overgeven onder controle te brengen is met medicijnen! Vind het wel heel sneu zo voor je zeg! Enige voordeel is dat je al over de helft bent Ooh haha het was niet jullie bedoeling om Zwolle te verlaten, nou is toch ook wat! Haha ach ja in Hasselt ben je zo! Ik kom er heel vaak langs als ik naar mijn ouders of vriendinnen ga in mijn oude woonplaats. Bizar he die huizenprijzen! Stadjes en dorpjes rondom Zwolle zijn goedkoper en heb je meer waar voor je geld! Wij zijn ook net verhuisd van de ene kant van Stadshagen naar de andere kant van Stadshagen. Misschien heb je tijdens je zoektocht ons huis nog wel op funda gezien! Haha! Kan me voorstellen dat je daar naar uitkijkt! Had ik ook hoor! Ik ben ik Zwolle terecht gekomen door mijn man! Hij is daar geboren en getogen!
@Vo, ja dat is ook zo daar ben ik ook blij om dat ze niet aan de andere kant van NL wonen! Nu is het prima te doen hoor! Ik was met mijn zwangerschap ook in November uitgerekend trouwens haha! de 13e!
@mik klopt vergeleken met mijn eerste zwangerschap is totaal anders. Maar los van het feit dat ik heel vele verdriet heb gehad probeer ik zoveel mogelijk te genieten .. dat maakt het allemaal makkelijker! En jullie kindje gaat ook helemaal gezond op de wereld komen daar moet je altijd vanuit gaan Maar als je wel onzeker bent ergens over mag je altijd even een bericht doen! @iedereen Hoe oud zijn jullie eigenlijk .. en zijn jullie getrouwd of iets anders
Al 3 novembermama's ... Das grappig! Ik ben 32 jaar en woon samen, we zijn niet getrouwd. Voor mij hoeft het ook niet ik vind het prima zo. Beter is de vijand van goed zeggen ze wel eens . Maar ik zou wel ja zeggen hoor! @Kaatje: ah voor de liefde naar Zwolle. Same here. Hij woonde hier al, maar van oorsprong geen Zwollenaar hoor. @Vo87: nou inderdaad wat een verdriet zeg! Je kunt natuurlijk niet veel anders dan de draad weer oppakken en vol goede moed verder, maar toch alle respect hoor! Niemand zou zoiets mee moeten maken. De angst bij mij komt voort uit het feit dat dit al zeldzaam wonderlijk is en een tweede kans allesbehalve voor het oprapen ligt en daarbij medische kennis (heb jaren als operatie-assistent gewerkt) die je niet kunt uitschakelen. Beseffen hoe kwetsbaar een zwangerschap is, elke celdeling moet goed gaan (en dat zijn er nogal wat) en dt je geen zekerheden hebt. Niet na 12 wk, niet na 20wk en zelfs niet na een fantastische complicatieloze zwangerschap. Maar daar ben ik echt niet continu mee bezig hoor. Ik geniet ook wel. Net nog even heerlijk gelachen. Vriendlief ging net naar mijn buik kijken ... Bewoog helemaal (net als in die enge film) heel grappig. Ging tegen de buik zeggen: 'hallo zit er iemand in' en toen hij zijn oor op mijn buik legde kreeg hij een kick precies daar waar zijn oor lag . Hij schrok ervan. Hoe grappig!
@Vo, 7 Oktober! Ik ben met 34 weken en 5 dagen bevallen. Fijn dat je wel van deze zwangerschap kan genieten, lijkt me erg moeilijk na het verliezen van een kindje! Ik ben 27 jaar en volgende maand 2 jaar getrouwd. We hebben 1 zoontje.
Haha Mik wat grappig zeg! Voetballer(ster) in spé! Nou wat je zegt idd! Een zwangerschap is erg kwetsbaar! Vind het echt zo super voor jullie! Heel bijzonder net voor IVF zwanger! Ja voor de liefde naar Zwolle. Nu woonde ik niet super ver van Zwolle af hoor. 20-25 minuten met de auto.
@mik ja dat geloof ik ! Als je zoveel hebt gezien dan schakel je dat zomaar niet uit. Helemaal als het al een wonder is dat je überhaupt zwanger bent! We gaan gewoon gezellig samen zwanger zijn! @kaatje sorry wist ik natuurlijk al, even niet over nagedacht !! Ik ben 25 heb een dochter die in december 3 wordt en nu dus zwanger van de 2e. Ben 3 jaar getrouwd met mn maatje en wonen dus in Hasselt. In denk dat we in de toekomst na zwolle verhuizen
Leuk hoor bijna allemaal voor de liefde naar Zwolle verhuisd. Ik ben ook ooit voor de liefde naar Zwolle verhuisd en toen die relatie uitging ben ik hier blijven hangen. Ik woonde hiervoor in Uitgeest, dus aan de andere kant van Nederland Ik vind het hier fijn wonen, het is rustig en ik vind dat Zwolle een beetje een dorps gevoel heeft. Amsterdam zal dan zeker even wennen zijn, maar het zal nog wel even duren voordat ik daar woon, want heb een koophuis nu (appartement) en voordat ik die kwijt ben ben ik wel een aantal jaren verder Leuk hoor 2 dames in November uitgerekend! Ik kan niet wachten totdat ik kan zeggen dat ik zwanger ben. Ik weet natuurlijk niet hoe lang we bezig zijn met proberen, maar mijn liefste wens is dat ik volgend jaar kan delen met iedereen dat ik zwanger ben @mik: oh wat leuk zeg ♥