Waterpokken en onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bella, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hallo,

Ik heb vanmorgen de waterpokken ondekt bij mijn zoontje van 3, op zich niks aan de hand dacht ik, maar ik begon een beetje te twijfelen of ik zelf ooit de waterpokken heb gehad, ik ben nu 16 weken zwanger, en als je het nooit hebt gehad dan kan dat schadelijk zijn. Ik heb vanmorgen mijn moeder gebeld en ze wist het niet meer:( Ze zei het is al zooo lang geleden en met 3 kinderen vergeet je dat soort dingen, wat begrijpelijk is. Ik heb ff gegoogeld, maar ik werd er niet echt vrolijk van, en heb de de VK maar gebeld. Ze zei dat ik maandag maar eventjes bloed moest laten prikken om te kijken of ik drager van het virus was... maar maandag duurt nog zoooo lang!! Ik maak me erg veel zorgen dus.. als je zo leest wat de afwijkingen kunnen zijn bij een zwangerschap voor 16 weken, dan zijn die niet mis. Pfff hoop dat het snel maandag is en dat ik de uitslag heb....

2. Seth

Seth Niet meer actief

heb er toevallig gisteren een stuk over gelezen, omdat het hier wel heerst...
    schijnbaar heeft 80% van de mensen het gehad.. (wel of niet bekend) en is het na de 16 weken niet meer zo gevaarlijk....

Ga het ff opzoeken..

3. Seth

Seth Niet meer actief

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Kinderziektes zijn alleen in het begin van de zwangerschap gevaarlijk omdat dan je kindje wordt aangelegd. Wat Seth zegt klopt, het wordt gedurende de weken steeds minder risicovol en na 16 weken zijn de ergste risico's geweken. Waterpokken is inderdaad alleen wel met de geboorte gevaarlijk.

5. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Thanks voor de reacties, ik moest toch eventjes bloed laten prikken van de VK. Ik hoor vandaag de uitslag, ik ben benieuwd.

Grtjes Bella

Deel Deze Pagina