Mijn meisje is nu 3 maanden. Ik vraag me af of jullie al een ritme in de dag hadden met deze leeftijd? Mijn dochter doet 2 a 3 slaapjes per dag. Meestal eind van de ochtend en eind van de middag. En soms nog een slaapje tussendoor in de box of wandelwagen. Ik leg haar meestal op bed als ik zie dat ze moe is (oogjes wrijven, gapen). 's avonds slaapt ze van 19.30 tot een ongeveer 8.00 uur 's morgens (met om 23.00 uur een fles).
hier wisselt het ritme elke week.. momenteel is het weer door de war omdat hij afgelopen weekend ontzettend aan de diarree is geweest dus heeeel veel geslapen haha.. hij krijgt om 6.30 uur een flesje en gaat terug naar bed en slaapt dan tot ongeveer 9.00 uur.. dan omkleden, spelen etc. elke 4 á 4.5 uur krijgt hij een fles.. na de fles is hij nog een uurtje ofzo wakker en gaat terug naar bed en slaapt nog ongeveer 1.5 á 2 uur.. Tijden wisselen wel heel erg elke week, dat is afhankelijk van hoe laat hij 's morgens wakker word.. Hij slaapt eigenijk best nog veel haha..
hier hadden we even ritme, maar nu niet echt meer. KLeine is 3,5 maand. Hij wordt nu rond 7 uur wakker voor de fles (vorige week nog 8.00) dan terug naar bed en slaapt dan met huilen tussendoor soms een uurtje soms 2. Dan sta ik op, leg hem in de wipper op de badkamer zodat ik kan douchen en opmaken. Dan naar beneden en in de box of speelkleed. Meestal dan een uurtje wandelen met de honden, dan slaapt hij meestal ook nog. Dan fles en weer spelen tot hij moe wordt. Dat verschilt heel erg. Meestal leg ik hem dan in bed of we gaan de stad in. Hij slaapt dan verschillend, de ene keer een half uur de andere 2 uur. Uur of 3 weer fles en meestal dan spelen en weer wandelen. Dan badje en om 18.00/18.30 weer een fles en dan meteen naar bed. Ik maak hem om 2300 wakker voor de laatste fles waarna hij meteen terug gaat. Wij nemen het nu zoals het komt, omdat hij wel meestal de hele dag vrolijk is.
Nu een paar dagen redelijk hetzelfde ritme: 's ochtends 2 x een half uurtje slapen en (eind van de) middag 2 a 3 uren, dan 's avonds rond 21.00 u naar bed en rond 7.30 is hij weer wakker.
poeh slapen jullie kleintjes al door joh?? hier nog niet hoor. Maak Bo om 22.30 wakker voor een fles en dan slaapt hij max tot 5 uur... hij gaat 's avonds om 19.00/19.30 op bed. Een ritme zit er nog niet echt in overdag. Zijn flessen om de 4 uur maar het slapen is heel erg wisselend. Meestal 's ochtends een krap uurtje en 's middags bijna 2, vaak ergens tussendoor nog wel in de draagdoek of wandelwagen een half uurtje.
ik heb ook totaal nog geen ritme.. wil t heel graag maar ze verschilt van dag tot dag. overdag slaapt ze bijna niet. echt die hazeslaapjes.. ze slaapt wel vn 23.00 tot uur of 7 sochtends.. dus dat is wel lekker. (mijne is nog geen 3 maanden, maar zit ook erg met een ritme te klooien)
Ik moest met 12 weken weer werken en wilde graag een beetje een ritme.. Het verschilde 's ochtends nog wanneer hij kwam voor een voeding, maar dronk wel netjes om de 4uur. Hij werd savonds niet wakker voor de late fles, dus met 3,5 maand sliep hij van half 8 tot ong half 7/7 uur. Nu wordt hij deze tijd nog steeds wakker, maar kunnen de fles om half 8 geven, als we zelf klaar zijn en weggaan naar het werk. Dus ideaal is dat opzicht... Slapen deed hij in het begin ook weinig overdag... Dit is nu ook stabieler, hij slaapt na de ochtend fles tot ong 10uur. tussen 12 en 2 en rond 5 tot 6uur. Ik vond in het begin moeilijk te zien wanneer hij moe was, dus legde hem niet veel in bed. Achteraf had hij dit wel nodig en slaapt nu dus erg goed... Arm jong, mama moest alles nog ontdekken...
wij hebben hier inmiddels een redelijk ritme. Rond 8.00 uur de fles daarna wippertje tot dat ik zie dat hij moe is en dan naar bed. Rond 11 wakker maken en dan in badje en dan de fles. Lekker spelen in de box en als hij moe is weer naar bed of anders in de wandelwagen en soms slaapt hij in de box. Rond 15.00 de fles en dan is hij meestal wat langer wakker maar soms valt hij ook als een blok in slaap bij mij op schoot en dan blijf ik lekker lang met hem zitten!! Om 19.00 de fles en dan om 20.00 naar bedje en dan slapen tot 23.00 flesje en dan weer om 8.00. Het is niet zo dat elke dag hetzelfde gaat hoor!
Hier ook een redelijk ritme, en ze slaapt al door op mijn borstvoeding. Nooit verwacht hoor, was er vanuit gegaan dat het lang zou duren. Ritme: 6.30: wakker, voeden. 7.00-9.30: slapen 9.30: voeden, wandelen/spelen/box 12.30-13.00: voeden, op bed 13.00-15.00: slapen 15.30: voeden, spelen/wandelen/box 18.30: in bad 19.00: voeden tussen 20.00 en 21.00: op bed (slaapt door tot 6.15)