Dag, wie hebben er hier nog meer drie kinderen? Ik heb drie kinderen in de leeftijd van 4 jaar, dik 1,5 jaar en 1,5 maand. Eigenlijk had ik het idee dat ik een gezin van vier kinderen zou willen. Maar het is toch wel heel druk. Hoe ervaren jullie je gezin van drie? Ik vind het tot nu toe de zwaarste overstap in gezinssamenstelling, alhoewel het wel hardstikke goed gaat.
Ehm, tja. Wij hebben d'r ook drie. Bij ons vind ik de derde wel het meest easy. Maarja, dat heeft ook wel z'n reden, want de eerste twee zijn al zo oud, dat we daar weinig last meer mee hebben. Wij hadden er ook wel graag vier of vijf willen hebben, maar dat gaat helaas niet meer lukken, we waren al zo blij dat die derde eindelijk nog kwam. Ik kan me overigens wel voorstellen dat drie kort op elkaar best wel heftig zal zijn. Je hebt uiteindelijk maar twee handen. Maar ach, als die kleine maar es een half jaartje is, ofzo, dan lijkt het me wel steeds makkelijker gaan. Je hebt ze nu alledrie tegelijk klein, straks alledrie tegelijk in de puberteit, dus ben je wel in een paar jaar door die misere heen, dat scheelt misschien ook weer. In elk geval veel sterkte ermee! Groetjes, Janet
Ik heb er nog maar 1, maar vind het echt knap van je dat je zo kort op elkaar 3 kindjes hebt! Ik zal eens aan mijn tante vragen hoe zij dat deed, die heeft namelijk 5 kinderen. Die hebben nu de leeftijden 19, 18, 16 en een tweeling van 13 jaar.
Petje af voor jullie! Ik heb 1 zoontje (ben ook wel alleenstaand) maar ik vind dit af en toe al erg druk!
ik heb ook 3 kids, ook wel iets anders qua leeftijds verschillen, de oudste is 7, middelste 3 en jongste 8 maanden, ik vond de overgaan van 1 naar 2 " zwaarder" zeg maar, knap hoor, 3 kids met zo weinig leeftijdsverschil! en druk is het zeker, dat vind ik ook, wel gezelli
hoi, Ik heb ook 3 kindjes kort op elkaar. Ze zijn nu 30, 18 en 6 maanden. Ik vond de overstap van 0 naar 1 het grootst. Bij de 2de wist ik zoveel meer dus was het veel relaxer en nu Noa dat is gewoon vertrouwd. Het is soms best druk maar ik vind het wel te overzien! Maar bij ons zijn 3 meiden wel genoeg. We zouden ook geen 4de ofzo meer willen.
Hoi, Hier ook 3 kids maar vond de 2 oudsten het moeilijkst ivm het weinige leeftijdsverschil. Nu is het met de 3e gemakkelijk en heb ik zelfs af en toe er een heleboel handjes bij! Het is wel druk maar ook leuk en misschien komt er nog een 4e dat weten we nog niet zeker. Aan de ene kant wil ik niet weer 2 kindjes zo kort op elkaar maar dat zal dan toch moeten ik ben nu nl 33 en wil na mijn 35e niet meer zwanger worden...
Hier 3 baby's van dezelfde leeftijd, en ik moet eerlijk zeggen dat het, ondanks de hectiek, mij dit makkelijker lijkt dan 3 van verschillende leeftijden die dicht op elkaar zitten. Wij hebben nu alles tegelijk, ze zitten in dezelfde schema en elke nieuwe stap is meteen de stap voor alledrie. Hoe we het redden weet ik zelf niet meer, maar zo enorm druk als andere mensen denken dat wij het hebben ervaar ik helemaal niet. We hebben heel veel hulp van (schoon)ouders en voor de rest een strakke schema en veel flexibiliteit. Ik werk nog 3-4 dagen erbij en mijn man werkt fulltime. Als we willen uitrusten besteden we een weekend 2 kindjes uit, en houden we zelf 1. Dan weet ik echt niet wat ik met mn tijd moet, soms snap ik daarom niet wat voor drukte je kunt hebben met één baby, maar dat is gewoon omdat wij vanuit een ander perspectief leven.
hier ook een mama van drie. de oudste is 10, de middelste 3(bijna 4) en de jongste ruim 1.5. ik vind het best pittig, ik ervaarde de middelste met de oudste als minder zwaar, zelf makkelijk, dan nu met 2 kleintjes. Kom vaak handen te kort!!
Ik ben ook de trotse moeder van 3 kids, wij hebben 3 zoons. En zitten kwa leeftijd ook erg dicht op elkaar. Ewout is bijna 4, Marijn 2,5 jaar en Arthur is nu 9 maanden. Ik vind het heerlijk en alles gaat gewoon z'n gangetje. Ewout gaat over een week naar school en dan zal er wel veel veranderen, elke dag een paar keer naar school fietsen en zo.
Ik heb er 4. De overgang van 3 naar 4 vond ik het grootst en wat iemand al eerder aangaf, het alles vooraf goed geregeld moeten hebben om op stap te kunnen ... om gek van te worden af en toe. Maar gelukkig krijg je er weer een hoop voor terug aan liefde en knuffels