Oei, ik herken dit heel erg. Ik ben ook al 2x aangesproken op iets dat mijn zoontje gezegd zou hebben tegen een klasgenootje. Een keer had hij gezegd dat hij de nieuwe jurk van een meisje stom vond en een andere keer had hij een ander meisje 'dik' genoemd. Beide keren heb ik met hem gepraat, uitgelegd dat die meisjes dat heel vervelend vinden en er verdrietig van worden en dat hij dat dus niet meer moet doen. Hij gaf trouwens ook wel toe dat hij dat had gezegd, maar zei hij verontwaardigd: ik vind het ook gewoon een stomme jurk (haha, een K3 jurk was het, logisch dat hij die stom vindt). Nou ja, dat mag je wel vinden, maar dat hoef je dan niet gelijk tegen haar te zeggen, toch... Volgens mij heeft het gewerkt, ik heb al tijden niks meer gehoord in elk geval en hij heeft zelfs al weer een keer afgesproken met het 'dikke' meisje (die idd niet de slankste is). Nou ja, probleem opgelost, kind heeft wat geleerd maar eigenlijk vind ik het hopeloos irritant dat die moeders zich daarmee bemoeien. Zulke vreselijke opmerkingen waren het nou ook weer niet. Zoon kwam afgelopen week thuis met het verhaal dat twee meisjes hem 'homo' hadden genoemd, en of ik wist wat dat betekende. Ik heb maar gezegd dat hij maar naar de juf moet gaan als hij vindt dat hij geplaagd wordt, maar ik ga daar dan ook niet die moeders over aanspreken. Hoewel ik dat aan de andere kant ook wel zou willen, zodat ze zien dat het echt niet alleen mijn zoon is die weleens een vervelende opmerking maakt......
Ja precies.. Op school is de juf daarvoor hoor.. Dat hoeven ouders niet te doen als het goed is. Tenzij... Het erg de spuigaten uitloopt. Heb ook weleens op school bij de juf "geklaagd" maar die situatie had school duidelijk niet door want die gebeurde steeds op het toilet. Maar toen heb ik de juf gevraagd hoe dat zit.. Die is met beide kinders om tafel gegaan (en met de juf van dat andere meisje want die zat in een andere klas). En daarna was het gewoon opgelost. Ze wilde steeds mijn dochter helpen met aankleden op de wc en die was daar niet van gediend. Maar als ze de toiletdeur op slot deed.. Kon zij hem van buitenaf weer open maken. Ik had ook een klacht voor sex. intimidatie kunnen indienen als ik de media zo af en toe moet geloven Blijkbaar kan dat op de kleuterschool... Maar nu hebben ze samen met de juf vastgesteld dat A. zich prima zelf kan aankleden en geen hulp wil. En dat andere meisje heeft wel op d'r kop gehad natuurlijk maar ze heeft het daarna ook nooit meer gedaan. Lijkt me nuttiger dan de ouders (of de krant) aanvallen met allerhande beschuldigingen.
Tja, ik zou zeggen, je bent er zelf niet bij, die andere moeders ook niet, dus daarvoor moeten ze bij de juf zijn.
Ik vind het verbazingwekkend dat kinderen (kleuters?!) dit als scheldwoord gebruiken. Ik vraag me dan af wat voor een ouders die kinderen dan hebben ...
Verder moeten die moeder idd niet zo zitten miepen. Gewone ruzies zijn normaal en moeten kinderen zelf oplossen. M zegt ook wel eens dat haar vriendinnetje niet lief deed op school en als ik dan zeg dat ze zelf ook wel eens zo'n bui heeft dan is het al weer ok ... zou wat zijn als ik daarover de moeder van dat meisje zou bellen
niet alles gelezen.. ik weet niet hoe oud je kind is.. je kan het navragen bij je kind. maar vooral geloven tenzij je ziet dat je kind liegt. en verder kan het idd nagevraagd worden bij de lk. als t niks ernstigs is lekker laten overwaaien.. kop op.. laat de kids het onderling uitzoeken... je moet als moeder niet overal boven op zitten. hier komt zoon ook wel eens wat en spreek ik vriendelijk het kind zelf soms aan.. meestal via om wegje of zo.. van goh hoe zit dat... en verder niks. Dan praat ik later met zoon van tja jammer maar til er niet te zwaar aan of probeer het zo of zo op te lossen.