tut

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik lees verschillende verhalen van baby's van 7mnd die niet meer willen slapen zonder tut en dan maak ik me best zorgen want Eef heeft wel favoriet speelgoed, maar tutjes is ze nog niet in geinteresseerd.. kan dat nog later komen en zijn er ook baby's die dat nooit echt hebben gehad?

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier wilde onze zoon vanaf geboorte niets weten van een speen waar wij eigenlijk wel superblij mee zijn, geen 40x opstaan om speen erin te doen, geen kind die tot latere leeftijd speen wilt en erom gaat huilen, geen tandjes die belemmert worden ( hoeft niet natuurlijk allemaal)

En knuffel/tutje vonden wij ook een beetje eng om aan te beginnen:

-Moet je meerdere heben van het zelfde
    -slapen niet zonder, mocht je vergeten zijn
    -als je t kwijt bent en geen reserve heb je een probleem etc etc

Wat wij nu hebben ontdekt is dat onze kleine graag aan een doekje/knuffeldoekje sabbelt om zichzelf in slaap te krijgen en tijdens zijn slaapje op te zuigen tegen zich aan te houden..Van ons mag dit, maar we wisselen dus t tutje elke x af door een andere, dan een kleine, dan een grote, dan een blauwe, dan een witte, dan 1 met koppie eraan, dan gewoon een doekje...Dan wennen ze niet aan 1 soort en kan je ze alles aangeven zolang t maar een tutje is :D
    -

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    klinkt misschien gek, maar Eef heeft nooit moeite om in slaap te vallen.. tenminste nu niet meer.. als ze moe wordt leggen we haar in bed, vaak speelt ze dan nog wat met zo'n knuffelspiraal en valt gewoon in slaap.. dat heeft ze echt van haar vader, als die zijn hoofd op zijn kussen legt is ie al weg..

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Makkelijk toch! Haha. Geen knuffels die perse mee naar bed moeten maar dan juist onvindbaar zijn. Geen gedoe met wassen omdat knuffel perse droog moet zijn bij het dutje.

Dacht eerst dat je een speen bedoelde, maar daar zou ik ook blij mee zijn als ze die niet willen.

Dochter had tot 8 mnd een speen en we hebben toen de speen weg gelegd en een knufel gegeven. Al heel snel heeft ze er eentje uit gekozen tot favoriet Daatje van de DA. We hebben er nu 3 en welke ze heeft maakt niet uit zolang hij maar oranje is, ze heeft ook een paarse maar die wordt niet geaccepteerd. Inmiddels is Aap er ook bij gekomen.

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

mijn zoontje heeft ook een tuttie, maar had liever gehad dat hij zijn duimpje had gepakt. Misschien komt het nog....

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ach kletskous op een duim kan je geen roosvicee doen ;)

alle gekheid op een stokje, mijn zoon was tot zijn 7-8 mnd verslaafd aan zijn tut en van de een op andere dag hoefde hij m niet meer! Hij heeft nu 2 knuffeltjes in bed maar meer omdat mama t zo schattig vindt haha hij kijkt er niet naar om.. Alleen savonds stopt hij die 2 onder & daarna stop ik hem onder

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ons zoontje heeft geen speen en ook geen knuffel hoor!
    Hij slaapt gewoon in zijn bedje, wil zo nu en dan wel eens op zijn duim zuigen, maar een tut kijkt hij echt niet naar om...
    Zou me er niet druk om maken hoor!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is heel gewoon dat een kind zich hecht een een knuffel. Je kunt dit proberen te voorkomen of je kan er in mee gaan en je goed voorbereiden. Wij hebben gekozen voor het laatste: wij hebben 4 dezelfde knuffels die gebruikt kunnen worden. Hij kan trouwens ook slapen zonder maar z'n liefde voor Nijntje is wel heel schattig en geen enkel probleem.

Het echte hechten begint trouwens pas met een maand of 7-9

9. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    @moontje2008: ik zou me er niet te druk om maken hoor. niet elk kindje in tenslotte hetzelfde!

@Snoop82: wat een goed idee. dat onthoud ik voor de volgende.

Evy slaapt met een tutdoekje van winnie de pooh, met zo'n koppie eraan. Er ligt er een bij oma, een in bed, en twee reserves in de kast. Ik wissel ze wel steeds om zodat overal de geur aanzit. Ik vind het zelf niet lastig om er aan te denken ze mee te nemen als ze ergens anders slaapt.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou me er ook niet te druk om maken hoor!
    Mijn zoontje is gelukkig ook helemaal niet gehecht aan zijn speen. Hij krijgt hem wel als ie dat wil, maar hij hem niet wil dan niet.:)
    Hij heeft wel een knuffel die bij hem ligt, maar die pakt ie niet automatisch.

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn heeft een speen gehad tot dat hij 5 maanden was, daarna wou hij hem niet meer :D toen wou hij wel een knuffeltje en die heeft hij nog steeds, Hij is nu 3..
    Ik was hem elke week, hij heeft er 3, 1tje in zijn tas, 1tje in de was en 1tje in bed.
    Zodra ik zijn bed afhaal gaat zijn knuffeltje mee de was in.

Lisa wil helemaal geen speen en kijkt ook nog niet om naar knuffels..
    Ik heb als kraamkado 2 dezelfde knuffeltjes gekregen die stijn ook heeft alleen in het roze dus mocht ze ooit verslaafd er aan raken dan heb ik er iig al 2 :D

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal geen zorgen om maken meid ;)! Geen tutje is ook prima! Hier hebben geen van onze drie kinderen een speentje gehad voor bij het slapen. Ruben heeft toen hij denk een maand of 4 - 6 was een tijdje een speentje gehad, omdat hij het helemaal geweldig vond om mee te spelen en te sabbelen. Daarna weer weggegooit en nooit meer een in huis gehad ;)! Ik zeg weleens dat ze geen speentjes gewild hebben heeft 1 heel groot voordeel, wij zullen nooit drama's krijgen om die speen weer weg te krijgen :D! Ze nemen hier overigens ook geen duim oid.

Liefs, Hanneke!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Geweldig :D :p!!!!

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Proest, dat dacht ik ook al!

Hier ook geen speentjes. Camila heeft heel even een periode een speentje gehad, maar na een paar weken taalde ze er niet meer naar. Rosalie wil alleen maar tepels in d'r mondje, het echte werk dus! Ik kan het haar niet kwalijk nemen.

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Manolito wilde zijn speentje na 8 maanden niet meer (nou wilde hij hem daarvoor alleen maar als hij ging slapen)

En hij heeft nooit interesse gehad in een knuffeltje, dus hij slaapt niet met een knuffel.

En Lorenza slaapt ook niet met een knuffeltje. Nog wel met een speentje trouwens.

Deel Deze Pagina