Moeders van grote baby's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Beccaatje, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Euh, vladimera, wat ik bedoelde was eigenlijk moeders van grote baby's bij de geboorte, maar wat mij betreft pas je er prima bij! Wat een reus joh! Is het erfelijk?

2. vlademira

vlademira Niet meer actief

erfelijk niet dat ik weet
    hij is nu trouwens 81 cm vandaag bij het cb en 9976 gram

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    goeiedag!
    Dan zul jij wel geconfronteerd worden met moeilijke gezichten waarom hij nog niet zlef loopt of zo?

4. vlademira

het scheld dat je aan z'n koppie kan zien dat hij jonger is alleen de meesten schatten hem 7 a 8 maand i.p.v 5 maand

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Zo die krijgt vast Pokon haha...geintje, maar dat is een flink mannetje zeg...
    wat zeggen ze op het cb hiervan?

6. vlademira

niks bijzonder alleen zijn groei moest niet te snel gaan anders kreeg hij medicijnen om dat te stoppen maar het is nu een beetje afgeremt

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb een meisje van begin juli

ze was 4610 gram 53 cm
    nu is ze 17 maanden en ruim 10 kilo en past in maatje 86 bovenkleding en oner meetal 92 en dan een slag omrollen...
    ze ligt qua gewigt tussen de onderste en middelste lijn dus prima lijkt me!

zo'n dikke toetert die ze had die is er vrijwel meteen afgegaan in het loop van der eerste jaar! ze is trouwens uiteindelijk na 9 uur met een KS gehaald omdat ze niet meer zakte en ik niet verder kwam dan 7cm ontsluiting. ben met 41.4w bevallen.

ben benieuwd wat dit kindje doet...
    met de 12 weken lief de beeb 5 dagen voor op de groei en nu vandaag met de 20 weken echo precies goed dus afwachten maar!

had het bij jullie voordelen dat je kindje groter was, bijv. minder ziek geen darmkrampjes doorslapen goed eten e.d.? hier wel namelijk maar ben benieuwd of dat ook komt omdat ze misschien meer weerstand hebben?

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    nou vlademira, gelukkig is het minder dan, want medicijnen ervoor geven lijkt me ook niks!
    Ben benieuwd wat onze reus weegt,moet 9 december weer, hij is net 4 maanden maar heeft dus sinds kort maatje 74!

tweeling, of het voordelen zijn, geen idee, maar vreten doet tie zeker haha en krampjes heeft hij ook bijna niet gehad. maar doorslapen, nee dat helaas nog niet, hij komt altijd wel ff voor zijn speen. En ziek, ja dat is hij nu helaas, aangestoken door zijn zus. Maar hij heeft met zijn inentingen weer geen last gehad, alleen wat pijnlijke beentjes!

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @tweeling: het voordeel in de kraamweek was dat ze de temperatuur goed konden regelen, dus geen kruik nodig. En verder eigenlijk geen voordelen, alleen nadelen (zwaar bevallen)

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik heb eigenlijk alleen maar voordelen ervaren bij een kindje met een hoog geboortegewicht. Vera sliep met 6 weken door.... Is nog nooit echt ziek geweest, weinig tot geen last van de prikken gehad... Darmkrampjes heeft ze nooit last van gehad... een heel tevreden kind eigenlijk en nu nog steeds!

Ook de bevalling is me 100% meegevallen.... we wiaten dat ze flink zou zijn maar ben toch thuis bevallen zonder knip of scheur....

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @candijtje: ik denk dat je gewoon geluk hebt gehad. Mijn dochter was net zo, ook vanaf 6 wkn doorslapen maar helaas, mijn zoon slaapt sinds een paar weekjes echt door. En hij is inmiddels 8,5 maand....

De rest (tevreden, darmkrampjes, prikken) herken ik, maar of dat nou met het gewicht te maken heeft...?

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    idd en dat vroeg ik me af wij hadden dit dus ook allemaal heerlijk natuurlijk maar kwam dat nou omdat ze iets groter was...
    het lijkt dan dat ze meer kunnen hebben gewoon wat sterker zijn...maar even goed een klein hummeltje net zo teer als 1 van 3 kilo natuurlijk!

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    denk ook niet dat het echt met het gewicht te maken heeft, denk puur geluk.

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @Candijtje, misschien heb je het wel gezegd, maar verwachten ze nu weer een grote baby of hebben ze daar nog niks over gezegd?

@all, ik had ook een grote baby, femke was 4410 gr en was 57 cm lang.
    Ze is nu bijna 18 maand en nog steeds lang en goed op gewicht.
    Ze zit nu in maatje 92( sommige dingen nog 86) en weegt ongv 12,5 / 13 kilo.
    Ik ben nu ook wer zwanger en ze hebben bji mij al wel gezegd dat het kindje niet zwaarder moet worden want anders krijg ik hem of haar er weer niet uit. ZE gaan het nu dus extra in de gaten houden.
    Mijn bevalling was niet wat je noemt een makkelijke bevalling, ik ben 34 uur bezig geweest in totaal en daar heb ik 2 uur van geperst en ze wilde er gewoon niet uit, na de knip en de vacuum zat ze nog vast en met veel duw en trekwerk is ze uiteindelijk gezond ter wereld gekomen, maar als het weer zo zou gaan.....

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @patje: je hebt wel 'geluk' dat de eerste niet zo soepel ging. Mogelijk dat ze de tweede dan eerder gaan inleiden vanwege de problemen bij je eerste bevalling. Of in ieder geval de groei beter in de gaten houden?

Bij mij is het juist de 'pech' geweest dat mijn eerste bevalling - ondanks het gewicht van 4,5 kilo - verhoudingsgewijs makkelijk is verlopen. Geen vacuum of wat, wel wat extra getrek vanwege de hangende schouder en een uitgescheurde knip, maar dat telt blijkbaar niet als complicatie. Daardoor had de gyn niet echt iets van 'goh, misschien moeten we je eerder helpen...' hoewel hij als hij had geweten dat hij 5,6 kilo zou zijn er misschien anders over zou hebben gedacht....

16. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Hoi Hoi dames,

mag ik me ook even bijvoegen?

Ik heb een dochtertje van inmiddels 7,5 maand oud.
    Ze was bij de geboorte 3545 gram, best wel op gewicht, maar niet extreem, maar haar lengte was best wel lang, namelijk 53 cm.

Nu na de laatste keer meten (6maand) was ze 72 cm, dus bijna op de +2.5 lijn, erg lang dus.
    Ze zeiden ook dat ze bij de langste groep kinderen hoort en dit komt voor bij 4 op de 100.

Zelf ben ik niet lang, ik ben 1.70m, maar mijn mannetje is daarintegen 1.95m, dus ook lang.

Tijdens de zwangerschap werd mij al snel duidelijk dat ik een lang kindje zou krijgen, ze zat al vrij snel erg hoog, liep een aantal weken voor.
    In het begin nog niet zo erg, maar later wel, doordat ze zo lang was zat ze helemaal tegen mijn ribbenboog aangedrukt, daardoor werd zitten wel heel erg vervelend, kon niet meer fatsoenlijk zitten, dat was best wel lasting.
    Met de geboorte (keizersnede), zat ze ook een beetje klem.

Het zal mij dus benieuwen of ze idd zolang blijft of dat het straks weer "bijtrekt", om het zomaar te zeggen.

Liefs Marianne

17. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Leuk topic, hoewel ik me hier eigenlijk niet mag melden, mn meisje is te klein ;)

Toen ik nog zwanger was vorig jaar, schreef ik in een topic over 'zwanger van grote baby's'. Ik kreeg meerdere groei-echo's, waaruit bleek dat m'n kindje zeker 4 weken voor zou liggen op de groei, extreem groot zou zijn etc etc. Ik maakte me dus best zorgen over de bevalling van dit 'grote kind'.

Ik was dan ook erg verbaasd toen ze er was en ik meteen uitriep 'wat een kleintje'! Hahah, ze was gewoon best wel gemiddeld, althans, niet extreem. Ze woog nét geen 4kg en was zo'n 52cm lang.

De eerste 2 maanden groeide ze enorm, maar dat nam toen al snel af. Nu zit ze precies op het gemiddelde lijntje :) Wie had dat ooit gedacht toen ik nog zwanger was :)

Deel Deze Pagina