moeders van baby's die weinig willen drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jennifer0306, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Joepie, ook deze voeding ging goed! 130 cc pap zit er weer in.... Nu lekker slapen....Truste meiden!

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    wat fijn dat het zoveel beter gaat met de HA voeding! Hopelijk blijft dat zo:)! Hou ons af en toe nog even op de hoogte. Als het hier slecht blijft gaan, dan ga ik misschien ook maar HA proberen als ik overstap naar nummer 2.

3. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hoop inderdaad ook dat het goed blijft gaan, maar probeer mezelf wel in te peperen dat het ook weer ineens kan terugvallen....

Tot nu toe iig nog steeds succes, behalve bij de eerste voeding; het is blijkbaar niet zo'n ontbijter...:D

@Jennifer; hoop dat het bij jou ook snel beter gaat en je een oplossing vind! Wat hier nog steeds goed werkt is met het restant van de fles bordje pap maken en dan verder lepelen. Zo heeft ze vandaag 2 x 150 cc op!

4. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Jennifer; Hoe gaat het ondertussen bij jou? Al wat verbetering ondertussen? Hoop het wel!!

Hier nog niets te klagen, 's nachts soms nog wat onrust, maar meer dan dat heb ik niet meer te zeuren....;)

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier ook slechte drinkers. De oudste niet, die kon ik zowat elk uur wel voeden maar de middelste was echt dramatisch. Bij elke fles krijsen. Uiteindelijk verborgen reflux en KMA geconstateerd. De jongste is heel tevreden maar is ook niet zo fan de fles. Als ze niet wilt dan duwt ze de speen er gewoon uit met haar tong. Ze krijgt nu wel nutramigen en ze drinkt nu wel meer maar meestal zit ze aan 400 cc per dag nu ze groeit wel goed. Binnen 2 weken was ze 450 gram gegroeid. Mijn middelste heeft de eerste weken alles uitgespuugd en is ook gezond groot geworden dus maak me nu minder zorgen.

Mijn oudste is vaak ziek geweest en we zijn vaak naar huis gestuurd omdat hij altijd vrolijk was en ze dachten dat er niks aan de hand was, totdat de koorts zo hoog opliep dat hij weg viel. Dus dat als een kind tevreden is wil nog niet zeggen dat er niks aan de hand is. Mijn tweede huilde veel nogsteeds laat hij snel van zich horen. Een groot deel hoe een kind reageert is ook een stuk karakter denk ik.

Mijn jongste krijgt nu nutramigen omdat ze niet kon poepen, als ze dat wel deed vreselijk hard moest huilen en veel slijm op hoest. Gezien de geschiedenis van haar broer en mijn geshiedenis (ernstige KMA) geef ik haar dit nu. Hopelijk gaat de huisarts hierin mee

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Jen@: gaat het nog goed met de HA voeding?

Ik zit ook te denken om misschien toch van merk te switchen als ik over een maandje naar opvolgmelk ga. En dan ipv grote flesen gewoon 4 of 5 kleinere van 100 a 120. Ook al weet ik al dat dat niet allemaal op zal gaan.

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Jennifer; Ja het gaat nog steeds goed hier! Vandaag op het CB geweest om even te kijken wat ze met haar gewicht doet, nu ze geen geconcentreerde voeding meer krijgt. In 2 weken is ze 70 gram aangekomen en 2 cm gegroeid, wetende dat ze van die 2 weken zeker 5 dagen amper iets heeft gegeten vind ik het een nette groei. Op het CB waren ze het met me eens. Heb ook meteen een machtiging meegekregen voor H.A. voeding!

De dieëtiste van het ziekenhuis staat er echter op dat we geconcentreerde voeding gaan geven, want ze was niet goed genoeg gegroeid en nu heeft ze nog het vermogen om haar groei in te halen, maar als ze 1 is niet meer..........Heel vaag verhaal! Ga er, vooralsnog, ook nog niet naar luisteren. Het gaat nu eindelijk goed; dat willen we graag zo houden. 18 april weer een afspraak op het CB en dan gaan we nog een keer kijken wat ze met haar gewicht doet. Is ze dan te weinig aangekomen dan ga ik stapsgewijs wat extra voeding in de fles doen, of wellicht fantomalt door de voeding doen...

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier een slechtdrinkend meisje die ook ziek is geweest, maar ik vind dat er nu toch echt eens onderzoek gedaan moet worden. Maak me best zorgen om haar groei...

image.jpg

Groeien jullie kindjes ook slecht? Of doen ze het goed ondanks het slechte drinken?

9. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Emmarijn; mijn meisje groeit ook niet goed, kreeg daarom toen we op de gewone voeding zaten ook geconcentreerde voeding op advies van de dieëtiste. Nu we op H.A. zitten wil ik echter eerst eens zien hoe ze het qua groei doet op normale concentratie (150/5). Jaylinn is nu 7,5 maand en weegt 5,5 kilo bij 64 cm...

10. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Pfffff, heb een slecht gevoel over vandaag en mijn vertrouwen in het eetgedrag zakt meteen weer weg... Ze heeft vandaag weer vrij moeilijk gedaan met eten, per voeding maar 100 cc en tot nu toe dus 300 cc, half potje fruit en half potje groente... Ik hoop zo ontzettend dat het gewoon ff een dip dagje is en dat ze morgen weer doorpakt op de weg die ze ingeslagen is!

Maar ben ook zo ontzettend huiverig en bang voor een mega terugval! Ik merk op zo'n dag, dat ik nog steeds niet uitgerust en bijgetankt genoeg ben om onder dit gedoe rustig te blijven en te vertrouwen op mijn meisje.... Is wel iets waar ik ook zelf aan moet gaan werken, maar de grootste issue hierbij is rust, rust, rust...
    Dinsdag heb ik op mijn werk een gesprek met de maatschappelijk werkster en ik hoop met haar ook wat afspraken te kunnen maken over mijn aantal werkuren de komende tijd...

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Pff ja, terugvaldagen zijn het ergst. Die twijfel en onrust bij jezelf. Moeilijk hoor, vertrouwen op je kindje als ze zo licht zijn. 5,5 kilo is ook echt heel weinig! Sterkte. Hopelijk gaat het morgen beter. Geef je al brood en yoghurt? Die dingen eet ons meisje altijd wel goed (als ze niet ziek is ;)). Brood duurde trouwens even voordat ze het kon eten. Ik vermoed dat het moeilijk was omdat ze zo klein was? Weet het niet, maar toen ze het snapte, at ze er steeds meer van. Op goede dagen eet ze zo 3 broodjes (zonder korst).

12. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    @Jen27: Wat vervelend! Hopelijk gaat het beter vandaag. Probeer de moed erin te houden, het ging zo goed met die H.A., als ze nu gaat terugvallen heeft ze misschien toch pepti nodig?

@Emmarijn: Welkom in dit topic! Je kunt hier af en toe lekker je ei kwijt hoor. Snap dat je je zorgen maakt. Wat zeggen ze op het cb etc. over de lijn die je dochter volgt? Mijn dochter kwam redelijk aan, maar was laatst zo n 40 gram aangekomen in 2 weken en zit nu op de -1 lijn. Als ze zo doorgaat, gaat ze nog verder zakken. Hoop dat het beter gaat.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Emmarijn: dat zou ik ook onderzocht willen hebben hoor! :( Haar lijntje buigt wel heel erg af :(

@Jen27: HA voeding en machtiging? Bedoel je niet pepti of nutramigen, (of friso pep of friso allergy care)?
    Want HA=hypo-allergeen en dat valt onder de normale voeding...

Terugvaldagen: als het een paar dagen duurt, maak ik me er niet zo druk om: als ik zelf niet fit ben, eet ik ook nauwelijks.
    Caitlyn drinkt op dit moment weer slecht, maar heeft last van tandjes geloof ik weer. Heeft vandaag vanaf middernacht 4 keer gedronken en dat is in totaal tot nu toe 340 cc. Ook niet veel dus.

Op goede dagen wil ze van de bijvoeding wel behoorlijk lekker eten, en daar gooi ik wel ruim water door, (ook omdat ze het anders nog niet goed wegkrijgt). Zouden afgelopen maandag op CB afspraak hebben, maar toen waren zij en ik ziek. Nu over 2,5 week weer afspraak bij de KA en dan maar eens zien hoe ze gegroeid is. Ze past iig op dit moment nog in 62.

14. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Rozemarijke; mijn dieëtiste vroeg zich dat ook al af, maar ik heb van het CB toch echt een machtiging meegekregen en bij de apotheek hebben ze er verder ook niets over gezegd... Buurvrouw heeft ook HA voor haar zoontje en die krijgt het ook gewoon vergoed van de verzekeraar.... Ach en misschien komen ze achteraf met de rekening; dat zie ik dan wel weer...

Het lijkt een eenmalig rommeldagje geweest te zijn; ze is nu wel flink verkouden, maar heeft het tot nu toe vandaag goed gedaan! We zitten nu op 440 cc en ze krijgt nog minstens 1 fles.... (ligt er even aan of ze nu nog een keer wakker wordt voor haar avond bedtijd... Ze had alleen, omdat ze erg moe is en niet helemaal lekker, geen zin in haar groente, dus die hebben we vervangen voor een flesvoeding...

Hebben net meteen haar bedje naar beneden gezet, want mevrouw heeft uitgevonden hoe ze zich tot staant kan optrekken aan de rand van bed en box!! :D

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn zoontje had dit ook rond deze leeftijd. Ik was blij als ie de 600 haalde... De dokter gaf aan dat is minimaal 500 moest drinken, alles daarboven was goed. Dit heeft echt een paar maanden geduurd en ik werd er best onzeker van. Met 6 maanden zijn we vast voedsel gaan geven en dit ging super! Hij hield gewoon niet zo van melk/.. Nu is het een gezonde jongen van bijna 2. Ik snap je onzekerheid, maar het komt goed!

16. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@debster; dat is wel een beetje kort door de bocht... Ik snap dat je TS positieve input wilt geven; maar reeël is het niet wat je zegt..
    Hier hadden we ook de goede hoop dat het wel goed zou komen zodra er wat potjes op het menu kwamen te staan, maar helaas werkt het voor ons dametje niet zo... Nog steeds is het geen grote eter. We mogen in onze handjes klappen als ze de 500 per dag haalt! En dat is op goede dagen, op slechte dagen zijn we al blij met 200 cc....

@algemeen; hier gaat het weer minder en minder. Ze heeft weer last van haar buik, moeite met poepen al is haar ontlasting weer wat dunner aan het worden, hij is wel groen nu...
    Ik twijfel wat ik zal doen; meteen de stap naar Pepti zetten of het nog even tijd te geven... (zou dit ook door doorkomende tandjes kunnen komen?)

17. raspberry

Tandjes geven meestal spuitpoep en weinig moeite met poepen, dus ik zou zelf gewoon pepti halen en kijken wat er gebeurt als je dat geeft.
    Je hebt al een machtiging voor de HA gekregen, dus zou denken dat als jij aangeeft dat dat toch weer klachten gaf en pepti geprobeerd hebt, dat je ook snel daarvoor een machtiging zult krijgen....

(Even ter vergelijk: Caitlyn heeft 5 dagen BV gehad, krampen tot en met. Over op HA, ging 2 dagen goed, toen weer krampen, (en niet van die normale babykrampen, maar hele dagen gillen en krijsen). Na 3,5 dag over op pepti: direct verbetering. Na een aantal dagen goed weer verslechtering en na 8 dagen over op nutramigen en dat gaat goed :)).

Baby's weten vaak erg goed wat wel en niet goed voor ze is en voeding weigeren kan dus een signaal van een koemelkallergie zijn. Dat kan ook pas na langere tijd echt problemen geven, dat hoef je niet altijd direct te merken.

18. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Rozemarijke; thanx voor je reactie meid!!
    Ik kan gelukkig bij de buurvrouw een bus Pepti ophalen, just in case! Ik ga nog even kijken hoe het morgen gaat, ze komt namelijk evengoed nog aan ruim 500 cc voeding vandaag, ze zou zomaar met gemak de 550 kunnen halen... heeft wat fruit en wat groente op (dat wilde ze gisteren helemaal niet...)

19. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Rozemarijke; nog even een toevoeging.... haar ontlasting is juist wel dunner dan de afgelopen 2 weken, maar groen en veel slijm...
    Toch krijgt ze het er niet uit lijkt het wel.... Dat is dus het probleem waar we steeds tegen aan liepen, zo ongeveer 1 keer per week/ 2 weken... en na een paar dagen gaat het dan weer goed... Klinkt dat nog steeds als KMA?

Sorry hoor, ik blijf het vreemd vinden dat ze zo wisselend reageert en heb o,o ervaring met KMA...

20. raspberry

Je hebt PB :)

Deel Deze Pagina