Ziektewet?

Discussie in 'De lounge' gestart door , 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hee even een vraagje..
    Ik werk via een uitzendbureau sinds februari bij een bedrijf alleen nu ben ik dus ziek vorige week was het gewoon een griepje maar ondertussen heb ik er gekneusde ribben bij maar nu ontvang ik dus ook geen geld, heb ik recht op een uitkering of iets dergelijks? Want het is echt onmogelijk om te werken maar er moet toch geld komen.
    Alvast Bedankt!

Groetjes

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    als je via een uitzendbureau werk dan heb je als je ziek bent ook recht op ziektewet-uitkering. in principe hanteerd een uitzendbureau 2 dagen wachttijd die niet uitbetaald worden, daarna krijg je gewoon via het uwv ziektewet-uitkering.

helaas duurt het wel een aantal weken (gemiddeld 4 à 6 ) voor je dit uitbetaald krijgt. zolang je niet werkt krijg je dus ook geen geld van het uitzendbureau.

maar heb je geen cao gekregen waarin je dit kunt nalezen?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zover ik weet heb je toch gewoon recht op ziektewet. Bel anders even naar het uitzendbureau! Ik kreeg ook gewoon ziektegeld destijds.

4. Niet meer actief

Dankjewel!

Nee geen Cao helaas en idd zal ze zo is ff bellen!

Bedankt in ieder geval

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Het hangt er wel vanaf wat voor contract je hebt bij het uitzendbureau en hoe lang je er al werkt. Als je een contract hebt voor x aantal uren, gaan ze daar vanuit. Als je geen uren-contract hebt, krijg je - na de 2 dagen wachttijd - het gemiddelde van wat je afgelopen 6 maanden (geloof ik) gewerkt hebt betaald.

Maar idd, bel het uitzendbureau even, die kunnen je precies vertellen hoe en wat. En beterschap!

6. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

je komt gewoon in de ziektewet, MAAR je moet hen en je opdrachtgever wel laten weten dat je ziek bent anders beginnen de dagen van ziekte ingang pas later. dan krijg je dus meer dagen geen geld zeg maar.

beterschap!

Deel Deze Pagina