Hallo,, Sinds een paar dagen voel ik me kindje minder duidelijk.. Ik voel hem wel maar niet zo sterk als eerst.. Als ik met de angelsound luister klinkt het allemaal goed en hoor ik ook duidelijk de schopjes die ik dan voel... kan het zo zijn dat dit komt omdat ik echt veel last heb van obstipatie? Ik kan echt heel moeilijk naar de wc sinds 1 a 2 weken... Echt bijna niet zeg maar... kan dit de oorzaak zijn???
Bij twijfel altijd even bellen, voel je echt niet bezwaard. je zal waarschijnlijk even langs moeten komen dan. Liever een keer te veel bellen als te weingi. Of het met obstipatie te maken kan hebben weet ik niet maar dat kan je dan even overleggen. waarschijnlijk geven ze je dan ook een advies om er van af te komen. ( ik had onlangs 1.5 niet ge***** en heb toen het advies microlax en lactulose te nemen gekregen, is iig een opluchting) succes ermee en bellen hoor!
Bij minder leven gevoel altijd langs een gynaecoloog gaan (dat zou mijn insteek zijn, liever te vaak dan te weinig). Bij mijn zw.schap in 2007 moest ik op een gegeven moment om de dag ook ivm minder leven voelen. Ze bekijken dan vaak ook de hoeveelheid vruchtwater, de functie van de placenta en of de groei nog goed gaat en je bloeddruk etc.
Inderdaad gewoon bellen. Het zou heel goed loos alarm kunnen zijn want rond die tijd hebben ze nog genoeg ruimte om te bewegen dat het soms zo is dat ze minder te voelen zijn, maar je zou jezelf niet kunnen vergeven als er wel iets is toch? En al zou het alleen maar zijn om je onzekerheid weg te nemen, dat is ook wat waard! Succes!
Mjaa ik voel niet minder leven maar minder duidelijk.. Ik heb het idee dat hij door mijn verstopping minder hard kan schoppen ofzo..
Als je het wel nog vertrouwd kan je iedergeval iets voor de obstipatie vragen, opluchting hoor, als dat allemaal weer een beetje normaal gaat!
Ik zal zoiezo even bellen voor de zekerheid, kijken wat de verloskundige zegt.. Bedank in ieder geval!
Hey meis, Ik heb dit toevallig ook, al voelde ik um ook gewoon minder vaak ineens. Ik heb toen de vk gebeld en moest direct langskomen. Hartje was goed, maar waar hij normaal gelijk een schop gaf tegen t apparaatje bij de vk, deed hij dit nu ook niet. Ben toen doorgestuurd naar t zh voor een CTG en een echo en dit was gelukkig goed. Wel had ik veel vruchtwater en dus moest ik voor de zekerheid een suikertest doen om uit te sluiten dat ik suiker had ontwikkeld. Dat kan namelijk een reden zijn dat je hem minder voelt. Gelukkig had ik dat ook niet en uiteindelijk bleek dat hij met zn neusje naar mn rug toe ligt en aangezien mijn placenta daar ligt voelde ik hem gewoon minder, terwijl hij juist flink aan t trappelen was. Als ik jou was zou ik gewoon voor de zekerheid even bellen, dan kunnen ze dingen uitsluiten en wie weet komt er wel precies tzelfde uit als bij mij, maar dan weet je in ieder geval dat er niks aan t handje is!
bedankt voor je reactie! Ik ben inderdaad 2 weken terug getest op suiker.. en heb dit niet.. Mijn placenta ligt aan de voorkant, tegen mijn buikwand... en bij de laatste echo ( afgelopen donderdag ) lag hij er met zun neusje lekker in! Ik houd ook flink wat vocht vast! Savonds vooral, lijkt wel of ik dan klomp voeten heb en mickey mouse handen... Ik zal eens bellen... bedankt!
De verloskundige gaat regelen dat ik een hartfilmpje krijg... wordt zometeen wederom terug gebeld voor de tijd
Placenta aan de voorwand voel je je kindje sowieso al minder goed. Alleen op een bepaald moment voelde ik haar bijna helemaal niet meer. Dat was v.a. 37 weken en toen dus om de dag controle. Waarschijnlijk is er gewoon niks, maar liever een keer teveel kijken dan spijt krijgen..toch?
Ik weet dat je het met de placenta aan de voorkant zoiezo minder voel... maar ik voel hem echt duidelijk minder goed dan eerst.. en toen lag me placenta natuurlijk ook al aan de voorkant... Ik mag om half 2 komen en dan krijg ik een hartfilmpje van een half uur om de activiteit van de baby waar te nemen.... ben benieuwd.. Ik ga er niet van uit dat er wat ernstigs is... maar beter voor de zekerheid even langst gaan!
Goed dat je hebt gebeld. Zal vast allemaal wel goed zijn maar al die stress is ook niet goed voor jezelf en de baby. Succes.
Nou eindelijke thuis... Eerst de verloskundige geluisterd met de doppler... en gevoeld... maar het klonk goed en toen ze voelde zei ze indd dat hij niet bewoog.. wat hij normaal wel doet... Toen naar de gynocoloog voor de ctg... Die was prima.. Niks geks op te zien.. Daarna kreeg ik nog een echo, vruchtwater enzo was allemaal goed, kindje bewoog en was niet gedraaid ofzo.. Ze konden niks zien, vinden of horen waarom ik mijn kindje minder voelde... Alles ziet er keurig uit.. Vrijdag om 10.45 moet ik weer terug voor weer een ctg.. Ook als ik hem weer meer voel, schijnt dat ze dat altijd doen bij een ctg.. Verder krijg ik over een paar weken wel een groei echo.. Maar ze zei niet of dat dat is omdat het kindje te klein is ofzo.. Maar ja extra echo's zijn altijd welkom verder even bij de drogist geweest.. dacht lactulose siroop te halen voor mijn verstopping maar die vrouw zei dat dat niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap dus zit nu heerlijk aan de roosvicee laxo! Proost
Fijn dat er niks mis is en dat ze je wel ff extra controleren! En idd, een extra echo is nooit mis, zo kan je het ook zien! haha
fijn dat alles goed is met je mannetje. en voor de verstopping zou ik even naar de huisartd gaan die kan je iets voor schrijven wat je wel mag hebben.en dat werkt super heb het ook gehad.lekker genieten meid